Skoda Octavia universalas retai patenka į dėmesio centrą dėl ryškaus dizaino, tačiau šis automobilis dažnai įvardijamas kaip vienas praktiškiausių pasirinkimų realiame gyvenime. Jis išsiskiria didele erdve salone ir bagažinėje, komfortišku važiavimu ir racionalia kaina – būtent šios savybės lemia ilgalaikį populiarumą.
Modelio apžvalga
2013–2020 metais gamintas Skoda Octavia universalas pasižymi dideliu universalumu ir buvo atnaujintas 2018 metais, dar labiau patobulinus įrangą ir dizainą. Automobilis sukurtas naudojant ilgesnę Volkswagen grupės platformą, panašią į Seat Leon ST ar VW Golf Variant, todėl išlieka tvirtas, ekonomiškas ir labai praktiškas. Net konkurentai retai gali pasiūlyti tiek daug erdvės ir patogumų už tokią kainą.
Pagrindiniai privalumai
- Erdvus salonas ir viena didžiausių bagažinių savo klasėje
- Platus įrangos pasirinkimas net bazinėse versijose
- Gera patikimumo reputacija
- Kainos ir kokybės santykis išlieka stiprus net naudotų automobilių rinkoje
Galimi trūkumai
- Papildomo komforto ieškantys vairuotojai gali pastebėti ne pačią švelniausią pakabą važiuojant lėtai
- Kai kurie konkurentai siūlo labiau išbaigtą vidaus apdailą
Variklių gama ir jų ypatumai
Octavia universalų galima rinktis su įvairiais varikliais: 1,0 litro (113 AG) bei 1,4 litro (148 AG, vėliau pakeistas 1,5 litro varikliu) benzininiai, 1,6 litro (113 AG) ir 2,0 litro (148 AG) dyzeliniai motorai. Taip pat siūlyta sportinė vRS versija tiek su benzinu, tiek su dyzelinu.
Dyzeliniai varikliai išsiskiria ekonomiškumu, o didesnės galios benzininiai – komfortiškomis ilgų kelionių galimybėmis. Trijų cilindrų 1,0 litro benzininis variklis miesto režime maloniai nustebina gyvybingumu, o 1,4 ar 1,5 litro modifikacijos suteikia dar daugiau lankstumo kasdienėje eksploatacijoje.
Salono erdvė ir praktiškumas
Vairuotojai ir keleiviai tiek priekyje, tiek gale turi daug vietos, todėl kelionės net keturių ar penkių asmenų šeimai nebus problema. Bagažinė – viena didžiausių savo klasėje, užtikrinanti puikų universalumo pojūtį keliaujant tiek mieste, tiek užmiestyje.
Važiavimas ir valdymas
Kelyje Octavia universalas maloniai stebina stabilumu ir pakankamu sukibimu. Visi varikliai siūlo pakankamai galios kasdieniam vairavimui, o didesnis variklis – dar geriau tinka ilgiems atstumams, važiuojant greitkeliais. Nors pakaba nėra tokia minkšta kaip kai kurių konkurentų, bendrai komfortas ir valdymas užtikrina pasitikėjimą tiek miete, tiek užmiestyje.
2018 metų atnaujinimas atnešė ryškesnę priekinės dalies išvaizdą ir papildomą įrangą. Taip pat vietoje 1,2 litro ir 1,4 litro benzininių variklių atsirado naujesni 1,0 ir 1,5 litro varikliai.
Be to, galima rasti ir aukštesnę Scout versiją su padidinta (30 mm) prošvaisa, keturių varančiųjų ratų pavara ir 2,0 litro dyzeliniu agregatu. Tai aktualu tiems, kurie renkasi daugiau pravažumo.
Kainos ir eksploatacija Lietuvoje
Naudoto automobilio paieška pagal biudžetą
- Už maždaug 4095 eurų galima įsigyti senesnį ir daugiau nuvažiavusį modelį be serviso istorijos.
- Už 4680–7480 eurų paprastai pavyks rasti 2015–2016 metų universalo variantus su vidutine rida ir priežiūros istorija.
- 10 000–14 000 eurų biudžetas leis įsigyti iki 2019 metų pagamintą automobilį su maža rida. Už 15 000 eurų ar daugiau atsivers ir naujesnių, 2020 metų modelių pasirinkimas.
