Skoda Rapid hečbekas dažnai lieka šešėlyje tokių populiarių modelių kaip Fabia ar Octavia, tačiau yra praktiškas pasirinkimas ieškantiems erdvaus ir ekonomiško automobilio. Šis penkių durų automobilis savo dydžiu yra per vidurį tarp mažojo miesto automobilio ir įprasto kompaktinio modelio, pagal platformą artimas Fabia, tačiau dydžiu artėja prie mažesnės Octavia versijos.
Praktiškumas ir vieta salone
Viena didžiausių Skoda Rapid stiprybių – tai puikus vidaus erdvės išnaudojimas. Priekyje ir gale patogiai tilps net aukštesni keleiviai, o bagažinė tiesiog milžiniška šios klasės automobiliui. Tiesa, sulanksčius galines sėdynes grindų paviršius tampa su laiptu, tačiau vietos netrūks – net ir pilnai užpildžius automobilį žmonėmis ar daiktais. Vairuotojo vieta nesudėtinga ir logiška, o valdymo mygtukai – patogiai išdėstyti.
Vidinė apdaila
Nors Rapid išsiskiria erdvumu, vidaus apdailos kokybė nėra aukščiausia – salone vyrauja kieti plastikai, o prietaisų skydelis neišsiskiria išvaizda. Vis dėlto pagrindinės funkcijos suplanuotos patogiai, todėl kasdieniame naudojime didelių nepatogumų neatsiras.
Variklių pasirinkimas ir važiavimo ypatumai
Po 2017 metų atnaujinimo Rapid modelyje pradėti montuoti efektyvūs 1.0 litro trijų cilindrų benzininiai varikliai – jų galia siekia 94 arba 109 AG. Prieš tai buvo galima pasirinkti 1.2 litro keturių cilindrų variantus (89 ir 108 AG), automatinė pavarų dėžė buvo komplektuota su 123 AG 1.4 litro benzininiu varikliu. Dyzelinių variantų – du: 89 AG 1.4 TDI ir 113 AG 1.6 TDI motorai.
Benzininiai varikliai užtikrina pakankamai žvalią dinamiką ir mažas kuro sąnaudas, tačiau dyzeliniai pasižymi didesniu triukšmu. Važiuojant didesniu greičiu, ypač posūkiuose, automobilis elgiasi nuspėjamai, tačiau valdymas nėra itin smagus, o vairo sistema – per lengva. Pakaba nėra komfortiška – kelio nelygumai, duobės ar bangos dažnai juntamos salone.
Įranga ir komplektacijos
Skoda Rapid siūlomos įvairios komplektacijos, tačiau net ir aukštesnio lygio versijose įrangos kiekis išlieka kuklus. Standartinės bazinės versijos turi plieninius ratlankius, be Bluetooth sąsajos ar oro kondicionieriaus, tačiau siūlo elektrinius priekinius langus bei elektra reguliuojamus veidrodėlius. SE komplektacijoje papildomai yra kondicionierius, 15 colių lengvo lydinio ratlankiai, kruizo kontrolė, odinis vairas ir pavarų svirtis bei galinių langų elektrinis valdymas. Aukščiausioje SE L versijoje gausite 16 colių lengvo lydinio ratlankius, galinius parkavimosi jutiklius, klimato kontrolės sistemą, reguliuojamo aukščio keleivio sėdynę, centrinį porankį priekyje ir daugiafunkcį vairą.
Sport komplektacija iš esmės pakartoja SE įrangos lygį, tačiau pasižymi išskirtiniu dizainu – juodi 17 colių ratlankiai, sportinės sėdynės, tamsinti langai ir galinis aptakas. Visose komplektacijose tokie patogumai kaip DAB radijas ar navigacija dažniausiai buvo siūlomi už papildomą kainą, tad perkant naudotą automobilį reikėtų pasitikslinti jų buvimą.
Eksploatacijos išlaidos Lietuvoje
Rapid išlaikymas paprastai nėra sudėtingas, o priežiūros kaštai – žemi. Kuro sąnaudos ypač mažos – ekonomiškiausias 1.4 TDI dyzelinis (90 AG) modelis, gamintojo duomenimis, vidutiniškai vartoja apie 4,0 l/100 km, o CO₂ emisija – 104 g/km. 1.6 TDI (115 AG) modelis vidutiniškai sunaudoja 4,2 l/100 km ir išmeta 109 g/km CO₂. Ekonomiškiausias benzininis 1.0 TSI (95 AG) modelis vidutiniškai naudoja apie 4,5 l/100 km.
Lietuvoje taikomas automobilio taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, pirmos registracijos metų bei kuro tipo – kuo mažesnė emisija, tuo mokestis mažesnis. Rapid dažniausiai patenka į žemesnius taršos mokesčio tarifus dėl mažų emisijų ir efektyvių variklių.
Draudimo įmokos už šį modelį paprastai būna nedidelės, o techninės priežiūros išlaidos priklauso nuo automobilio būklės ir nuvažiuoto atstumo, tačiau servisų kainos pagal metus ir ridos intervalus orientacinės: nedidelis aptarnavimas kas 16 000 km arba 12 mėnesių, pagrindinis patikrinimas kas 32 000 km arba kas dvejus metus.
Kaip pasirinkti geriausią Skoda Rapid?
Ieškant naudoto Rapid, verta žiūrėti į po 2017 metų pagamintus modelius – jie turi atnaujintą interjerą ir ekonomiškesnius variklius. Jei domina energingesnė dinamika, geriausias pasirinkimas – 1.0 TSI (110 AG) benzininis variklis. Ankstesnės gamybos automobiliuose rekomenduojamas 1.2 TSI benzininis motoras.
Tarp komplektacijų optimalus pasirinkimas yra SE lygmuo su bent jau dalimi papildomos įrangos, pavyzdžiui, navigacija bei išplėstomis garso sistemomis – jas buvo galima įsigyti tik už papildomą kainą, todėl tikslintis konkrečiai siūlomo automobilio priedus svarbu perkant naudotą Rapid.
Kainos ir pasirinkimas
Naudoti Skoda Rapid su didesne rida įprastai kainuoja mažiau nei 4700 eurų. Tačiau verta paieškoti modelių su vidutine metine rida ir tvarkinga technine priežiūros istorija – už tokią būklę kainos svyruos apie 5900–8200 eurų. Už 9400–11 700 eurų galima rasti mažai eksploatuotų ir naujesnių 2016–2017 metų automobilių su gausesne įranga.
Kokius konkurentus verta apsvarstyti?
Šioje klasėje stiprius konkurentus Skoda Rapid sudaro modeliai, pasižymintys ekonomiškumu ir žemomis eksploatacijos išlaidomis. Pavyzdžiui, SEAT Leon siūlo modernų dizainą, komfortišką važiavimą, gerus variklius bei viena mažiausių eksploatacijos kaštų. Vauxhall Astra gira patogiu interjeru ir stabilia važiavimo kokybe – salono erdvė išlieka panaši arba net didesnė nei Rapid, o naudotų modelių kainos dažnai būna patrauklios.




