Škoda Octavia hečbeko (2004–2013) apžvalga

Škoda Octavia hečbeko (2004–2013) apžvalga

Ieškant patikimo naudoto automobilio, Skoda Octavia hečbekas dažnai atsiduria tarp populiariausių pasirinkimų. Šis modelis pasižymi racionaliu balansu tarp kainos, erdvės ir komforto, todėl yra patrauklus tiek šeimoms, tiek ieškantiems praktiško kasdienio automobilio.

Pliusai ir minusai

  • Labai talpi bagažinė
  • Komfortiška ir rami važiuoklė
  • Tvirtas ir kokybiškai surinktas salonas
  • Automatinės dėžės patikimumas gali kelti klausimų
  • Santūri išvaizda
  • Dyzeliniai varikliai gali būti triukšmingesni

Pagrindinės savybės

Skoda Octavia garsėja itin erdviu salonu – galinėse sėdynėse vietos kojoms kartais daugiau nei net aukštesnės klasės atstovuose. Bagažinė įspūdingo dydžio, prilygstanti ar net lenkianti tam tikrus didesnius automobilius. Vairuotojams patiks paprastas ir logiškas prietaisų išdėstymas, jaučiamas kokybiškas medžiagų pasirinkimas – nors iki aukščiausių standartų, Octavia netoli modernaus Golf lygio.

Modelis 2009 m. buvo atnaujintas: pasikeitė priekiniai ir galiniai žibintai, salone pagerėjo apdaila, atsirado modernesnė multimedija ir navigacinės sistemos. Iš gamyklos pasirinkti galima tiek ekonomiškus dyzelinius, tiek dinamiškesnius benzininius variklius. Octavia išliks praktišku pasirinkimu net ir su sportiška vRS arba ekonomiška Greenline modifikacija – kiekvienas ras modelį pagal poreikius ir biudžetą.

Kuro sąnaudos ir išlaikymo kaštai

Skirtingų variklių pasiūla leidžia pasirinkti optimalų variantą tarp ekonomiškumo ir dinamikos.

  • 1.9 arba 2.0 l dyzeliai realiomis sąlygomis sunaudoja apie 5–5,6 l/100 km.
  • 1.8 ir 2.0 l benzininiai – apie 6,7–7,1 l/100 km.
  • Vėlesni 1.6 l dyzeliai pasiekia net 4,3 l/100 km.
  • 1.4 TSI benzininis vidutiniškai sunaudos apie 5,8 l/100 km.

Octavia aptarnavimai paprastai kainuoja mažiau nei daugumos konkurentų. Pagrindinis gedimas, į kurį verta atkreipti dėmesį, yra paskirstymo diržo keitimas kas ketverius metus (dažniausiai apie 450 eurų su vandens pompos keitimu). Draudimo kaina dažnai mažesnė nei panašios klasės automobilių, nes remonto darbai paprastai pigesni.

Kainos ir pasiūla

Naudotų Skoda Octavia hečbekų kainos Lietuvoje priklauso nuo būklės, ridos ir pagaminimo metų:

  • Už mažiau nei 1 170 eurų rasite, tačiau tai bus aukštos ridos ir gerokai padėvėti egzemplioriai.
  • Padidinus biudžetą iki 3 510 eurų, įmanoma įsigyti 1.9 TDI, pravažiavusį apie 112 654 km.
  • Už 5 850 eurų galima rasti atnaujintą 1.8 TFSI su 96 560 km rida.
  • 2.0 TDI CR modelis su DSG dėže kainuos daugiau nei 7 605 eurus, o vRS versija su nedidele rida gali kainuoti apie 9 945 eurus (2010 m., 64 374 km).

Automobilių taršos mokestis

Lietuvoje šio modelio metinis taršos mokestis apskaičiuojamas pagal variklio išmetamo CO₂ kiekį, kuro tipą bei pirmos registracijos metus. Dyzeliniai varikliai su aukštesne CO₂ emisija apmokestinami daugiau, todėl prieš perkant verta atsižvelgti į emisijos rodiklius, ypač jei svarbi išlaikymo kaina.

Kurius modelius rinktis?

Siūlomas platus Octavia pasirinkimas, bet verčiausia dėmesio – atnaujintas modelis nuo 2009 m. S bazinėje komplektacijoje bus kondicionierius, centrinis užraktas, CD grotuvas, elektriniai priekiniai langai. SE papildomai siūlo nuotolinį signalizacijos valdymą, lengvojo lydinio ratlankius bei nulenkiamas galines sėdynes. Elegance lygyje rasime didesnius ratlankius, kruizo kontrolę ir parkavimo jutiklius, o topinė Laurin & Klement komplektacija išsiskiria elektrinėmis odinėmis šildomomis sėdynėmis ir metalizuotais dažais. 2011 m. prisidėjo SE Plus modifikacija su įdiegta navigacijos sistema.

Tarp benzininių variklių vertas dėmesio 1.4TSI SE Plus – optimalus našumo ir ekonomiškumo derinys, tinkantis tiek miesto, tiek tolimesnėms kelionėms. Dyzeliniai variantai rekomenduojami tiems, kas daug važinėjasi ir siekia mažų eksploatacijos išlaidų.

Kokias alternatyvas verta apsvarstyti?

Artimiausias varžovas Octaviai – Volkswagen Golf: kompaktinis, tačiau mažesnis ir brangesnis už tokio pat amžiaus Octavią. Norintiems malonesnių vairo pojūčių verta pažiūrėti į Ford Focus, kuris, nors ir smagesnis valdyti, nusileidžia Octaviai bagažinės talpa.

Vauxhall Astra (Opel Astra) pasižymi didesniu vidumi nei Focus, tačiau iki Octavios praktiškumo neprilygsta. Visos šios alternatyvos paprastai pasiūlo gerą įrangą, bet pagal kainos ir erdvės santykį Skoda Octavia dažnai laimi.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *