Pirmą kartą Seat Toledo buvo pristatytas 1999-aisiais, sukurtas pagal ketvirtos kartos Volkswagen Golf bazę. Šis modelis pasižymi išvaizdžiu dizainu ir pasiūlo gerą važiavimo kokybę, tad jis gali būti patrauklus pasirinkimas kasdieniam naudojimui. Nors kai kurie vairuotojai teigia, kad Toledo valdymas išraiškingesnis už Golf, sportiškumą mėgstantiems pirkėjams dinamiškesnės versijos, pvz., 2,3 l V5, gali neatrodyti pakankamai azartiškos.
Varikliai ir važiavimo įspūdžiai
Toledo modeliuose montuojama gana plati variklių gama – tiek benzininiai, tiek dyzeliniai agregatai. Visi jie pasiūlo priimtiną dinamiką ir pakankamą rafinuotumą. Tačiau dalis jų ilgainiui gali parodyti patikimumo trūkumų, todėl renkantis naudotą automobilį verta pasidomėti konkretaus variklio istorija.
Dėmesio verta ir vairavimo pozicija, nes nuo bazinės įrangos versijos visi Toledo modeliai (išskyrus patį paprasčiausią) turi reguliuojamą vairo padėtį bei sėdynės aukštį. Todėl nesunku rasti patogią poziciją prie vairo.
Salono erdvė ir praktiškumas
Toledo keturių durų kėbulas atrodo solidžiai, bet funkcionalumo prasme tai – kompromisas. Keleivių erdvė priekyje komfortiška, o bagažinė gana talpi, tačiau galinės durelės riboja didesnių daiktų pakrovimo galimybes – atidarymas siauras ir patalpa aukšta. Visgi nugarinės sėdynės gali būti sulankstomos, tad bendra krovos talpa solidi.
Interjero kokybės įspūdis vidutiniškas – apdailos medžiagos paprastos, ypač lyginant su „Golf“ modeliu. Visgi komfortą pagerina tokia įranga kaip oro kondicionierius ir elektriniai langai (priklausomai nuo komplektacijos).
Eksploatacinės išlaidos ir aptarnavimas
Naudoto Seat Toledo išlaikymo kainos gali būti šiek tiek didesnės nei kitų šios klasės modelių. Keičiant variklį, ypač benzininiams 1,8 litro varikliams, kurie reikalauja naujo paskirstymo diržo po 112 654 km (70 000 mylių), galite susidurti su nemažomis investicijomis. Dyzeliniams modeliams dažnesni turbokompresoriaus gedimai, tad remontai kainuos papildomai.
Vidutinės techninio aptarnavimo kainos yra kiek aukštesnės, palyginti su analogiškais „VW“ ar „Škoda“ modeliais, tačiau draudimo kainos išlieka konkurencingos. Ekonomiškiausi išliks 1,6 litro benzininiai varikliai, o optimalų kainos ir kokybės santykį siūlo 1,9 TDI dyzeliai. Krūvio ekonomijai taip pat svarbus degalų sąnaudos rodiklis – pvz., 1,9 TDI su oficialiu 4,4 l / 100 km rodikliu yra gerokai taupesnis už gerokai didesnį apetito turinčios V5 versijos 7,8 l / 100 km.
Lietuvos taršos mokestis ir kitos išlaidos
Vertinant naudotą Toledo reikėtų atsižvelgti į Lietuvoje galiojantį taršos mokestį, kuris priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, degalų tipo ir pirmos registracijos metų. Dyzeliniai varikliai su mažesniu taršos lygiu dažnai būna ekonomiškesni tiek kasdienių išlaidų, tiek mokesčių prasme.
Kurios versijos – geriausias pasirinkimas?
Geriausiai balansuojančios kainos, patikimumo ir ekonomiškumo atžvilgiu yra dyzeliniai Toledo. Visi jie turi 1,9 l darbinį tūrį, bet gali pasiūlyti tiek santūraus, tiek sportiškesnio charakterio versijas. Nuo 2003-ųjų pristatyti 138 AG ir 150 AG variantai žymiai greitesni už bazinius modelius.
Kompromisinis pasirinkimas – 2002 m. 110 AG TDI S, kuris komplektuojamas su keturiomis oro pagalvėmis, klimato kontrole, elektriniais priekiniais langais, ABS ir traukos kontrole.
Norintiems daugiau galios siūloma 2,3 l V5 versija. Ji debiutavo su 150 AG, o vėlesniuose modeliuose galia išaugo iki 170 AG. Nuo 2001 metų kai kurios versijos jau turi navigacijos sistemą bei elektrines odines sėdynes.
Tuo tarpu benzininiai varikliai: 1,6 l 100 AG buvo nutrauktas 1999 m. rudenį. 1,8 l 20 vožtuvų versija turėjo 123 AG, o nuo 2003 m. – net 176 AG, jei pasirinksite turbininę versiją.
Kokius konkurentus verta įvertinti?
Norintiems alternatyvų Seat Toledo sedanui, verta apsvarstyti kitus panašaus dydžio ir kainos segmento automobilius, tokius kaip „Volkswagen Bora“, „Škoda Octavia“ ar „Ford Focus“ sedaną. Šie modeliai siūlo panašią praktiškumą, įrangą bei valdymo savybes.




