Ieškote patikimo miesto automobilio, kuris puikiai tiktų kasdieniam naudojimui Lietuvos miestuose? Naudotas Suzuki Celerio – viena iš įdomesnių alternatyvų. Nors šis nedidelis hečbekas iš pirmo žvilgsnio atrodo paprastas, jo ekonomiškumas ir praktiškumas gali nustebinti ne vieną ieškantį taupaus automobilio už prieinamą kainą.
Bendras vaizdas
Suzuki Celerio išsiskiria ekonomiškumu ir talpiu salonu, nors interjero medžiagos kuklios, tačiau viskas padaryta tvirtai. Erdvės tiek priekyje, tiek gale daugiau nei dažname tokio dydžio konkurente, o bagažinė pastebimai talpesnė nei daugumos tos pačios klasės automobilių. Pagrindinis trūkumas – paprasta pramogų sistema; vis dėlto, telefoną prijungti per Bluetooth labai lengva.
Pagrindiniai privalumai
- Labai maži eksploatacijos kaštai
- Erdvus salonas ir didesnė bagažinė nei daugelio konkurentų
- Geras patikimumo įrašas
Dažniausiai pastebimi trūkumai
- Plastiko apdaila atrodo pigiai
- Ribotos multimedijos funkcijos
Varikliai ir važavimo ypatumai
Visi Celerio modeliai turi 1,0 litro benzininį trijų cilindrų variklį, kuris buvo siūlomas įprastoje arba efektyvesnėje „dualjet“ versijoje. Galima rinktis penkių pavarų mechaninę arba automatinę transmisiją. Važiuoklė nustebins komfortu net miesto nelygumų kupinose gatvėse, o valdymas – tikslumu ir manevringumu.
Dėl mažos masės automobilis stabilus ir lengvai valdomas, o variklis, nors ir nesuteikia sportinių įspūdžių, dirba tyliai bei ekonomiškai. „Dualjet“ modifikacija pastebimai ekonomiškesnė, todėl rekomenduojama rinktis ją.
Ekonomiškumas ir eksploatacijos išlaidos
Kuro sąnaudos ir emisijos
Pagal oficialius bandymus, įprasta 1,0 litro variklio versija sunaudoja apie 4,3 l/100 km, „dualjet“ leidžia šį skaičių sumažinti net iki 3,6 l/100 km. Standartinio modelio CO₂ emisija – 99 g/km, o „dualjet“ – tik 89 g/km. Šie skaičiai palankūs ir aplinkai, ir jūsų piniginei, nes nuo jų Lietuvoje priklauso automobilių taršos mokestis.
Privalomi mokesčiai Lietuvoje
Lietuvoje eksploatuojant tokį nedidelės emisijos automobilį taikomas nedidelis taršos mokestis, kuris priklauso nuo išmetamų CO₂ kiekių, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Dėl mažų rodiklių Celerio dažniausiai įkainojamas mažiausiomis sumomis.
Draudimas, techninė priežiūra ir garantija
Suzuki Celerio draudimo kainos – itin žemos, todėl automobilis patrauklus pirmam vairuotojui arba jaunai šeimai. Eksploatacijos išlaidos – mažos: tiek detalės, tiek aptarnavimas nereikalauja didelių investicijų, o remontas paprastas. Vidutiniškai servisas kasmet atsieina gerokai pigiau nei didesnių ar sudėtingesnių modelių.
Jei perkate naudotą su pilna aptarnavimo istorija ir tvarkingu rida, visi šansai, kad automobilis dar ilgai nekels rūpesčių.
Įrangos lygiai ir pasirinkimai
Pirkdami naudotą Suzuki Celerio susidursite su trimis įrangos variantais: SZ2, SZ3 ir SZ4. Bazinis SZ2 jau turi CD grotuvą, radiją bei 14 colių plieninius ratus. Tarpinis SZ3 komplektuojamas su lengvojo lydinio ratlankiais, kondicionieriumi, nuotoliniu centrinio užrakto valdymu ir „Bluetooth“ jungtimi. Prabangiausiame SZ4 – visi langai elektriniai, priekiniai rūko žibintai, reguliuojami veidrodėliai ir kelios papildomos erdvės daiktams.
Iš mūsų pusės, verta dairytis į SZ3 komplektaciją – ji siūlo gerą balansą tarp kainos ir įrangos, o SZ4 dažniausiai kainuoja daugiau nei verta.
Saugumas
Celerio pasiekė trijų žvaigždučių Euro NCAP saugumo įvertinimą, tačiau visi modeliai turi šešias oro pagalves ir stabilumo sistemą, tad rūpinamasi tiek vairuotojo, tiek keleivių saugumu.
Kiek kainuoja naudotas Suzuki Celerio?
Naudotų Celerio kainos Lietuvoje prasideda maždaug nuo 2300 eurų už didelės ridos automobilį. Su vidutine rida ir patikrinama technine informacija už 2015 metų modelį tikėtina sumokėti apie 3500–4000 eurų. Už naujesnius, 2017–2018 metų automobilius paprastai prašoma apie 5300–7000 eurų, o minimalios ridos ir puikios būklės 2019 metų modeliai iš oficialių atstovų kainuoja apie 8000–10500 eurų.
Alternatyvos ir konkurentai
Ieškantiems panašių modelių verta pasižiūrėti ir į Kia Picanto, kuris pasižymi komfortiška sėdyne, turtingesne įranga ir patikimumu. Rekomenduojamas 1,25 litro benzininis variklis leidžia pasiekti apie 5,9 l/100 km realiose sąlygose. Kitas variantas – Skoda Citigo, kuris žavi manevringumu, apgalvotu salonu ir puikiu ekonomiškumu.
Išvada
Suzuki Celerio – protingas pasirinkimas ieškantiems pigaus, taupaus ir praktiško miesto automobilio, kuris puikiai atlieka kasdienius darbus ir turi gerą patikimumo reputaciją. Nekilmingas, bet būtent dėl to – dar patrauklesnis nenorintiems permokėti.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.