AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Automobilių apžvalga

„Seat Ateca“ (nuo 2016 m.) apžvalga

Domantas Stankevičius Paskelbė Domantas Stankevičius
2025 25 rugsėjo
Kategorija Automobilių apžvalga
0 0
0

Seat Ateca tapo viena labiausiai pastebimų šeimyninių visureigių Lietuvoje nuo pat savo pasirodymo 2016 metais. Šis modelis pelnė populiarumą už patrauklią kainą, patikimą važiuoklę ir komfortą kasdieniam naudojimui. Ateca puikiai tilpo tarp mažesnio Arona ir didesnio, septynvietės versijos Tarraco modelių.

Bendra apžvalga

Seat Ateca yra itin stiprus pasirinkimas tarp naudotų visureigių – jis sklandžiai valdomas, atrodo moderniai ir yra erdvus. Tai automobilis, kuris patenkina tiek komforto, tiek praktiškumo poreikius. Pagrindiniai jo privalumai – erdvus salonas, viena didžiausių bagažinių klasėje, patogus vairavimas ir gera vertė rinkoje. Tiesa, salono apdaila nėra itin prabangi, kai kurių varžovų sėdynės lankstesnės, o keletas konkurentų pasiūlo ir taupesnių variklių.

Varikliai ir komplektacijos

Variklių pasirinkimas yra platus: benzininiai – nuo 1.0 litro (113 AG), atnaujinto 1.4 (148 AG) ar 1.5 (po 2018 m., 150 AG) iki 2.0 litro (iki 187 AG). Dyzelinių variklių gama apima 1.6 (113 AG) bei 2.0 litrų (148 arba 187 AG) variantus.

Pagrindinės komplektacijos: pradinis S modelis turi 16 colių lengvojo lydinio ratlankius, oro kondicionierių, daugiafunkcį vairą. SE pasiūlo papildomai 17 colių ratlankius, kruizo kontrolę, galinius parkavimo jutiklius, 8 colių spalvinį jutiklinį ekraną, klimato kontrolę, galinę porankę. SE Technology prideda LED žibintus bei navigaciją. FR komplektacijoje rasite 18 colių ratlankius, sportiškesnius akcentus, LED žibintus, galinio vaizdo kamerą. Xcellence versija siūlo šildomas sėdynes, bevielį telefonų įkroviklį, beraktę užvedimą.

Salonas ir praktiškumas

Antrinėje rinkoje Seat Ateca dažnai pasirenkamas dėl itin talpios bagažinės bei gerai apgalvoto salono. Santykinai kompaktiški išorės matmenys leidžia automobilį lengvai pastatyti, bet vietos viduje daugiau nei pakankamai tiek priekyje, tiek gale. Svarbu žinoti, kad galinės sėdynės čia nešliaužia pirmyn atgal ir nesilenkia atskirai kaip kai kuriuose konkurentuose, tačiau joms sumontuotas patogus 60/40 santykio atlenkimo mechanizmas. Galinių keleivių kojoms vietos daug, o dideli langai užtikrina gerą matomumą. Daugiafunkcinės daiktadėžės ir patogios smulkmenų dėjimo vietos palengvina kasdienį naudojimą.

Salono apdaila – vidutinio lygio, dominuoja minkšti plastikai viršuje, tačiau apačioje naudojamos tvirtesnės, paprastesnės medžiagos. Vizualiai interjeras kiek santūrus, bet pakankamai patrauklus – ypač lyginant su aukštesnės klasės konkurentų kainomis.

Važiavimas ir valdymas

Bene įspūdingiausia, kuo išsiskiria Ateca – jos vairavimo savybės. Valdymas tikslus, pajusti kontaktą su keliu malonu, automobilis nesisupa posūkiuose, o pakaba gerai subalansuota ir komfortui, ir sportiškesniam važiavimui. Net su didesniais ratais kelio nelygumai sugeriami užtikrintai, tačiau optimaliam komfortui rekomenduojama rinktis automobilius su 18 colių ar mažesniais ratlankiais.

Eksploatacinės išlaidos

Kainos rinkoje

Naudoto Seat Ateca kaina Lietuvoje priklauso nuo pagaminimo metų, ridos ir variklio. 2016–2017 metų modeliai su tvarkinga istorija parduodami maždaug už 11 700 eurų. Šiek tiek naujesni, geriau sukomplektuoti variantai kainuoja nuo 12 900 iki 16 400 eurų. Už 2018 metų modelius paprastai prašoma 17 500–19 900 eurų, o patys naujausi, 2021–2022 metų automobiliai, siekia 22 200–25 700 eurų ir daugiau.

