„Škoda Octavia“ (nuo 2020 m.) apžvalga

„Škoda Octavia“ (nuo 2020 m.) apžvalga

Ieškant patikimo naudoto šeimos automobilio, „Škoda Octavia“ dažnai atsiduria pirkėjų sąrašo viršuje. Nors gamintojo asortimente netrūksta populiarių visureigių, būtent „Octavia“ vis dar išlieka kertiniu modeliu ir perkamiausiu pasirinkimu.

Priežastys rinktis Škoda Octavia

  • Patogi ir minkšta važiuoklė
  • Įspūdingai talpi bagažinė
  • Daug vietos gale sėdintiems keleiviams

Šis automobilis nuolat pelno pagyrimus dėl praktiškumo, didžiulės erdvės salone ir racionalios kainos. Naujausia, ketvirtoji „Octavia“ karta dar labiau ištobulino patirtį: tapo didesnė, ištaigingesnė viduje, gavo daugiau išmanių sistemų. Tuo pat metu, palyginti su artimiausiais konkurentais, šis modelis išlaiko gerą kainos ir kokybės santykį.

Varikliai ir ekonomiškumas

Naudotai „Octavia“ galima rinktis iš keleto skirtingų variklių. Mažiausias – 1,0 l benzininis variklis (81 kW), judantis pakankamai ekonomiškai. 1,5 l turbo benzininis variklis (110 kW) ne tik maloniai važiuoja, bet ir pasižymi geru balansu tarp galios ir sąnaudų. Dyzelinių agregatų mėgėjams siūlomi 2,0 l TDI variantai (nuo 83 iki 110 kW), tarp kurių – net ir galingieji vRS modeliai.

Yra ir sportiškos vRS versijos su 2,0 l tiek dyzeliniu (kiek daugiau nei 145 kW), tiek benzinu varikliais, taip pat iš tinklo įkraunamas vRS iV hibridas. Pastarojo anglies dvideginio emisija itin žema – vos 26 g/km, o elektrinis režimas leidžia sumažinti sąnaudas iki minimumo.

Degalų sąnaudos

  • Benzininis 1,0 l: ~5,0 l/100 km
  • Benzininis 1,5 l: ~5,5 l/100 km
  • Dyzelinis 2,0 l (115 AG): ~4,1 l/100 km
  • Dyzelinis 2,0 l (150 AG): ~4,2 l/100 km
  • vRS benzinas: ~6,9 l/100 km
  • vRS dyzelis: ~5,0 l/100 km
  • vRS hibridas: ~1,1 l/100 km

Komfortas ir salono įranga

Vairuotojui įsitaisyti patogiai padeda reguliuojama sėdynė su juosmens atrama, o aukščiausiose komplektacijose siūloma ir elektra valdoma funkcija su atmintimi. Galinė sėdynė labai erdvi, tad net aukšti keleiviai nesunkiai ras vietos ilgoms kelionėms.

Centrinis valdymo ekranas sumontuotas aukštai, todėl žvilgsnį nuo kelio atitraukti prireikia retai. Pradinės komplektacijos modeliai turi 8,25 colių jutiklinį ekraną su „Bluetooth“, „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“. Kiek prabangesnėse versijose įrengiamas 10 colių ekranas su 3D navigacija ir praplėstu funkcijų paketu.

Bagažinės dydis ir praktiškumas

Didelė bagažinė – viena iš pagrindinių „Octavia“ stiprybių. Jos tūris lenkia tiek dalies tiesioginių konkurentų, tiek aukštesnės klasės modelių siūlomas talpas. Bagažinės forma – kvadratinė ir plati, tad lengva sudėti net didesnius krovinius. Vienintelis minusas – aukštesnis pakrovimo slenkstis, kurį teks įveikti keliant sunkius daiktus.

Važiavimo savybės

Ant kelio automobilis jaučiasi solidžiai: 2,0 l dyzelinis 110 kW modelis pagreitėja 0–100 km/h per 8,7 sek., 1,5 l benzininis variantas taip pat nenusileidžia dinamiškumu. Mechaninė pavarų dėžė veikia tiksliai, o norintys dar didesnio komforto gali rinktis dėžę su dviguba sankaba, kuri perjungia pavaras itin greitai.