Eksploatacinės išlaidos
- Skoda Octavia universalų aptarnavimo kainos paprastai yra mažesnės nei kai kurių konkurentų.
- Reguliari alyvos keitimo paslauga kainuoja apie 215 eurų, oro filtro keitimas – apie 53 eurus, salono filtro – 41 eurą, o dyzelinio kuro filtro keitimas – iki 69 eurų (priklausomai nuo variklio).
- Laiko diržas ir vandens siurblys rekomenduojami keisti kas penkerius metus. Ši paslauga atstovybėje kainuoja apie 525 eurus.
Sąnaudos ir tarša
- 1,6 TDI variklis pasižymi itin nedidelėmis sąnaudomis – apie 4,2 l/100 km pagal NEDC, o pagal naujesnę WLTP metodiką – apie 5,0 l/100 km. 2,0 TDI variklis vidutiniškai naudoja apie 4,3–5,2 l/100 km.
- Benzininiai varikliai taip pat ekonomiški: 1,0 TSI trijų cilindrų agregatas – apie 4,8 l/100 km, 1,4 TSI – iki 5,2 l/100 km, o naujesnis 1,5 TSI pagal WLTP – apie 5,5 l/100 km.
- CO₂ emisija priklauso nuo variklio tipo: 1,6 TDI modeliai išmeta nuo 99 g/km, 2,0 TDI – apie 117 g/km, o efektyviausias benzininis 1,0 TSI – 105 g/km. Kiti benzininiai varikliai vidutiniškai sukaupia 117–141 g/km emisiją.
Lietuvoje šiems automobiliams taikomas taršos mokestis, kuris apskaičiuojamas pagal išmetamo CO₂ kiekį, automobilio kuro tipą ir pagaminimo metus.
Draudimas
Universalo draudimo įmokos dažniausiai yra žemesnės už kai kurių konkurentų, nes Skoda remonto darbai bei detalės paprastai kainuoja mažiau.
Eksploatavimo patikimumas
Daugelio Octavia universalo savininkų atsiliepimai liudija apie patikimą eksploataciją. Dyzeliniuose modeliuose kartais pasitaiko prietaisų skydelio įspėjamųjų žibintų klaidos, kurios gali pareikalauti brangesnio remonto. Taip pat pasitaikė atskirų elektronikos nesklandumų – jautrūs davikliai, informacinės sistemos klaidos. Benzininiai modeliai paprastai turi mažiau problemų, tačiau kai kurie savininkai užfiksavo nedidelius trūkumus, tokius kaip perspėjimai skydelyje ar start-stop sistemos veikimo nesklandumai.
Bendrai dauguma vairuotojų išskiria Octavia kaip itin patogų ir vertą naudoti automobilį – ypač dėl praktiškumo ir ekonomiškumo.
Kokią Octavia rinktis?
Varikliai ir įranga
Benzininiai modeliai dažnai laikomi labiau subalansuotais kasdieniams poreikiams, nors naudotoje rinkoje jų rasti kiek sunkiau – didžioji dalis parduodamų universalų turi dyzelinius variklius. 1,4 arba 1,5 litro benzininiai varikliai dažnai rekomenduojami dėl našumo ir ekonomiškumo balanso.
Iš įrangos versijų populiariausias – SE, siūlantis optimalią komforto, saugumo ir papildomų funkcijų pusiausvyrą. Didesnis komfortas laukia renkantis SE Technology ar SE L – pastarosiose pridedama kokybiškesnė apdaila bei pažangesnės pagalbos vairuotojui sistemos.
Alternatyvos
Tiesioginiai Octavia varžovai – VW Golf Variant ir Seat Leon ST. Golf universalas džiugina kokybišku interjeru, sklandžiu važiavimu, tačiau kainuoja brangiau ir turi mažesnį bagažinės tūrį. Seat Leon ST siūlo artimą Octavia praktiškumą, nedidelę kainą bei ekonomiškumą, tačiau vidaus apdaila nėra įspūdinga, o pakaba kiek kietesnė. Alternatyva gali būti ir Opel Astra Sports Tourer, pasižymintis ekonomiškais varikliais ir pakankamai erdvia kabina.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.