Seat Ibiza hečbekas jau seniai įsitvirtino kaip praktiškas ir išvaizdus pasirinkimas ieškantiems patikimo mažo automobilio už prieinamą kainą. Turėdamas aiškias sąsajas su garsiuoju Volkswagen Polo, šis modelis pasižymi panašiu techniniu pagrindu, bet išsiskiria drąsesniu dizainu ir dinamiškesniu įvaizdžiu. Nors Seat nėra pirmasis vardas, kuris ateina į galvą galvojant apie prestižą, tačiau Ibiza nuolatos siūlo gerą vertės ir kokybės santykį – ypač tiems, kurie nori sutaupyti.
Apie Seat Ibiza
Ketvirtoji Seat Ibiza karta pasirodė 2008 m. ir buvo gaminama net devynerius metus, per tą laiką modelis perėjo dvi švelnias atnaujinimo bangas – 2012 m. ir 2015 m. Nors išvaizda keitėsi nedaug, vairuotojai galėjo rinktis iš trijų kėbulo versijų: trijų (SC), penkerių durų hečbekų ir universalo (ST). Pastarasis buvo retenybė, tačiau daugiausia dėmesio vis tiek sulaukė penkerių durų variantas dėl didesnio bagažinės tūrio ir geresnio patogumo kasdienybėje. Išoriniai matmenys labai panašūs į kitų šios klasės automobilių, tačiau gale erdvės kojoms šiek tiek mažiau, ypač aukštesniems keleiviams. Priekinių sėdynių komfortas – aukštesniame lygyje, o vairuotojas lengvai ras tinkamą padėtį, nes vairo bei sėdynės reguliavimas standartinis beveik visose komplektacijose.
Variklių pasirinkimas ir važiavimo kokybė
Variklių gama perimta iš Volkswagen Polo – nuo ekonomiškų 1.0 l benzininių variklių iki 1.4 l dvigubo įpūtimo (kompresorius ir turbina) agregatų bei 1.2, 1.4 arba 1.6 l dyzelinių variklių. Dalis automobilių komplektuoti su DSG dvigubos sankabos automatine pavarų dėže, tačiau didžioji dalis rinkoje – su pigesne mechanine pavarų dėže.
Nors Seat Ibiza vairavimo malonumu neprilygo sportiškesniam Ford Fiesta ar solidžiam Polo, jis buvo tarsi tarpinis variantas – ne toks dinamiškas, bet patrauklus tiems, kam svarbi ir išvaizda, ir praktiškumas.
Kainos ir eksploatacijos išlaidos
Kas lemia Seat Ibiza kainą?
Lietuvoje ketvirtosios kartos Seat Ibiza kainos prasideda nuo maždaug 1750 eurų, už kuriuos, tikėtina, gausite automobilį su didesne rida. Už maždaug 3500 eurų galima surasti tvarkingų, ilgaamžių egzempliorių. Galingesni Cupra modeliai su 1.4 l dvigubo įpūtimo varikliu ir DSG pavarų dėže arba išskirtinė Bocanegra versija kainuoja nuo 6450 eurų. Atnaujinta po 2015 metų Cupra su 1.8 l turbo varikliu jau kainuos gerokai brangiau.
Dauguma rinkoje siūlomų automobilių turi benzininius variklius – dyzeliniai, nors ekonomiški, yra labiau reti. Jei ieškote beveik naujo modelio su simboline rida, tokių automobilių kaina prasideda nuo 9350 eurų, tačiau vertėtų nepamiršti, jog atėjus naujai Seat Ibiza kartai, ankstesnių modelių kainų nuvertėjimas pastebimas.
Eksploatacija ir priežiūros kaštai
Ekonomiškiausi Seat Ibiza variantai – 1.2 l TDI dyzeliniai modeliai su Ecomotive apdaila. Šie automobiliai sunaudoja vos apie 3,6 l/100 km ir išmeta 92 g/km CO₂. Įprastose sąlygose realiai galima pasiekti apie 4,3 l/100 km, o 1.4 TDI variklis praktiškai toks pat ekonomiškas, bet užtikrina geresnę dinamiką.
Benzininiai varikliai vidutiniškai sunaudoja nuo 5,6 iki 7,8 l/100 km – skirtumas priklauso nuo variklio tipo ir vairavimo stiliaus. Išskirtinai geras pasirinkimas – 1.2 TSI turbininis benzininis variklis; oficialių testų metu sunaudodavo vos 5,1 l/100 km, realiai – apie 5,7 l/100 km. Po 2015 metų modelio atnaujinimo atsirado ir nauji 1.0 l TSI varikliai, dar taupesni kasdienybėje.
Svarbu nepamiršti reguliarių techninės priežiūros kaštų – kasmet arba kas 16 093 km reikalingas aptarnavimas. Smulkesnio serviso darbai kainuoja kiek daugiau nei konkurentų – apie 198 eurų, didesni profilaktiniai – apie 326 eurai. Kiekvienam varikliui (išskyrus 1.2 TSI) reikia keisti paskirstymo diržą kas 4 metus arba kas 128 747 km, kaina siekia apie 385 eurus benzinui ir 467 eurus dyzeliui. 1.2 TSI modelyje vietoje diržo sumontuota grandinė, tad ši išlaida neaktuali.
Verta žinoti, kad Seat Ibiza, kaip ir dauguma automobilių Lietuvoje, yra taikomas taršos mokestis. Jo dydis priklauso nuo automobilio kuro tipo, gamybos metų ir CO₂ emisijos – kuo automobilis naujesnis ir ekonomiškesnis, tuo mokestis mažesnis.
Komplektacijos patarimai
Bazinės S ar E versijos neturėjo reikalingiausios įrangos, todėl ieškant naudoto Ibiza hečbeko rekomenduojama rinktis bent SE apdailą. Joje jau yra kondicionierius, borto kompiuteris, lengvo lydinio ratlankiai ir dalinai nulenkiamos galinės sėdynės. Rinkoje pasitaiko ir riboto leidimo Toca modelių su išmaniąja navigacija bei Bluetooth įranga.
Tolesnės versijos – Sport, FR ar specialusis Copa su papildoma įranga pirkėjus vilioja sportiškais priedais. Tačiau ne visos komplektacijos derintos su kiekvienu varikliu ar pavarų dėže. Geriausia iš pradžių išsirinkti norimą variklį, po to rinktis ne pačią bazinę įrangą ir ieškoti automobilio pagal ridą, būklę ir kainą.
Didžiausią savo populiarumą pelnė 1.2 TSI SE – ekonomiškas, pakankamai dinamiškas ir turintis viską, ko prireiks kasdienybėje.
Pagrindiniai konkurentai
Pirkėjams Seat Ibiza dažnai tenka rinktis tarp kitų nedidelių hečbekų. Volkswagen Polo, nors kainuoja brangiau, ilgainiui išlaiko didesnę vertę. Ford Fiesta vertinamas dėl universalumo, puikaus valdymo ir ekonomiškumo – tai dažniausiai rekomenduojamas pasirinkimas šioje klasėje.
Iš alternatyvų verta paminėti Vauxhall Corsa ir Skoda Fabia – dar palankesnio kainos ir kokybės santykio modeliai bei Kia Rio, kuris išsiskiria ilgu gamintojo garantijos laikotarpiu.