Kuro sąnaudos ir išlaikymas

  • Benzininiai 1.0 TSI varikliai vartoja apie 5,2 l/100 km pagal senesnius NEDC testus ir apie 6,8 l/100 km pagal naujesnį WLTP standartą.
  • 1.4 TSI ir modernesnis 1.5 TSI variklis išlaiko panašų efektyvumą: NEDC – apie 5,3 l/100 km, WLTP – apie 6,6 l/100 km.
  • Taupūs dyzeliai – 1.6 TDI, pagal NEDC standartą sudegina apie 4,5 l/100 km, WLTP – apie 5,2 l/100 km. Galingesnis 2.0 TDI (148 AG) dviejų varančiųjų ratų versijoje – iki 4,4 l/100 km (NEDC), 5,6 l/100 km (WLTP).
  • Vairuojant keturiais ratais sunaudojama daugiau, ypač 187 AG dyzelinės versijos – apie 5,5 l/100 km NEDC, 6,6 l/100 km pagal WLTP.

Taršos mokestis

Lietuvoje už Seat Ateca taikomas taršos mokestis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, degalų rūšies ir automobilio pirmosios registracijos metų. Benzininiai varikliai dažniausiai generuoja mažesnį taršos mokestį, o dyzeliniai – didesnį, priklausomai nuo jų galingumo ir pagaminimo metų. Prieš perkant verta patikrinti konkretų modelį, įvertinant visus eksploatacinius kaštus.

Techninė priežiūra

Seat siūlo fiksuotą reguliaraus aptarnavimo kainodarą automobiliams iki 15 metų. Tai padeda iš anksto suplanuoti eksploatacijos išlaidas. Kartu su palankiu degalų ekonomijos rodikliu, Aukštos kokybės dalys ir patikima konstrukcija leidžia Ateca ilgai išlikti patikima.

Kurią Seat Ateca rinktis?

Varikliai

Jei tenka važinėti daugiausia mieste arba nedidelius atstumus, benzininis 1.0 TSI arba 1.4–1.5 TSI – racionalus sprendimas. Jie pakankamai galingi, tylūs ir ekonomiški. Tiems, kurie dažnai keliauja ilgesnius atstumus ar veža daugiau keleivių su bagažu, labiau tiks dyzelinis 2.0 TDI (148 AG) – jis puikiai balansuoja tarp ekonomiškumo ir dinamikos.

Komplektacijos

Pagrindinis S variantas turi būtiniausius privalumus, tačiau dėl patogesnio naudojimo rekomenduojama ieškoti SE komplektacijos. Joje jau rasite kruizo kontrolę, galinius parkavimo jutiklius, modernias jungtis telefonams ir automatinį klimato valdymą. SE Technology siūlo papildomai LED žibintus bei navigaciją. FR modeliai iš kitų išsiskiria sportiškesniu dizainu ir vidaus apdaila, o Xcellence papildomai džiugina šildomomis odinėmis sėdynėmis, kamera bei automatinėmis šviesomis ir valytuvais.

Rinkoje geriausią kainos ir kokybės santykį siūlo SE ar SE Technology versijos, tačiau rasti patrauklų FR ar Xcellence už priimtiną kainą taip pat verta.

Kokios alternatyvos?

Tarp pagrindinių konkurentų – Volkswagen Tiguan, pasižymintis lankstesnėmis galinėmis sėdynėmis ir kiek aukštesne salono apdailos kokybe, tačiau už jį dažniausiai tenka mokėti daugiau. Kia Sportage išsiskiria puikia komplektacija už patrauklią kainą, tačiau važiuojant jausis mažiau komforto, o varikliai – kiek triukšmingesni. Tiems, kas vertina išskirtinumą ir vertės išlaikymą, verta apžiūrėti prabangesnį Audi Q2.

Apibendrinant, Seat Ateca išlieka vienu iš geriausių naudotų visureigių pasirinkimų Lietuvoje – dėl savo patikimumo, taupumo ir praktiško dizaino šis modelis tiks tiek miesto, tiek užmiesčio kelionėms ilgam laikui.

Ankstesnis įrašas

„Ford Sync“ paslaugų apžvalga: Eismas, maršrutai, informacija ir skubios pagalbos funkcija

Kitas įrašas

Seat Exeo Sedanas (2009–2013): apžvalga

Domantas Stankevičius

Domantas Stankevičius

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Volvo EX30 (nuo 2023 m.): apžvalga

2025 2 lapkričio
Automobilių apžvalga

„Volvo C70 (2006–2013) apžvalga“

2025 2 lapkričio
Automobilių apžvalga

„Volvo C70 Coupe (1997–2002) apžvalga“

2025 2 lapkričio
Automobilių apžvalga

„Volvo C30 hečbeko (2007–2013) apžvalga“

2025 2 lapkričio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025