„Škoda Octavia vRS (2013–2020) apžvalga“

„Škoda Octavia vRS (2013–2020) apžvalga“

Skoda Octavia vRS – tai automobilis, kuris geba sujungti sportinio hečbeko malonumus su išskirtiniu praktiškumu ir erdve. Nors dažnai lyginamas su žymiais konkurentais, šis automobilis išsiskiria didelėmis vidaus erdvėmis, solidžiu komplektavimu ir racionalia kainodara, todėl jis patrauklus ne tik entuziastingiems vairuotojams, bet ir šeimoms.

Bendra apžvalga

Octavia vRS yra dinamiškas, tačiau kartu ir funkcionalus automobilis, siūlantis sportiškumą be kompromisų patogumui. Universalas yra talpesnis, tačiau daugelis renkasi hečbeką – dėl puikaus kainos ir kokybės santykio.

  • Greitas ir pakankamai ekonomiškas
  • Džiuginanti salono ir bagažinės erdvė
  • Daug standartinės įrangos
  • Palyginus su kai kuriais konkurentais – ne toks įtraukiantis vairuoti
  • Apatinėje salono dalyje juntamas paprastesnių medžiagų panaudojimas

Salonas ir patogumas

Octavia vRS įrengta taip, kad vairuotojas jaustųsi maksimaliai komfortiškai. Sėdynės reguliuojamos elektra ir išlaiko komfortą net ilgų kelionių metu. Vieta priekyje labai erdvi, o gale – net ir aukšti keleiviai laisvai įsitaiso už aukšto vairuotojo. Net trys suaugę keleiviai gale tilps patogiau nei daugelio kitų sportiškų hečbekų konkurentų modeliuose.

Pagirtina ir kasdienė ergonomika – prie vairo matomumas puikus, mygtukai – aiškūs, o multimedijos sistema su lietimui jautriu ekranu palengvina valdymą. Apdailos medžiagos viršutinėse salono dalyse maloniai atrodo ir liečiasi, tačiau apatinėje dalyje vyrauja tvirtos, bet paprastesnės plastmasės.

Dinamika ir vairavimo savybės

Vairuodami Octavia vRS iškart pajusite, kad automobilis sukurtas ne tik komfortui, bet ir vairavimo malonumui. Kaip sportiškam hečbekui, jis puikiai įveikia posūkius ir pasižymi stabiliu bei tiksliu vairo mechanizmu.

Benzininiai varikliai išsiskiria gera garso izoliacija, aukštesne kultūra ir sportišku gaudesiu apkrovus. VRS su 180 kW (245 AG) varikliu įsibėgėja nuo 0 iki 100 km/h vos per 6,6 sek., o maksimalus greitis – 250 km/h. Silpnesnė 169 kW (230 AG) versija taip pat suteikia sportiškumo, o dyzelinė (135 kW/181 AG) pasiūlys gerą pagreitį ir dar ekonomiškesnes keliones. Norintiems dar daugiau stabilumo, siūlomi riboto praslydimo diferencialai ar visų varančiųjų ratų pavara.

Važiuoklė pakankamai tvirta, tačiau komforto nestinga – nelygumai sugeriami efektyviai, o reguliuojamo standumo amortizatoriai leidžia pasirinkti norimą režimą. Net važiuojant didesniu greičiu vėjo ir kelio triukšmo mažai.

Komplektacija, saugumas ir įranga

Octavia vRS standartinėje komplektacijoje netrūksta technologijų: LED žibintai, specialaus dizaino sportinės sėdynės, viršutinis lietimui jautrus ekranas su navigacija, pastovaus greičio palaikymo sistema, dviejų zonų klimato kontrolė, šildomos sėdynės, automatiniai valytuvai, parkavimosi jutikliai. Saugumo įranga – pažangi: eismo juostos palaikymo asistentas, avarinio stabdymo sistema, stabilumo ir kalnų pajudėjimo kontrolė, padangų slėgio stebėjimo sistema.

Eksploatacijos kaštai ir taršos mokestis

Laikantis reguliarių techninės priežiūros intervalų, Octavia vRS išlaidos techninei priežiūrai yra konkurencingos. Dyzelinė versija pagal NEDC bandymus vidutiniškai sunaudoja 4,5 l/100 km, o CO₂ emisija siekia 119 g/km. Visų varančiųjų ratų dyzelinas su automatine pavarų dėže vidutiniškai „sudegina” 5,1 l/100 km. Benzininės modifikacijos didesnės galios – apie 6,6 l/100 km, o CO₂ emisija – apie 149 g/km. Tai svarbu vertinant Lietuvos automobilių taršos mokestį: mokesčio dydį nulemia CO₂ išlakos, pirmos registracijos metai ir pasirinktas kuro tipas.

Draudimas Octavia vRS bus kiek brangesnis nei standartiniam modėliui – priklausomai nuo variklio, draudimo grupė gali siekti 25–29. Dėl populiarumo naudojamų dalių kainos išlieka adekvačios, dažnai pigesnės nei analogiškų sportiškų automobilių.

Kokį modelį rinktis?

Pasirinkimas tarp hečbeko ir universalo priklauso nuo individualių poreikių – jei reikia itin didelės bagažinės, universalas bus pranašesnis. Daugeliui tikrai tiks hečbekas, ypač jei šeimoje nėra šuns ar dažnai nevežiojami dideli kroviniai.

Benzininis variklis išsiskiria sklandesniu veikimu, tačiau dažnai keliaujantiems didesnius atstumus dyzelinė versija bus ekonomiškesnė. Modeliai su automatine pavarų dėže patogesni kasdienybėje ir šiek tiek greitesni. Optimalus pasirinkimas daugeliui – Octavia vRS su dvilitriniu 245 AG benzininiu varikliu ir DSG transmisija.

Alternatyvos

Tarp pagrindinių konkurentų – visiems pažįstamas „Volkswagen Golf GTI“. Šis automobilis sportiškesnis vairuoti ir pasižymi itin kokybišku salonu, tačiau kainuoja daugiau ir erdve neprilygsta Octaviai.

Kita vertinga alternatyva – „Honda Civic Type R“. Nors ji brangesnė, o salonas šiek tiek mažesnis, ši „Honda“ gerokai įtraukesnė vairuoti ir taip pat patogi ilgose kelionėse.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *