Subaru Impreza hečbekas išsiskiria kaip netradicinis pasirinkimas Lietuvos keliuose. Nors šis modelis pasauliniu mastu nėra itin populiarus, savo vardą Impreza užsitarnavo per ilgą sportinės istorijos laikotarpį, ypač ralio varžybose. Šiuolaikinis Impreza – tai saugus, patikimas šeimos automobilis, kuris pasižymi itin gera pravažumo savybe, tačiau kai kuriose srityse nusileidžia pagrindiniams konkurentams.
Bendras įspūdis
Ketvirtos kartos Subaru Impreza buvo gaminama nuo 2016 iki 2022 metų. Ši versija žymiai erdvesnė nei ankstesni modeliai. Klientai gali rinktis iš dviejų keturių cilindrų benzininių „boxer“ variklių: 1,6 l ir 2,0 l versijų, abu varomi per „Lineartronic“ CVT automatinę pavarų dėžę. Impreza tiekiama vienoje, labai pilnai komplektuotoje SE specifikacijoje.
Palyginus su konkurentais – tokiais kaip Volkswagen Golf, Ford Focus ar Skoda Octavia – Impreza kainuoja daugiau nei daugelis alternatyvų, o kai kurios jų funkcijas atlieka geriau. Tačiau Subaru išsiskiria standartine visų varančiųjų ratų sistema ir visapusiška įranga.
Dinamika ir vairavimas
1,6 l ir 2,0 l benzininiai varikliai abu yra atmosferiniai. Galingesnis 2,0 l variklis pasižymi sklandesniu įsibėgėjimu, tačiau nestebina sportinėmis savybėmis – jis tiesiog maloniai leidžia laikytis miesto ir užmiesčio eismo srauto. 1,6 l agregatas yra vangesnis, turi mažesnį sukimo momentą ir yra gerokai lėtesnis, tad renkantis rekomenduojama atkreipti dėmesį į didesnės kubatūros modelį.
CVT automatinė pavarų dėžė veikdama ramiai mieste atrodo natūraliai, tačiau smarkiau spustelėjus akceleratorių, variklio apsukos staigiai šokteli. Važiuojant greičio keliu, variklio garsas lieka foninis, vėjo triukšmas gerai slopinamas, tačiau važiuojant prastesniais keliais girdimas didesnis triukšmas nuo dangos.
Automobilio valdymas – užtikrintas: vairo stiprumas ir balansas leidžia manevruoti tiksliai, o stabdžiai reaguoja jautriai. Visgi, tokie konkurentai kaip Volkswagen Golf ar Ford Focus išlieka malonesni vairuoti, ypač kalbant apie posūkių dinamiką.
Važiuoklė efektyviai sugeria smulkesnius nelygumus, tačiau didesnės duobės ar gilūs kanalizacijos dangčiai perteikia stipresnį smūgį, lyginant su pagrindiniais rivalais.
Visų varančiųjų ratų privalumai ir trūkumai
Visų varančiųjų ratų sistema daro Impreza stipresne pravažumu užmiestyje ar sudėtingesnėmis sąlygomis. Tačiau toks sprendimas prideda svorio ir kiek mažina manevringumą, taip pat neigiamai veikia degalų sąnaudas bei CO₂ emisiją.
Interjeras ir praktiškumas
Subaru interjeras tvirtas ir funkcionalus, bet išsiskiria santūriu dizainu. Ergonomika puiki – šešiomis kryptimis reguliuojama vairuotojo sėdynė ir lengvai nustatomas vairas padeda patogiai įsitaisyti. Visos reikalingos valdymo priemonės – arti rankos, valdymo skydelis sumontuotas patogiai pasiekiamoje vietoje.
8 colių planšetinis jutiklinis ekranas palaiko Apple CarPlay ir Android Auto bei DAB radiją, o prie standartinės įrangos taip pat priskaičiuojama šildomos priekinės sėdynės ir galinio vaizdo kamera. Paaiškinama, kad automobilio navigacijos sistema nepasiūlyta dėl išmaniųjų telefonų galimybių – tačiau tiems, kurie vertina integruotą sprendimą, šio funkcionalumo gali pritrūkti.
Salone daug vietos tiek vairuotojui, tiek priekyje sėdinčiam keleiviui. Erdvių ir praktiškai išdėstytų daiktadėžių, puodelių laikiklių ir kitų nišų tikrai netrūksta. Gale sėdintiems suaugusiems užteks vietos galvai, tačiau labai aukšti keleiviai norės daugiau erdvės kojoms. Tiek Golf, tiek Focus atsilieka nuo Skoda Octavia kojų erdve gale, tačiau Impreza šioje srityje nelieka prastesnė už kitus populiarius konkurentus.
Bagažinė – vidutinio dydžio savo klasėje: didesnė nei Focus, bet kiek mažesnė lyginant su Skoda Octavia ar Honda Civic. Visi Imprezos modeliai turi 60/40 santykiu dalinimąsias galines sėdynes, kurios išsilanksto visiškai lygiai, tad erdves praplėsti itin patogu.
Eksploatacijos ir nuosavybės kaina
Kainos naudotų automobilių rinkoje
Lietuvos rinkoje naudotos Impreza kainos gali svyruoti nuo maždaug 15 210 eurų už ankstesnius modelius iki 23 400 eurų už naujesnes versijas, pagamintas apie 2021–2022 metus.
Eksploatacinės išlaidos
Visų varančiųjų ratų sistema reiškia, kad degalų sąnaudos nėra ekonomiškiausios. 1,6 l benzininis variklis pagal WLTP degalų sąnaudų ciklą vidutiniškai sunaudoja apie 6,6 l/100 km. Dėl didesnio techninio sudėtingumo ir papildomų agregatų šio automobilio priežiūros bei aptarnavimo kainos gali būti kiek didesnės nei kitų šios klasės šeimos hečbekų.
Lietuvoje automobilio taršos mokestis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir automobilio pirmosios registracijos metų, todėl 2,0 l visų varančių ratų Impreza savininkai gali tikėtis kiek aukštesnių metinių mokesčių už tos pačios klasės ekonomiškesnius automobilius.
Sauga ir garantija
Impreza pagal Euro NCAP saugumo bandymus pelnė maksimalų penkių žvaigždučių įvertinimą, išskirtinai aukštai įvertinta jo suaugusiųjų apsauga. Visi modeliai standartiškai aprūpinti Subaru EyeSight saugumo sistema, apimančia adaptyviąją kruizo kontrolę, automatinį avarinį stabdymą ir eismo juostos palaikymo asistentą. Garantija iš gamintojo siekia 5 metus arba 160 934 km.
Kurią Subaru Impreza rinktis?
Tarp dviejų siūlomų variklių verta rinktis 2,0 l agregatą – jis dinamiškesnis ir draugiškesnis kasdieniam naudojimui. Papildomai tik viena gausi įranga: 17 colių lengvojo lydinio ratlankiai, klimato kontrolė, tempomatas su stabdymo funkcija, didelis lietimui jautrus ekranas, šildomos sėdynės ir įvairiausios išmaniosios technologijos priklauso jau standartui.
Kokius konkurentus verta apsvarstyti?
Tarp geriausių alternatyvų išlieka Volkswagen Golf, kuris pasižymi išskirtinėmis važiavimo savybėmis, aukšta įranga ir ekonomiškumu. Taip pat verta apsvarstyti Skoda Octavia, kuri garsėja erdviu ir kokybišku interjeru bei praktiškiausia bagažine klasėje (net 590 l), o ekonominiai varikliai suteikia itin patrauklų derinį šeimai.
Jei prioritetas – praktiškumas, bet nenorite visų varančių ratų, puikus sprendimas – Nissan Qashqai. Šio modelio 1,5 l dyzelinis variklis išsiskiria ekonomiškumu, o komforto lygis viršija daugelį konkurentų. Kia Sportage, nors neturi pravažumo privalumų, siūlo gausią įrangą bei patikimumą, o kai kuriems naudotiems modeliams vis dar galioja gamintojo garantija.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.