Skoda Octavia universalas – vienas iš tų automobilių, kurie sugeba suderinti komfortą, talpą ir taupius variklius. Jei ieškote praktiško ir patikimo naudoto automobilio, kuriame netrūktų vietos nei keleiviams, nei bagažui, ši modelio versija nusipelno vietos jūsų kandidatų sąraše.
Apžvalga
Skoda Octavia universalas garsėja savo universalumu – automobilis tinka tiek šeimoms, tiek tiems, kurie mėgsta pasiimti nemažai daiktų ar keliauti didesniais atstumais. Talpus salonas, didžiulė bagažinė ir nesudėtingas valdymas nulemia, kad ši transporto priemonė dažnai tampa vienu praktiškiausių pasirinkimų naudotų automobilių rinkoje Lietuvoje.
Pagrindiniai privalumai
- Erdvus ir patogus salonas
- Labai didelė bagažinė
- Kompromisas tarp komforto ir valdymo
- Platus įrangos pasirinkimas
- Draugiški eksploatacijos kaštai
Kai kurie trūkumai
- Minkšta pakaba kartais suteikia „plaukiojantį” jausmą važiuojant nelygiais keliais
- Infotainment sistema gali būti kiek nepraktiška naudojant vairuojant
- Ne pačios geriausios patikimumo apžvalgos tarp savininkų
Varikliai ir dinamika
Octavia universalui buvo siūloma išties gausi variklių gama. Pradinį pasirinkimą sudaro 1.0 ltr. turbo benzininis variklis (81 kW/109 AG), o aukščiau siūlomi 1.5 ltr TSI (110 kW/150 AG) ir du 2.0 ltr TDI dyzeliai su 85 kW/113 AG arba 110 kW/150 AG. Ypač galinga vRS versija pasižymi net 147 kW/197 AG (dyzelis) arba 180 kW/242 AG (benzinas). Hibridinė vRS iV versija išvysto 242 AG, o jos emisija – vos 26 g/km CO₂ dėl galimybės dalį kelionės nuvažiuoti tik elektra.
Važiuojant 2.0 TDI 150 AG modeliu 0–100 km/h sprintas trunka apie 8,7 sekundės – tiek degalų sąnaudų, tiek dinamikos prasme tai vienas universaliausių variantų. 1.5 TSI benzininis variklis pasižymi panašiais įsibėgėjimo rodikliais, nors norint išgauti maksimalią galią jį teks šiek tiek labiau „pastaipyti“.
Važiavimas ir valdymas
Patogi, komfortiška pakaba labai tinka ilgoms kelionėms greitkeliais – automobilis „plaukia“ asfaltu ir sugeria nelygumus. Vis dėlto tokia pakabos konstrukcija lemia, kad būtent nelygiais arba kalvotais keliais automobilis gali jaustis kiek nestabilus.
Valdymo savybės palieka gerą įspūdį – vairas yra tikslus ir suteikia pakankamai informacijos apie kelią. Pavarų dėžė (tiek mechaninė, tiek automatinė DSG) reaguoja tiksliai ir greitai, todėl malonu tiek važinėti mieste, tiek vykti į ilgesnes išvykas.
Salonas ir praktiškumas
Octavia universalas išsiskiria erdve tiek priekyje, tiek gale – net ir aukšti keleiviai kelionėje galės jaustis patogiai. Elektriniu būdu reguliuojama vairuotojo sėdynė su atminties funkcija (priklausomai nuo komplektacijos) užtikrina, kad rasti tinkamą padėtį bus itin paprasta. Visų komplektacijų modeliuose galima reguliuoti juosmens atramą.
Pradinės komplektacijos automobiliuose montuojamas 8,25 colio lietimui jautrus ekranas, palaikantis Bluetooth, Apple CarPlay ir Android Auto funkcijas. Aukštesnių versijų modeliai gauna 10 colių ekraną su integruota 3D navigacija.
Bagažinės tūris palyginus su panašaus dydžio universalais – įspūdingas. Octavia praktiškai niekuo nenusileidžia net dvigubai brangesnėms alternatyvoms, o į jos bagažinę lengvai tilps devyni vidutinio dydžio rankiniai lagaminai. Bagažinė – nesudėtingos, kvadratinės formos, su aukštu ir ilgu pakrovimo plotu.
