AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Automobilių priežiūra

Sintetinio alyvos tarnavimo laikas: kiek iš tikrųjų ji laikosi?

Rūta Šimkūnaitė Paskelbė Rūta Šimkūnaitė
2025 6 gruodžio
Kategorija Automobilių priežiūra
0 0
0

Sintetinė variklio alyva: kiek iš tikrųjų ji tarnauja?

Sintetinių variklių alyvų kilmė ir raida

Sintetiniai tepalai automobilių rinkoje egzistuoja kur kas ilgiau, nei dauguma vairuotojų numano. Pirmieji sintetiniai angliavandenilių pagrindu sukurti aliejai buvo sukūrti XIX amžiaus pabaigoje. Vėliau, XX a. pradžioje, sintetinės alyvos kūrimo procesas buvo tobulinamas, o skirtingi mokslininkai atrado naujų sintezės iš anglinių ir vandenilio junginių metodų. Šių produktų gamybos komercializacija dėl nesusiklosčiusios aplinkos ir ribotos paklausos iš pradžių strigo, tačiau moksliniai tyrimai buvo nuolat tęsiami.

Antrojo pasaulinio karo metu sintetinės alyvos technologijos pažanga ženkliai paspartėjo, nes esant ribotoms žaliavų atsargoms buvo ieškoma alternatyvų tradicinei naftai. Pokariu bandymų kurti ir tobulinti sintetinius tepalus nepristigo, tačiau tik septintajame dešimtmetyje, kilus kuro tiekimo iššūkiams, šie produktai įsitvirtino rinkoje. Šiandien vis daugiau naujų automobilių iškart iš gamyklos išrieda su sintetiniu tepalu, o diskusijos apie šių alyvų privalumus ir trūkumus visuomet išlieka aktualios.

Kiek laiko iš tikrųjų tarnauja sintetinė alyva?

Vienas dažniausiai keliamų klausimų – kokią realią eksploatacinę trukmę turi sintetiniai varikliniai tepalai? Šiuolaikinės sintetinės alyvos pasižymi ilgalaikiu tarnavimo laikotarpiu. Dėl sudėtyje esančių papildų, ploviklių ir kitų efektyvumą didinančių priedų, jų naudingumo laikotarpis gali siekti nuo 12 000 iki 24 000 kilometrų. Kai kurie itin aukštos kokybės sintetiniai aliejai gali būti tinkami eksploatuoti ir iki 24 000 kilometrų. Visgi šie gamintojų deklaruojami rodikliai yra skirti idealioms laboratorinėms sąlygoms.

Praktikoje, intensyvus eismas, dažni sustojimai, dideli ar itin žemi temperatūrų svyravimai, dulkėta aplinka ar dažnas trumpų distancijų važinėjimas sumažina alyvos eksploatacinę trukmę. Be to, trumpi važiavimai, kai variklis nespėja pasiekti darbinės temperatūros, taip pat priskiriami prie sudėtingų sąlygų ir gali pagreitinti net ir pačios kokybiškiausios sintetinės alyvos susidėvėjimą.

Kada rekomenduojama keisti sintetinę variklio alyvą?

Optimaliam variklio veikimui svarbu laikytis gamintojo nurodytų alyvos keitimo intervalų. Dauguma šiuolaikinių automobilių gamintojų nurodo keisti sintetinius tepalus kas 8 000–12 000 kilometrų, nors dar neseniai buvo įprasta tą daryti kas 5 000 kilometrų. Šiuo metu tiek sintetinės, tiek mineralinės alyvos kokybė yra gerokai aukštesnė nei anksčiau, todėl galima pasikliauti instrukcijoje pateiktomis rekomendacijomis. Nors galutinis sprendimas priklauso nuo savininko, bendru atveju šiuolaikinės sintetinės alyvos ir gamintojo nurodyti intervalai užtikrina patikimą variklio apsaugą.

Faktoriai, lemiantys sintetinių alyvų tarnavimo laiką:

  • Važiavimo sąlygos: dažnas važiavimas miesto sąlygomis, eismo spūstys, trumpi atstumai
  • Dideli arba žemi temperatūrų svyravimai
  • Dulkėta ar nešvari aplinka
  • Variklio veikimas nepasiekus darbinės temperatūros
  • Gamyklos rekomenduojamos alyvos keitimo intervalų laikymasis

Apibendrinant galima teigti, kad modernios sintetinės variklio alyvos užtikrina ilgesnius intervalus tarp keitimų, tačiau ilgaamžiškumas priklauso nuo eksploatacijos sąlygų bei savalaikės priežiūros.

Ankstesnis įrašas

Pareigūnas, partrenkęs dviratininką, vairuodamas žiūrėjo transfobišką „YouTube“ vaizdo įrašą

Kitas įrašas

Kokį automobilį mėgstate, kai važiuojate su „Uber“ ar „Lyft“?

Rūta Šimkūnaitė

Rūta Šimkūnaitė

Automobilių industrijos ir rinkos analitikė, daug metų dirbusi automobilių nuomos bei transporto valdymo sektoriuose. Jos tekstai pasižymi profesionaliu požiūriu į eksploataciją, priežiūrą, nuomos paslaugų subtilybes ir automobilių finansavimo sprendimus. Skaitytojai vertina Rūtos praktinius patarimus, pagrįstus realiomis situacijomis.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Šie automobiliai dar bjauresni už naująjį „Tesla Model Y“

2025 6 gruodžio
Automobilių apžvalga

Turbo varikliu su vienu rotoriu aprūpinta „Miata“ – didžiausias NA smagumas

2025 6 gruodžio
Automobilių apžvalga

Štai naudoti automobiliai, kuriuos įsigytumėte už 9 000 eurų

2025 5 gruodžio
Automobilių apžvalga

2025 m. „Cadillac Escalade IQ“: įspūdingi skaičiai

2025 5 gruodžio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025