Ieškote naudoto KGM Tivoli hečbeko? Šis modelis yra išskirtinis tarp nedidelių miesto visureigių: nors daugelis konkurentų tik neseniai pasinėrė į SUV segmentą, markė suklestėjo ilgametėje patirties gaminant tikrus visureigius. Ši patirtis leidžia Tivoli pasiūlyti patikimą pasirinkimą greta tokių modelių kaip Suzuki Vitara, Kia Soul ar Renault Captur.
Pagrindinės techninės savybės
KGM Tivoli siūlomas su dviem 1.6 litro varikliais: benzinu ir dyzelinu, atitinkamai 126 AG ir 113 AG galia. Abu gali būti komplektuojami su šešių laipsnių mechanine arba automatine pavarų dėže. Tik automatinė dėžė leidžia rinktis režimus: Eco, Power ir Winter. Dyzelinės versijos gali būti su visų ratų pavara, kas neįprasta mažiems miesto SUV – priekinių varančiųjų ratų modeliai dažniau pasitaiko kituose modeliuose. Dėl papildomos visų ratų pavaros Tivoli tampa geru pasirinkimu ieškantiems didesnio pravažumo.
Komfortas ir įranga
Jau bazinės versijos pirkėjai gauna oro kondicionierių, kruizo kontrolę, 16 colių lengvojo lydinio ratlankius ir „Bluetooth“ ryšį. Vidutinės komplektacijos EX modeliai dar prideda odines sėdynes, dviejų zonų klimatą, 7 colių lietimui jautrų ekraną, galinio vaizdo kamerą ir susidūrimo perspėjimo funkciją.
Aukščiausios komplektacijos ELX gali pasigirti navigacija, automatiniais žibintais ir lietaus jutikliais, priekinių ir galinių parkavimo jutiklių rinkiniu, eismo juostos perspėjimu ir palaikymo pagalba bei kelio ženklų atpažinimo sistema. Ultimate versija dar papildomai turi poliruotus ratlankius ir šildomas bei vėdinamas priekines sėdynes.
Važiavimo įspūdžiai
KGM Tivoli labiau patiks tiems, kurie mėgsta ramesnį vairavimo stilių – sportinio valdymo čia nerasite net ir pasirinkę vairo stiprumo režimus. Geriausiai automobilis jaučiasi Comfort nustatyme – posūkiuose vairo atgalinė informacija kukli, parkavimo metu vairas lengvas, o didesniu greičiu – kiek standesnis. Bandant važiuoti sportiškiau, priekinė automobilio dalis pastebimai nutaikoma į plačią posūkio trajektoriją. Važiuojant didesniu greičiu važiuoklė komfortiška, tačiau didesni kelio nelygumai perduoda netikėtus smūgius į saloną.
Erdvė ir praktiškumas
Užnugaryje vietos užteks ir aukštesniems keleiviams ar vaikams, tad šeimos su paaugliais čia jausis patogiai. Bagažinėje telpa vežimėlis, tačiau kiek didoka pakrovimo briauna gali sutrukdyti kai kuriems naudotojams. Priekyje geras matomumas, tačiau galiniai statramsčiai – storiausi, tad išvažiuojant atbuline eiga pravers vidutinės klasės kamerų ir jutiklių pagalba.
Naudoto KGM Tivoli kaina ir išlaikymas
2015 metų naudojamas Tivoli su benzino varikliu Lietuvoje kainuoja nuo maždaug 7020 eurų. Paskyrus didesnį biudžetą – tarp 9360 ir 11 700 eurų – galima rasti 2017 metų dyzelinius, gerai sukomplektuotus EX variantus. Naujesni, mažai važiuoti 2018 metų automobiliai, dar su galiojančia gamintojo garantija, kainuoja nuo 12 870 iki 15 210 eurų.
Eksploatacinės išlaidos
Nepaisant santykinai patrauklios kainos, Tivoli išlaikymas – ne visada labai pigus. Skirtingai nei daugelis modernių miesto SUV, kuriuose naudojami mažesni benzininiai varikliai su turbina, Tivoli pasižymi paprastu atmosferiniu 1.6 litro benzinu. Norint išspausti geriausius rezultatus, tenka jį smarkiau sukti, todėl kuro suvartojimas didesnis:
- Rankinės dėžės benzininis modelis: vidutinės sąnaudos – apie 6,4 l/100 km,
- Automatinės dėžės variantas: 7,2 l/100 km.
Renault Captur net ir su ekonomiškiausiu motoru gali pasiekti mažiau nei 5,6 l/100 km ir pasižymi mažesniu taršos mokesčiu.
Patraukliausias pasirinkimas – dyzelinis Tivoli. Jis sunaudoja vos apie 4,3 l/100 km (priekinių ratų pavaros mechaninė versija), o papildoma visų varančių ratų sistema ir automatinė pavara šį rodiklį didina iki 5,9 l/100 km.
Lietuvoje aplinkos taršos mokestis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo ir pagaminimo metų. Naujų ir naudotų automobilių pirkėjams svarbu prieš pirkimą įsivertinti šios sumos dydį – kai kurių Tivoli versijų išlaidos dėl didesnės benzino taršos gali būti aukštesnės.
Priežiūra
KGM Tivoli techninė priežiūra gali būti kiek sudėtingesnė nei populiarių prekių ženklų modelių, nes specializuotų aptarnavimo centrų Lietuvoje nėra daug. Tačiau periodiniai darbai atliekami įprastose servisuose, o bazinės detalės – nesunkiai randamos.
Kurį KGM Tivoli rinktis?
Jei važinėjate dažniausiai mieste – verta pagalvoti apie 1.6 l benzino variklį, nes jis neturi dyzeliniams būdingų DPF filtrų problemų trumpose distancijose. Vis dėlto bendrai patogesnis yra dyzelis: jis veikia tyliau, suteikia daugiau traukos žemų apsukų diapazone, todėl kelionės tampa komfortiškesnės.
Iš komplektacijų – racionaliausias pasirinkimas būtų vidutinės klasės EX, kuriame suderinta tiek papildomų komforto, tiek saugumo sprendimų. Jei pavyktų rasti aukščiausios ELX komplektacijos tivoli už tą pačią sumą – dar geriau, nes tokiame modelyje gausite beveik visą įmanomą saugos ir komforto įrangą.
Kokie konkurentai?
Panašios klasės modelių tarpe Tivoli dažnai kainuoja mažiau nei tiesioginiai varžovai, tačiau skirtumas paprastai siekia apie 1170 eurų. Kiek didesnės eksploatacinės išlaidos gali šį pranašumą „suvalgyti“ per kelerius metus.
Renault Captur pasižymi puikiai išnaudojama erdve – galinėse sėdynėse galima keisti poziciją, o daugelis versijų patenka į mažesnių taršos mokesčių kategorijas. Suzuki Vitara išsiskiria smagia vairavimo patirtimi ir ekonomišku 1,4 litro turbobenzininiu varikliu – čia taip pat galite rinktis visų varančių ratų pavarą. Na, o Kia Soul pasiūlys panašiai daug vietos ir kokybiškesnį interjerą.




