Ieškantiems erdvaus šeimos automobilio Skoda Kodiaq išsiskiria kaip protingas pasirinkimas. Tai pirmasis didelis čekų gamintojo visureigis, kuris iškart tapo labai populiarus dėl praktiškumo, šiuolaikiško dizaino ir konkurencingos kainos. Ypač pirkėjams, kuriems reikia septynių vietų ir nori patikimo kasdienio pagalbininko, Kodiaq dažnai tampa idealiu naudotu automobiliu.
Varikliai ir važiavimas
Kodiaq gali pasigirti plačia benzino ir dyzelinių variklių gama, bendrinama su kitais Volkswagen grupės modeliais. Daugelį pirkėjų viliojo universaliausias dyzelinis 2.0 TDI 150 AG variklis. Jis pasižymi pakankama galia net pilnai pakrautam septynvietei, o su DSG automatine pavarų dėže pasižymi dar didesniu ekonomiškumu. Norintiems daugiau dinamikos buvo siūlomas ir 2.0 TDI 190 AG variantas.
Tarp benzininių variklių populiariausias buvo bazinis 1.4 TSI 125 AG, kuris net ir tokiam dideliam automobiliui neblogai susidoroja su užduotimi. Visgi, jei ketinate dažnai važiuoti pilnai apkrauti ar mėgstate ilgesnes keliones, rekomenduojama rinktis 1.4 arba modifikuotą, ženklesnius aplinkos rodiklius rodantį 1.5 TSI 150 AG. Galingiausias benzininis variantas – 2.0 TSI 245 AG – rinkoje sutinkamas retai.
Važiuodamas Kodiaq jaučiasi manevringas – nepaisant savo dydžio, jis išlieka valdomas ir pakankamai stabilus. Vairas mieste padeda manevruoti, tačiau didesniu greičiu gali pasirodyti pernelyg lengvas. Per nelygų kelią ar duobėtas miesto gatves pakaba gali pasirodyti kiek nervinga, bet apskritai važiavimas komfortiškas, o triukšmo salone – nedaug.
Salonas ir erdvės pojūtis
Kodiaq viduje pasitinka erdvumu ir modernumu. Ergonomiška vairuotojo vieta suteikia puikų matomumą, kokybiškos apdailos medžiagos ir aiški valdymo sistema kuria patogią aplinką. 8 colių lietimui jautrus ekranas su telefonų integracija valdomas intuityviai.
Priekyje vietos nestokos net aukštesniems keleiviams, o antroje eilėje laisvai telpa trys suaugę. Galinė, trečioji, sėdynių eilė labiausiai tiks dviem vaikams – suaugusiems joje bus patogu tik trumpai. Kai galinės sėdynės nenaudojamos, bagažinė tampa itin talpi ir prilygsta didžiausiems segmento konkurentams.
Apdailos lygiai ir įranga
Pagrindinis apdailos lygis vadinamas S ir komplektuojamas su penkiomis vietomis bei minimaliu įrangos kiekiu. SE apdaila – kur kas patrauklesnis pasirinkimas: dvejų zonų klimato kontrolė, galiniai parkavimo jutikliai, automatiniai žibintai, lietaus jutiklis, pilnavertė multimedija bei pastovaus greičio palaikymo sistema. SE L apdailos variantas išskirtinis navigacija, adaptyviais LED žibintais, Alcantara sėdynėmis bei bekontakte bagažinės anga.
Brangesniuose komplektacijose (tokiose kaip SE Tech ar Edition) įranga itin gausi, tačiau rinkoje šie variantai parduodami brangiau, todėl tiksliausias kainos ir kokybės santykis dažniausiai siūlomas SE lygyje. Paskutiniu metu Kodiaq apdailos pavadinimai keitėsi – atsirado SE Drive, SE L Executive, Sportline bei prabangiausias Laurin&Klement.
Kuro sąnaudos ir eksploatacinės išlaidos
Iš visų variantų, ekonomiškiausias yra 2.0 TDI 150 dyzelis su DSG automatine pavarų dėže. Jo mišrios kuro sąnaudos pagal senesnius matavimus siekia apie 5,0 l/100 km, o pagal naujesnius WLTP standartus – apie 6,1 l/100 km. Tarp benzininių efektyviausias 1.4 TSI 125 AG – apie 6,1 l/100 km, vos lenkiantis 1.4 TSI 150 AG su DSG, kuris pasižymi maždaug 6,3 l/100 km sąnaudomis. 1.5 TSI 150 AG septynvietis pagal WLTP testus fiksuoja apie 7,5 l/100 km.
Ekologinis mokestis
Lietuvoje taikomas taršos mokestis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Mažiau aplinką teršiantys modeliai, ypač su ekonomiškais dyzeliniais varikliais, turi žemesnius tarifus, kai galingesni – atitinkamai didesnį mokestį. Įsigyjant naudotą Kodiaq verta pasitikrinti šiuos rodiklius bei atsižvelgti į galimus mokėtinus mokesčius.
Priežiūra ir draudimas
Skoda Kodiaq draudimo įkainiai prasideda nuo vidutinių – žemiausios klasės modeliai priskiriami 12 grupei, o galingiausieji gali siekti ir 23. Daugeliu atvejų serviso išlaidos svyruoja mažiau nei daugelio kitų Volkswagen grupės modelių, o senesniems automobiliams galima rinktis ilgalaikes servisų paslaugų programas, leidžiančias patogiai planuoti išlaidas.
Patikimumas
Kodiaq nesunkiai surinko gerus atsiliepimus apie patikimumą. Retkarčiais pasitaiko smulkių infotainment sistemos trikdžių ar elektronikos perspėjimų, tačiau dažniausiai jie pašalinami dar garantijos laikotarpiu. Nors kai kurie savininkai paminėdavo ilgesnius remontų laukimo laikus, iš esmės dauguma pripažįsta, kad bendroji Kodiaq kokybė ir eksploatacijos patirtis maloniai nustebino.
Dabartinės kainos ir pasirinkimai
Už 16 380 eurų galima rasti naudotą 2016–2017 metų gera būklės Kodiaq, visgi tokie modeliai dažniausiai bus su didesne rida. 2018–2019 metų, geresnės komplektacijos pavyzdžiai rinkoje kainuoja apie 18 720–23 400 eurų. Nuo 2020 metų su geru komplektacijos lygiu, Kodiaq kainuoja apie 23 400–25 740 eurų, o naujausių 2023–2024 modelių kainos prasideda nuo 29 250 eurų.
Ką rinktis ir ką svarstyti?
Ieškant kasdienio septynviečio, verta dairytis į SE komplektacijos Kodiaq su 1.5 TSI 150 AG benzininiu varikliu – tai optimalus balansas tarp dinaminių savybių, ekonomiškumo ir įrangos.
Kokie modeliai dar verti dėmesio?
- Kia Sorento – kitas talpus septynvietis, dažnai pasižymintis patraukliomis garantinėmis sąlygomis ir itin patikimu 2.2 litro dyzeliniu varikliu.
- Land Rover Discovery Sport – gerai valdomas, su aukštos klasės salonu ir septyniomis vietomis. Visgi patikimumas ir važiuoklės komfortas gali varijuoti, todėl verta atkreipti dėmesį renkantis naudotą modelį.
Skoda Kodiaq yra puikus įrodymas, kad erdvus, komfortiškas bei ekonomiškas šeimos automobilis gali būti ir žavus, ir prieinamas – svarbu tik išsirinkti tinkamą variklį bei komplektaciją, atsižvelgus į šeimos poreikius.




