AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Automobilių apžvalga

Seat Leon (2013–2020) apžvalga

Domantas Stankevičius Paskelbė Domantas Stankevičius
2025 26 rugsėjo
Kategorija Automobilių apžvalga
0 0
0

Seat Leon hečbekas – dažnai lieka šeimos automobilių šešėlyje, nors yra ypač vertas dėmesio pirkiniui naudotų automobilių rinkoje Lietuvoje. Palyginus su tokiais modeliais kaip Volkswagen Golf ar Ford Focus, Leon dažnai kainuoja mažiau, tačiau savo charakteristikomis jų beveik nenusileidžia.

Bendra apžvalga

Trečios kartos Seat Leon buvo gaminamas nuo 2013 iki 2020 metų. Šis modelis sukurtas ant tos pačios bazės kaip ir „Golf“ VII, o tai užtikrina stabilumą, komfortišką valdymą bei geras eksploatacines savybes. Lyginant su ankstesne karta, naujesnis Leon yra trumpesnis, lengvesnis, erdvesnis bei efektyvesnis.

Leon išsiskiria stilingu dizainu, maloniu valdymu ir konkurencinga kaina. Tai vienas iš optimaliausių sprendimų tiems, kas ieško patikimos ir ekonomiškos naudotos transporto priemonės šeimai.

Pagrindiniai privalumai ir trūkumai

  • Dinamiškas ir sportiškas važiavimas
  • Įranga net bazinėse versijose
  • Santykinai nedidelės išlaikymo sąnaudos
  • Kietesnė pakaba
  • Kai kurių konkurentų apdaila rafinuotesnė
  • Paprastas, gana taupus interjeras

Varikliai ir dinamika

Seat Leon siūlo įvairius benzino ir dyzelinius variklius. Mažiausias – 1,2 litro benzininis, o galingiausias – sportinėje Cupra versijoje įdiegtas 2,0 litro, pasiekiantis 296 AG. Ekonomiškam važiavimui puikiai tinka 1,4 litro EcoTSI (148 AG), aprūpintas cilindrų atjungimo technologija. 2017 metais šį variklį keitė 1,5 litro TSI Evo (130 arba 150 AG), o tuo pačiu pristatytas ir 1,0 litro trijų cilindrų benzininis variklis, pasižymintis itin mažomis sąnaudomis.

Dyzelinių variklių asortimentą pradeda labai taupus 1,6 litro (vidutinės gamintojo sąnaudos – apie 4 l/100 km), tada seka 2,0 litro, galintys išvystyti iki 181 AG. Šie varikliai vertinami dėl puikaus sąnaudų ir galios santykio.

Važiavimo komfortas ir valdymas

Leon pasižymi tiksliu vairavimu ir gerai suderinta važiuokle, leidžiančia smagiai manevruoti tiek mieste, tiek greitkelyje. Nors pakaba gana standi, automobilis išlieka patogus ilgesnėse kelionėse. Sukibimo lygis aukštas, todėl už vairo jaučiamas saugumas ir pasitikėjimas.

Salonas ir praktiškumas

Salone vietos pakaks ir šeimai, ir jų bagažui – tiek priekyje, tiek gale. Bagažinė erdvi, tačiau dėl aukštesnio slenksčio kai kuriems gali atrodyti mažiau patogi kasdieniame naudojime. Prietaisų skydelis šiuolaikiškas, nors apdailos kokybė šiek tiek atsilieka nuo konkurentų, tačiau surinkimas geresnis nei daugelio kitų tokios klasės automobilių.

Komplektacijos ir įranga

Jau bazinė komplektacija „S“ turi svarbiausias funkcijas: lietimui jautrų ekraną, kondicionierių. SE ir FR versijos papildomai siūlo pastovaus greičio palaikymą, sportišką dizainą, su norimu „Technology Pack“ – LED žibintus, DAB radiją, navigaciją. Pačios sportiškiausios – Cupra ir prabangi Xcellence komplektacija, kuri prisijungė vėliau. 2017 metų atnaujinimas papildė modelį šiuolaikiškesnėmis multimedijomis, atnaujintais varikliais, geresnės kokybės plastiku, elektroniniu rankiniu stabdžiu.

Kainos ir eksploatacijos išlaidos

Nuo ko priklauso naudoto Seat Leon kaina?

2013–2014 metų Leon galima rasti už 5850 eurų, dažniausiai su apie 160 000 km rida. Padidinus biudžetą iki 7000–10 500 eurų, renkatės iš naujesnių, mažiausiai nudėvėtų modelių su pilna servisų istorija. 2018–2019 metų Leon kainuoja apie 11 700–17 600 eurų, priklausomai nuo būklės ir įrangos. Už šią sumą galima įsigyti ir kai kuriuos 2020 metų modelius. Lyginant su tuo pačiu metų ir komplektacijos Golf ar Focus, Seat Leon dažnai kainuoja mažiau.

Kiek kainuoja išlaikyti Seat Leon?

Seat Leon pasižymi nedidelėmis degalų sąnaudomis. 1,6 litro dyzelinis modelis, pagal oficialius gamintojo duomenis, vidutiniškai sunaudoja apie 4,0 l/100 km pagal NEDC standartą, arba apie 4,9 l/100 km pagal naujesnį WLTP metodą. 2,0 litro dyzelis – apie 4,4 l/100 km pagal gamintojo duomenis (5,0 l/100 km pagal WLTP priklausomai nuo versijos).

Ekonomiškiausi tarp benzininių – 1,0 litro trijų cilindrų modeliai – vidutiniškai suvartoja apie 5,4 l/100 km (pagal WLTP), o 1,4 ir 1,5 litro varikliai – atitinkamai apie 5,2–5,6 l/100 km. Sportinė Cupra R versija – ne tokia taupi, dažniausiai jos sąnaudos siekia 7,2 l/100 km ir daugiau.

Lietuvoje galioja kasmetinis taršos mokestis, kuris priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų. Mažai teršiantys benziniai modeliai dažnai apmokestinami minimaliai, o dyzeliniai varikliai ar galingesnės modifikacijos gali kainuoti daugiau.

Kasko grupės ir privalomoji civilinė atsakomybė – vidutinė šiai klasei. Techninės priežiūros kaina irgi išlieka prieinama: autorizuoti atstovai siūlo fiksuotas periodinės priežiūros kainas, o vyresnių nei trejų metų automobilių servisas dažnai siūlomas su nuolaida. Populiaru iš anksto įsigyti techninės priežiūros planą, ypač jei automobilis jaunas ir norisi aptarnauti tik oficialiuose servisuose.

Patikimumas

Seat Leon stereotipiškai laikomas patikimu automobiliu. Dauguma savininkų džiaugiasi beproblemėmis eksploatacijos patirtimis, nors pasitaiko pavienių pranešimų apie elektros ar mechaninius gedimus. Viskas priklauso nuo automobilio priežiūros ir naudojimo istorijos. Servisų kokybė Lietuvoje gali skirtis – vieni vairuotojai girią greitą ir skaidrią pagalbą, kiti pastebi aukštesnes remonto kainas ar paslaugų kokybės skirtumus.

Kuri Seat Leon versija verta dėmesio?

Iš esmės, Leon su bet kuriuo varikliu – puikus pasirinkimas, tačiau jei įdomus sklandus ir taupus vairavimas, verta rinktis benzininius modelius. 1,0 TSI trijų cilindrų variklis yra ekonomiškas ir pakankamai dinamiškas, tačiau geriausias balansas daugumai – 1,4 litro EcoTSI (148 AG). Nuo 2017 metų rekomenduojama rinktis ir 1,5 litro TSI Evo (130/150 AG) versijas.

Dyzeliniai Leon dar taupesni, tačiau triukšmingesni – jiems verta rinktis tik jei planuojamos labai didelės ridos. SE komplektacija skirta tiems, kas ieško optimalios kainos, o norint geresnio valdymo verta investuoti į FR versiją su sportiškesne pakaba ir papildoma įranga. Rekomenduojama atkreipti dėmesį į egzempliorius su „Technology Pack“.

Kokie pagrindiniai Seat Leon konkurentai?

Akivaizdžiausias konkurentas – VW Golf, ant kurio platformos ir kurtas Leon. Golf vidus kiek prabangesnis, važiuoklė tylesnė – tačiau realiame eksploatavime skirtumai menki, o Leon dažnai kainuoja mažiau. Nors Golf labiau vertinamas dėl įvaizdžio, Leon už tą patį biudžetą dažnai pasiūlys daugiau.

Ford Focus – dar vienas populiarus šeimos hečbekas, vertinamas už patogumą ir vairavimo malonumą. Audi A3 išskirtinis prabanga, tačiau kainuoja gerokai daugiau nei Leon. Skoda Octavia – itin erdvus ir praktiškas, bet modelių su panašia įranga ir amžiumi kaina dažnai aukštesnė nei Leon.

Ankstesnis įrašas

„Seat Leon“ (nuo 2020 m.) apžvalga

Kitas įrašas

Seat Mii (2012–2019) apžvalga

Domantas Stankevičius

Domantas Stankevičius

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Tai patys futuristiškiausi šiandien parduodami automobiliai

2025 19 lapkričio
Automobilių apžvalga

Volvo EX30 (nuo 2023 m.): apžvalga

2025 2 lapkričio
Automobilių apžvalga

„Volvo C70 (2006–2013) apžvalga“

2025 2 lapkričio
Automobilių apžvalga

„Volvo C70 Coupe (1997–2002) apžvalga“

2025 2 lapkričio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025