Įrangos lygiai ir pasirinkimai
Octavia universalai siūlomi keliomis skirtingomis komplektacijomis – SE, SE Technology, SE L ir SE L First Edition, taip pat sportinė vRS versija. Net bazinė SE versija turi 16 colių lengvojo lydinio ratlankius, dviejų zonų klimato kontrolę, automatiškai įsijungiančias šviesas, lietaus jutiklius, šildomus veidrodėlius, beraktę užvedimo sistemą ir net logo skėtį durelėse.
SE Technology versija išsiskiria išmanesne multimedija, balso valdymu, priekiniais parkavimo davikliais ir puošnesniais ratlankiais. SE L pasiūlo daugiau prabangos: 17 colių ratlankius, tamsintus langus, elektrinius veidrodėlius, suede apdailos interjerą, šildomas sėdynes, pritaikomą greičio palaikymo sistemą ir beraktį priėjimą. SE L First Edition prideda papildomą aplinkos apšvietimą, aklųjų zonų stebėjimą ir elektrinę vairuotojo sėdynę.
Eksploatacija ir išlaidos
Kiek kainuoja naudotas Skoda Octavia universalas?
Naudotų Octavia universalų kainos Lietuvoje svyruoja, tačiau už 2020–2021 metų modelį su vidutine rida (~80 000 km) tikėtina sumokėsite apie 16 400 eurų. Geriau sukomplektuotos versijos kainuoja nuo 21 100 iki 23 400 eurų, o sportinė vRS dažniausiai prasideda nuo 23 400 eurų ir daugiau.
Degalų sąnaudos ir išlaikymas
- Plug-in hibridinės, 1.4 ltr iV versijos oficialiai deklaruoja itin mažas sąnaudas – vos apie 1,2 l/100 km (realiame gyvenime gali būti didesnės).
- 2.0 ltr TDI (113 AG) dyzeliniai varikliai vidutiniškai vartoja 4,2 l/100 km.
- Ekonomiškas 1.0 TSI (109 AG) benzininas – apie 5,3 l/100 km.
Automobilio taršos mokestis
Lietuvoje visiems registruojamiems automobiliams taikomas taršos mokestis: jo dydį lemia CO₂ emisija, kuro tipas bei pirmos registracijos data. Dyzeliniai ir didesnės galios automobiliai, ypač pagaminti prieš keletą metų, paprastai apmokestinami didesniu tarifu. Hibridai ir mažos taršos benzininiai modeliai dažnai apmokestinami mažiau.
Techninė priežiūra ir draudimas
Octavia universalas patenka į žemų draudimo grupių automobilius, todėl privalomasis civilinės atsakomybės draudimas bei KASKO bus pigesnis nei panašaus dydžio konkurentų. Techninės priežiūros įkainiai nėra dideli – reguliariai prižiūrimas automobilis nekels rūpesčių, bet verta pasidomėti, ar automobilis buvo laiku aptarnautas, ar atnaujinta programinė įranga.
Patikimumas
Nors Octavia universalas dažnai giriamas už praktiškumą, Lietuvoje ir kitose Europos šalyse kai kurie savininkai pastebi tam tikrų patikimumo iššūkių. Dažniausiai jie susiję su elektros sistemomis ir informacijos/ pramogų įranga – pasitaiko spausdintuvų gedimų ar įspėjimo pranešimų, dėl kurių gali tekti lankytis servise daugiau nei norėtųsi. Sudėtingesniems taisymams tenka laukti dalių, tačiau didžioji dalis smulkių problemų sprendžiama be didesnių rūpesčių.
Kurį Octavia universalą rinktis?
Geriausias pasirinkimas kasdienai – 1.5 TSI 150 AG benzininis variklis: puikus balansas tarp ekonomijos ir dinamikos. Komplektažas – SE Technology dėl gausios įrangos.
Kokias alternatyvas verta apsvarstyti?
- Vauxhall Astra Sports Tourer – nebrangus, talpus ir ekonomiškas, tačiau žemesnėse komplektacijose gali trūkti komforto.
- Ford Focus Estate – labai smagus vairuoti, taupūs Ecoboost varikliai, tačiau mažiau erdvės bagažinėje.
- Volkswagen Golf Estate – patogus, kokybiškas, tačiau mažiau erdvus už Octavia.
Jei ieškote praktiško, pigiai išlaikomo, talpaus automobilio su lankščiais variklių pasirinkimais, naudotas Skoda Octavia universalas yra tikrai vertas jūsų dėmesio.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.