Skoda Octavia hečbekas yra vienas populiariausių gamintojo modelių ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje. Trečioji karta, pasirodžiusi 2013 metais, iš karto patraukė dėmesį – tapo patikimu ir praktišku šeimyniniu automobiliu, galinčiu lygiuotis į tokius konkurentus kaip Audi A3 ar Volkswagen Golf. Modelis gyvavo iki 2020 metų, kai buvo pristatyta dar didesnė, naujos kartos Octavia.
Bendra apžvalga
Octavia vertinama dėl didelio salono, patogios važiuoklės ir patikimo techninio pagrindo. Netgi naudotas šis automobilis išlieka viena geriausių pasirinkimų šeimoms, vertinančioms komfortą ir erdvę.
- Labai talpi bagažinė ir erdvus salonas
- Palyginti žema pirkimo ir eksploatacijos kaina
- Sutvarkyta, intuityvi įranga net ir bazinėse versijose
- Nors patogumu kiek nusileidžia Golf modeliui, vis tiek lenkia daugelį konkurentų
- Brangesni variantai ne visada verti savo kainos
- Paprasčiausia S komplektacija pasižymi tik baziniu įrengimu
Varikliai ir dinamika
Trečiosios kartos Octavia gaminta su plačiu „Volkswagen“ koncerno variklių pasirinkimu: čia rasite 1.0 l ir 1.4–1.5 l benzininiai motorai, taip pat 1.6 ir 2.0 l dyzelinius variantus. Visų variklių dinamika pakankama – 0–100 km/h įsibėgėjimą daugelis gali įveikti greičiau nei per 10 sekundžių. Galingesni varikliai tinka tiems, kas dažnai keliauja užmiestyje ar autostradose.
2017 metų atnaujinimas atnešė ne tik maloniai išskirtinę priekį su keturiomis lempomis, bet ir daugiau įrangos bei patobulintus naujesnius variklius – 1.2 ir 1.4 l benzininius pakeitė 1.0 ir 1.5 l motorai.
Važiavimo savybės
Nors Octavia važiuoklė kiek standesnė nei Golf, bendrai automobilis išlieka labai patogus, o vairavimas – lengvas ir malonus. Pakaba gerai sugeria nelygumus, o vairas reaguoja tiksliai. Tai padeda automobiliui išlaikyti stabilumą ir pasitikėjimą, o sukibimo užtenka visomis sąlygomis.
Salonų kokybė ir praktiškumas
Nors vidaus apdaila nepretenduoja į prabangiųjų klasę, Octavia siūlo daugiau kokybės nei daugelis to paties segmento konkurentų. Salonas paremtas „Volkswagen“ grupės principais: neutralus dizainas, daug švelnių paviršių, kokybiški mygtukai ir paprastas valdymas. Interjeras netgi šiek tiek ilgesnis nei broliškų modelių – daugiau vietos ant galinės sėdynės ir itin didelė bagažinė, talpinanti net didelės šeimos bei kelionių lagaminus.
Komplektacijos ir įranga
Octavia galima rinktis nuo paprastesnės S versijos iki Laurin & Klement, kuri pasižymi gausia įranga. Populiariausios Lietuvoje – SE, SE Technology bei SE L komplektacijos. SE jau turi dviejų zonų klimato kontrolę ir priekinio rūko žibintus, SE Technology pasižymi patogesne multimedija bei avarinio stabdymo sistema (pastaroji – naujesniuose modeliuose), o SE L rasite alcantaros sėdynes ir tamsintus langus.
Išlaikymo sąnaudos
Kiek kainuoja naudota Skoda Octavia?
Nedaug nuvažiavusią, tvarkingą 2013–2014 metų Octavia galima įsigyti nuo maždaug 8190 eurų. Tarp 2017–2020 metų facelifto variantų kainos svyruoja nuo 9390 iki 14 040 eurų, priklausomai nuo variklio ir įrangos lygio.
Eksploatavimo išlaidos ir degalų sąnaudos
Octavia visada pasižymėjo pavyzdingu efektyvumu. 1.6 TDI dyzelis gali pasigirti vidutinėmis 4,1 l/100 km (pagal senesnius testus), o pagal naujesnį standartą – apie 4,9 l/100 km. 2.0 TDI 150 AG variklis vidutiniškai sunaudoja apie 4,3–5 l/100 km.
Benzininiai varikliai kiek mažiau taupūs: 1.0 TSI 115 AG – apie 5,3–5,7 l/100 km, 1.4 TSI 150 AG – apie 5,2 l/100 km, naujausias 1.5 l variklis – apie 5,5–5,9 l/100 km.
CO₂ emisija ir Lietuvos taršos mokestis
Visi Octavia varikliai išsiskiria gana žemomis CO₂ emisijomis. 1.6 TDI dyzelinis variklis išmeta tik 99 g/km, o 2.0 TDI – 117 g/km. Tarp benzininių variklių mažiausias rodiklis priklauso 1.0 TSI – 104 g/km. Priklausomai nuo variklio, kuro rūšies ir automobilio pirmos registracijos metų, Lietuvoje taikomas taršos mokestis gali svyruoti, tad pasirinkus ekonomiškesnę versiją, išlaidos bus mažesnės.
Priežiūra ir draudimas
Techninė priežiūra pigesnė nei daugumoje konkurentų – sutaupyti galima tiek periodinių darbų, tiek atsarginių dalių srityje. Daugelis Octavia modelių turi diržinį paskirstymą – jį keisti rekomenduojama kas penkerius metus. Kasko ir privalomasis draudimas – vieni iš žemesnių rinkoje, nes remonto kaštai gana draugiški.
Kuris Octavia modelis geriausias?
Jei biudžetas leidžia, puiki investicija – naujesni, ekonomiški 1.0 arba 1.5 l benzininiai modeliai. Visgi didžioji dalis ieško patikimų 1.2 ar 1.4 l benzininių variantų, kurie derina taupumą, dinamiką ir sklandų darbą. Jei važiuojama daug, 2.0 dyzelis – švelnesnis ir galingesnis už 1.6.
Iš įrangos lygių universaliausia SE, o norint daugiau įrangos – SE Technology. Tai optimalus kainos, komforto ir papildomų funkcijų balansas.
Kokie yra svarbiausi konkurentai?
Mažesnės kainos Octavia alternatyva – Opel Astra, kuris pasižymi maloniu valdymu ir praktišku interjeru, tačiau kai kurios komplektacijos yra kuklios, dyzeliniai varikliai – triukšmingesni, o pakaba – kiek kietesnė.
Ford Focus išsiskiria puikiu valdymu ir ekonomiškais varikliais. Visgi Octavia pasiūlys daugiau erdvės bei geresnį įrangos lygį, tad bendram vertinimui dažnai lieka laimėtoja.
Volkswagen Golf, nors ir mažesnis, dalijasi tais pačiais techniniais sprendimais kaip ir Octavia, pasižymi geru komfortu ir ekonomiškumu, tačiau salonas mažesnis, o įranga kartais nuobodoka.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.