Važiuoklė minkšta, puikiai filtruoja nelygumus, tačiau didesniu greičiu automobilis kartais gali pasirodyti per daug „plaukiantis“. Visgi posūkiuose „Octavia“ valdomumas nenuvilia – vairas informatyvus, užtikrina saugumo pojūtį.

Kokias komplektacijas verta rinktis?

Komplektacijų pasirinkimas prasideda nuo bazinės SE, kurią skandina pagrindiniai patogumai: 16 colių lengvojo lydinio ratlankiai, dviejų zonų klimato kontrolė, automatiniai žibintai ir valytuvai, šildomi veidrodėliai, beraktė užvedimo sistema. SE Technology siūlo išmanesnę multimediją, balsu valdomą sistemą ir priekinio parkavimo jutiklius už labai nedidelį kainos skirtumą. Prabangesnė SE L dar prideda prabangių priedų ir patogumų.

Dažniausiai optimaliausiu kainos ir įrangos pasirinkimu laikoma SE Technology versija, ypač su 1,5 l TSI varikliu.

Kainos ir eksploatacinės išlaidos

Naujesnės kartos „Octavia“ su vidutine ar didesne rida kainuoja nuo maždaug 11 700 eurų. Už 2021 metų modelį priklausomai nuo komplektacijos dažniausiai prašoma 12 870–16 380 eurų. 2022 ar naujesni automobiliai gali kainuoti nuo 16 380 iki 21 060 eurų, o už 2024 m. modelį gali reikėti skirti daugiau kaip 22 230 eurų.

Reguliarios išlaidos

  • Techninė priežiūra – pigesnė nei daugumos konkurentų, „Skoda“ siūlo fiksuotų kainų programas vyresniems nei trejų metų automobiliams.
  • Variklio paskirstymo diržas beveik visiems dyzeliniams ir didžiajai daliai benzininių variklių keičiamas kas penkerius metus. Rekomenduojama tuo pačiu keisti ir vandens siurblį.
  • Draudimo išlaidos – paprastai mažesnės nei kitų gamintojų, nes automobilio remontas dažnai pigesnis.

Taršos mokestis

Lietuvoje taikomas taršos mokestis priklauso nuo modelio CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Ekologiškesni varikliai bei hibridiniai modeliai leidžia sumažinti metines išlaidas mokestinėms prievolėms.

Patikimumas ir dažniausios problemos

Ši „Octavia“ karta patikimumu išsiskiria ne visada. Vairuotojai nurodo, kad dažniausiai pasitaiko elektros ir multimedijos sistemos trikdžių: stringantys informaciniai ekranai ar įspėjamųjų lempučių signalai prisideda prie apsilankymų servise. Kompleksines taisymo procedūras kartais apsunkina lėtai atvykstančios detalės, visgi daugeliu atvejų rūpesčiai nėra susiję su pačiais varikliais.

Pagrindiniai konkurentai

  • „Opel Astra“ – vairuoti malonu, bet salone mažiau vietos, o baziniai modeliai gali atrodyti pernelyg paprasti. Dyzeliniai varikliai nėra patys tyliausi.
  • „Ford Focus“ – šio automobilio važiavimo savybės ir triukšmo izoliacija įvertintos itin palankiai, tačiau bagažinė ir įranga dažnai nusileidžia „Octavia“.
  • „Volkswagen Golf“ – dalijasi platforma su „Octavia“, tačiau siūlo mažiau erdvės tiek salone, tiek bagažinėje. Vairavimo malonumas – išskirtinis, tačiau interjeras atrodo kiek blankiau.

Apibendrinant galima pasakyti – „Škoda Octavia“ dažniausiai yra protingas pasirinkimas šeimai, vertinančiai erdvę, ekonomiškumą ir apgalvotą įrangą. Renkantis naudotą modelį verta atkreipti dėmesį į aptarnavimo istoriją bei dažniausiai pasitaikančius trūkumus, o racionaliausias pasirinkimas dažnai tampa 1,5 l TSI variklis su SE Technology komplektacija.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *