Seat Mii Electric – mažas, bet draugiškas miestui elektromobilis, kuris debiutavo 2019 metais ir pakeitė ankstesnįjį benzininį Mii modelį. Savo išvaizda šis automobilis liko ištikimas tradicijoms – iš esmės skiriasi tik užrašas „Electric“. Nesunku pastebėti, kad šis modelis beveik identiškas Skoda Citigo ir Volkswagen Up – juk visi jie sukurti pagal bendrą platformą.
Bendras vaizdas
Mii Electric laikytinas alternatyva tiems, kurie ieško kompaktiško miesto elektromobilio už prieinamą kainą. Nors pasiūla naudotų automobilių rinkoje nėra gausi, šio modelio rida ir kainos santykis išlieka patrauklus. Didžiausias trūkumas – tik keturios sėdimos vietos, o vidaus apdaila akivaizdžiai ne tokia šiuolaikiška kaip pagrindinių konkurentų.
Pagrindiniai privalumai
- Maža kaina naudotų automobilių rinkoje
- Patogi ir rami važiavimo patirtis kasdienėms kelionėms
- Puikiai tinka tankiai apstatytoms miesto gatvėms
Mažiau įkvepiančios savybės
- Automobilyje įtaisytos tik keturios sėdimos vietos
- Kai kurie miesto elektromobiliai gali įveikti didesnį atstumą su viena įkrova
- Interjeras išsiskiria senstelėjusia apdaila
Elektros įkrova ir nuvažiuojamas atstumas
Mii Electric aprūpintas 36,8 kWh talpos ličio jonų baterija. Gamintojas žada, kad jis vienu įkrovimu pagal WLTP testą nuvažiuos 259 km. Šis atstumas kiek nuvilia, palyginus su naujausiais elektromobiliais, tačiau savo klasėje tarp mažųjų modelių išlieka konkurencingas.
Įkrauti akumuliatorių nuo 0 iki 80 % namų 7 kW įkrovimo stotele užtruks apie 4 valandas, o naudojant 40 kW greito įkrovimo stotį – vos apie valandą. Įkrovimas per paprastą 220 V kištukinį lizdą užtruks 13–16 valandų; tačiau prailginamąjį kabelį reikės įsigyti papildomai.
Važiavimo įspūdžiai ir valdymas
Mentruotas elektrinis variklis generuoja 82 AG bei 212 Nm sukimo momento. Duomenys atrodo kuklūs, tačiau mieste Mii Electric geba maloniai nustebinti dinamišku važiavimu, o šviesoforo startuose lenkia daugelį įprastų automobilių. Užmiestyje maksimalus greitis siekia 130 km/h, bet aplenkti kitus automobilius važiuojant didesniu greičiu – jau kiek sudėtingiau.
Galima pasirinkti tris važiavimo režimus: Normal, Eco ir Eco+, kurie leidžia prailginti nuvažiuojamą atstumą, ribojant galią bei, Eco+ atveju, išjungiant kondicionierių. Taip pat galima reguliuoti stabdymo metu atkuriamos energijos lygį – didžiausias režimas leidžia beveik pilnai sustoti neatspaudus stabdžio pedalo, bet prie to priprasti reikia laiko.
Kasdienio naudojimo patogumas
Vairuoti Mii Electric mieste – tikras malonumas: vairavimas lengvas, automobilis itin manevringas ir lengvai randantis vietą siauruose kiemuose ar stovėjimo aikštelėse. Priekinių sėdynių erdvė pakankamai komfortiška net ir aukštesniems vairuotojams, tačiau gale kelio ir galvos erdvės užteks tik trumpoms kelionėms ar neaukštiems keleiviams. Gale sumontuota tik dvi sėdimos vietos, galiniai langai įstumiami į išorę, o ne nusileidžia žemyn.
Baterija sumontuota po galinėmis sėdynėmis, todėl grindys šioje dalyje pakeltos apie 5 cm. Tai iš esmės neturi didelės įtakos erdvės pojūčiui – dėka „dėžutės“ tipo kėbulo užtenka ir galvos, ir bagažo vietos, o po bagažinės grindimis įrengta speciali vieta įkrovimo kabeliui.
Interjeras ir įranga
Kitaip nei daugelis konkurentų, Mii Electric viduje nerasite jokių jutiklinių ekranų – čia įrengtas laikiklis išmaniajam telefonui. Jūsų telefonas atlieka pagrindinio informacinio ekrano ir valdymo centro funkcijas, naudodami specialią programėlę galėsite peržiūrėti pagrindinę informaciją ir valdyti kai kurias automobilio funkcijas. Standartiškai siūloma oro kondicionavimo sistema, automatiniai valytuvai, kruizo kontrolė ir šildomos sėdynės, tačiau priekinių ar galinio vaizdo kamerų, LED žibintų ar Apple CarPlay/Android Auto nepasiūlyta net papildomai.
Vairuotojo vietą galima reguliuoti tik minimaliai – vairas juda tik aukštyn ir žemyn, o atlošo pasvirimo kampas keičiamas laipteliniu principu. Kilnojamos atramos nugarai nėra, o pagrindinis prietaisų ekranas atrodo kiek pasenęs, ypač lyginant su naujausiais elektromobilių ekranais.
Kuro sąnaudos ir išlaikymo kaštai
Seat Mii Electric iš tiesų stebina pigiais išlaikymo kaštais: didžiausias išlaidų punktas naudojant elektromobilį išlieka elektros energija. Įkraunant bateriją namuose, sąnaudos mieste siekia apie 13–15 kWh/100 km, ką būtų galima prilyginti labai ekonomiškam vidaus degimo automobiliui – apie 2,0–2,3 l/100 km dyzelino ekvivalentą.
Lietuvoje šiam automobiliui taikomas minimalaus dydžio ekologinis taršos mokestis – jo dydis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Elektromobiliai šiuo metu nuo šio mokesčio atleidžiami, todėl Seat Mii Electric vairuotojai gali džiaugtis itin mažomis eksploatacijos išlaidomis – pigia draudimo įmoka ir paprastu techninės priežiūros grafiku.
Kaina ir pasiūlymai
Naudotų Seat Mii Electric kaina Lietuvoje prasideda maždaug nuo 22 200 eurų už 2019 metų modelį. Už naujesnį – pavyzdžiui, 2020 ar 2021 metų automobilį – dažnai prašoma nuo 23 400 iki 29 300 eurų. Palyginimui, pagrindiniai konkurentai – tokie kaip Skoda Citigo-e iV ar Volkswagen e-Up – kainuoja panašiai, tačiau Mii beveik visada išlieka šiek tiek pigesnis.
Kokį Seat Mii Electric rinktis?
Šis modelis buvo siūlomas vienos komplektacijos, kurioje standartiškai įdiegti 16 colių lengvojo lydinio ratai, šildomos sėdynės, klimato kontrolė, automatiniai valytuvai. Papildomų įrangos paketų pasirinkimas buvo labai ribotas, tad didesnių skirtumų tarp atskirų naudotų automobilių nėra – skiriasi tik spalva ar keli kosmetiniai niuansai.
Pagrindiniai konkurentai
Tarp pagrindinių alternatyvų verta paminėti artimiausius brolius – Skoda Citigo-e iV ir Volkswagen e-Up, kurie siūlo tą pačią techniką, bet dažnai skiriasi tik logotipu ir smulkiomis apdailos detalėmis. Norintiems šiuolaikiškesnio dizaino ar daugiau technologijų galima pasižvalgyti į Renault Zoe, tačiau jam dažnai tenka primokėti daugiau.




