Šis „Hemi V-8“ variklis sprogdinamas dažniau nei spurgos kepamos spurginėje

Šis „Hemi V-8“ variklis sprogdinamas dažniau nei spurgos kepamos spurginėje

Nėra dviejų vienodai sugadintų variklių. Šio atvejo išskirtinumas slypi ne išorėje, o visoje sukamųjų dalių sistemoje, kuri paprasčiausiai nebenori suktis.

Tačiau reginys ir taip išlieka įspūdingas. Jau nuo pirmų akimirkų šiame I Do Cars vaizdo įraše matome du didžiulius skyles variklio bloke, beveik identiškų matmenų ir vietos. Dar viena anga atsiradusi tame pačiame bloko regione, pereinanti net per alyvos karterį. Akivaizdu, kad kažkuri itin svarbi dalis, tikėtina – švaistiklis, neišlaikė ir su trenksmu paliko savo vietą. Pagrindinė intriga išlieka – kas lėmė tokį gedimą?

Pirmieji požymiai paaiškėja vos nuėmus vožtuvų dangtelius. Galvutėse aptiktas storas nuosėdų sluoksnis rodo, kad alyva buvo keičiama retai. Alyvoje matosi ir daug metalo likučių, kas rodo apatinės variklio dalies pažeidimus. Vandens padarytos žalos taip pat netrūksta, tačiau tai, tikėtina, įvyko vėliau, kai variklis kurį laiką laikytas lauke.

Panaikinus variklio galvutes, iš karto pastebimas vienas stūmoklis, pakrypęs cilindro viduje. O nuėmus karterį tampa aišku, kodėl. Karteryje – daugybė nuolaužų: stūmoklio fragmentai, švaistiklio dalys, švaistiklio dangteliai, guoliai ir net pačio bloko gabalai. Apatinė variklio dalis įkaito tiek, jog kai kurie guoliai tiesiog prilipo prie švaistiklių. Kiti – suplonėję iki folijos storio. Dauguma guolių aiškiai pažeisti ar visiškai suirę.

Tai dar ne viskas. Net ir išėmus stūmoklius bei švaistiklius, alkūninis velenas sukosi sunkiai. Visa besisukanti variklio dalis – tai visos detalės, kurios suka ar juda variklyje generuodamos galią: alkūninis velenas, švaistikliai, o taip pat stūmoklių pirštai (masyvūs metaliniai kaiščiai, jungiantys stūmoklius prie švaistiklių). Šiuo atveju praktiškai kiekviena detalė pažeista tiek, kad susidarė rimtas užstrigimas. Pagrindiniai alkūninio veleno guoliai pažeisti taip, kad velenas beveik nebesisuko. Stūmokliai strigo ant pirštų. Žinoma, švaistiklių guoliai visiškai suirus.

Visa tai veda prie akivaizdžios, nors ir liūdnos išvados. Greičiausiai variklyje trūko alyvos, tuo pačiu jis dirbo didelėmis apkrovomis iki visiško suirimo. Visko sprendžiant, net ir susidūrus su rimtu gedimu, vairuotojas nesulėtino tempo. Dėl to beveik visos vidinės apatinės variklio dalys, įskaitant alkūninį veleną, buvo visiškai sugadintos.

Taigi svarbiausias patarimas kiekvienam – reguliariai tikrinkite ir papildykite alyvą. Priešingu atveju, sena ir apleista transporto priemonė lengvai gali atsidurti naujame I Do Cars vaizdo įraše.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *