Ieškant kompaktiško, ekonomiško ir praktiško naudoto automobilio, Suzuki Baleno hečbekas dažnai sulaukia dėmesio dėl savo paprastos išvaizdos ir praktiškų savybių. Jo pavadinimas – „Baleno“ – itališkai reiškia „žaibas“ ar „blyksnis“, tačiau išorėje šio automobilio temperamentas slepiasi už gan konservatyvaus stiliaus. Visgi tikrosios Balen‘o stiprybės atsiskleidžia būtent naudojimo kasdienybėje.
Varikliai ir važiavimo savybės
Dažniausiai naudotų Suzuki Baleno modelių varikliu tampa 1,0 l Boosterjet benzininis motoras. Tai trijų cilindrų, turbininis agregatas su 109 AG. Nors galia skaičiais neatrodo išskirtinė, realybėje automobilis yra žvalus, ypač dėl mažo svorio – visi variantai sveria mažiau nei toną. Tačiau verta paminėti, kad šio variklio darbas nėra ypatingai švelnus – per vairą ir pedalus jaučiamas vibravimas.
Rinkoje galima rasti ir švelnaus hibrido (MHEV) 1,2 l versiją su 89 AG. Šiai komplektacijai padeda ir lengvas automobilio kėbulas, tad dinamikos kasdienai netrūksta, o papildoma elektrinė pagalba leidžia taupyti degalus. Vis dėlto Boosterjet variklis jaučiasi šiek tiek žviglesnis.
Komfortas ir valdymas
Suzuki Baleno nėra sportiškiausias pasirinkimas savo klasėje – jis labiau skirtas tiems, kas vertina patogumą ir praktiškumą. Pakaba yra minkšta, todėl mieste automobilis važiuoja patogiai, bet važiuojant mieste ar blogesniu keliu galima girdėti pakabos triukšmą. Stipriau pagreitėjus didėja ir vėjo bei kelio triukšmas.
Valdymo tikslumas nėra stiprioji Baleno pusė. Posūkiuose jaučiama nemaža kėbulo svyravimo, o vairo mechanizmas gali pasirodyti pernelyg „laisvas“. Vairavimas reikalauja daugiau korekcijų, ypač važiuojant greitkelyje.
Erdvės pojūtis ir vidus
Viena didžiausių Suzuki Baleno stiprybių – erdvus salonas. Sėdint priekyje arba gale erdvės užtenka net aukštesniems keleiviams, o bagažinė pasižymi didesniu, nei įprasta šiai klasei, tūriu – čia lengvai telpa net didelis vežimėlis.
Tiesa, salono kokybės pojūtis ne toks įspūdingas kaip pas kai kuriuos konkurentus – naudojami plastikai kieti, o centrinė konsolė gali atrodyti kiek trapiai. Tačiau SZ-T ir SZ-5 variantuose sumontuota aukštoje vietoje esanti jutiklinio ekrano multimedija valdyti patogu, nors kai kurie mygtukai ekrane yra smulkūs ir juos sunku paspausti važiuojant.
Komplektacijos ir įranga
Naudotų Suzuki Baleno modelių rinkoje dažniausiai sutinkamos trys komplektacijos: SZ-3, SZ-T ir SZ-5. Pradinė SZ-3 versija pasižymi pagrindiniais patogumais, pavyzdžiui, Bluetooth ir DAB radijo ryšiu, tačiau neturi lengvojo lydinio ratlankių. Aukštesnės komplektacijos variantai – SZ-T ir SZ-5 – siūlo navigaciją, tamsintus langus, LED žibintus, klimato kontrolę ir saugos sistemas, tokias kaip adaptyvi kruizo kontrolė ar avarinio stabdymo pagalba.
Naudoto automobilio eksploatacijos kaštai Lietuvoje
Suzuki Baleno viena didžiausių stiprybių – itin nedideli išlaikymo kaštai. Šio modelio eksploatacija kasdienėje aplinkoje yra ypač ekonomiška, nes tiek Boosterjet, tiek švelnusis hibridas pasižymi labai nedidelėmis degalų sąnaudomis.
Degalų sąnaudos
- 1,2 l MHEV hibridas vidutiniškai naudoja apie 4 l/100 km.
- 1,0 l Boosterjet – apie 4,5 l/100 km.
Šie skaičiai prilygsta arba net lenkia daugumą šio segmento konkurentų.
Aplinkos taršos mokestis
Lietuvoje taršos mokestis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo bei automobilio pirmos registracijos metų. Suzuki Baleno modeliai su 1,2 l MHEV varikliu (94 g/km CO₂) laikomi ypač ekonomiškais, tad kasmetinis mokestis už mažataršius automobilius dažniausiai bus minimalus. 1,0 l Boosterjet (105 g/km CO₂) taip pat priskiriamas prie žemos taršos, todėl abiejų versijų eksploatacija Lietuvoje išlieka pigi.
Draudimas, aptarnavimas ir garantija
Draudimo įmokos Suzuki Baleno yra žemos, nes nei vienas modelis nepatenka į aukštesnę nei 16 draudimo grupę. Priežiūra ir dalys – palyginti nebrangios. Gamintojo garantija dažnai būna taikoma ne senesniems nei 8 metų ar ne daugiau nei 129 000 km nuvažiavusiems automobiliams.
Kainos naudotų automobilių rinkoje
- Už pirmųjų metų, apie 128 750 km nuvažiavusį modelį, kainos prasideda nuo maždaug 7 600 eurų.
- Šiek tiek mažiau pravažiavusį (apie 80 500 km) pavyzdį galima rasti už 8 200 eurų.
- Jei ieškote 2017 m. ar naujesnio Suzuki Baleno, su nedidele rida – biudžetas turėtų siekti apie 9 400 eurų (visi Boosterjet ir MHEV modeliai panašaus kainų lygio).
- Pats naujausias ir geriausiai sukomplektuotas SZ-5 variantas su maža rida gali kainuoti iki 14 000 eurų.
Rekomendacijos: kuris Suzuki Baleno geriausias?
Optimaliausias Baleno derinys – 1,0 l Boosterjet variklis su SZ-T komplektacija: pakankamai dinamiškas, ekonomiškas ir turintis aktualią papildomą įrangą už gerą kainą. Tačiau jeigu renkatės dar ekonomiškesnį variantą miesto važiavimams, švelnaus hibrido (MHEV) versija taip pat neapvils. Aukščiausia įranga SZ-5 patiks mėgstantiems modernias saugos sistemas bei visapusišką komfortą.
Pagrindiniai konkurentai
Ieškant alternatyvų, verta galvoti apie ankstesnės kartos Ford Fiesta, kuri pasižymi sportišku valdymu ir dinamiškais varikliais, arba Volkswagen Polo – labiau solidų, kokybišku salonu pasižymintį modelį. Abu jie dažnai kainuoja panašiai, tačiau Ford siūlo daugiau vairavimo malonumo, o Polo – rafinuotumo.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.