Suzuki Grand Vitara – tikras darbinis visureigis, skirtas tiems, kurie ieško ištvermingo ir tvirto automobilio. Šis modelis pasižymi geromis pravažumo savybėmis, ypač sudėtingomis sąlygomis: gamyklinėje komplektacijoje įmontuota pavarų dėžė su mažesnėmis pavaromis, todėl lengviau įveikti stačias įkalnes ar leidžiantis nuo kalno geriau valdyti automobilį.
Valdymas mieste ir užmiestyje
Keliuose Suzuki Grand Vitara dažnai praranda dalį savo žavesio. Važiuojant mieste automobilis kiek nekomfortiškas – kelio nelygumai ir duobės perduoda vibracijas į saloną, o keleiviai gali skųstis šokinėjančiu važiuoklės darbu. Posūkiuose sukibimo ribos pasiekiamos greitai, tad dinamiškai vairuoti nelengva – padangos pradeda cypti dar nepasiekus didelio greičio.
Kokia Suzuki Grand Vitara vidaus erdvė?
Priekyje vietos pakanka net aukštesniems keleiviams. Ilgos ratų bazės modeliai siūlo daugiau komforto galiniams keleiviams, nors trims gale sėdėti bus ankšta. Trumpesnės ratų bazės versijose vieta gale gali būti ribota – čia patogiai įsitaisys tik du žmonės. Bagažinė talpi, nors pakrovimo anga kiek aukšta, tad norint sudėti sunkius krovinius teks pasistengti.
Eksploatacijos kaštai
Kiek kainuoja Grand Vitara išlaikymas?
Panaudotos Suzuki Grand Vitara kainos paprastai būna patrauklios, išskyrus septynvietes XL-7 versijas, kurios kiek brangesnės. Visgi reikėtų nusiteikti dažnesniems techninės priežiūros intervalams – tiek benzininiams, tiek dyzeliniams varikliams rekomenduojami kas 9600 km, todėl per metus išlaidos eksploatacijai gali būti didesnės nei, pavyzdžiui, Honda CR-V ar Toyota RAV4 modelių priežiūrai.
Draudimo kainos priklauso nuo variklio ir komplektacijos, tačiau modeliai su penkiomis sėdimomis vietomis nesiskiria didesniais tarifais nei konkurentai. Trys durys bei 1,6 benzininiai varikliai (tarp jų – ir kabrioletas) dažniausiai laikomi vienais pigiausių apdrausti šioje klasėje.
Didelių išlaidų degalinėje išvengsite. Dyzelinė Grand Vitara vidutiniškai sunaudoja apie 7-8 l/100 km, 1,6 litro benzininės versijos – apie 8-9 l/100 km, 2,0 varikliai sudegina apie 9,4 l/100 km, o V6 motorai – maždaug litru daugiau.
Taršos mokestis Lietuvoje
Šalyje Suzuki Grand Vitara savininkams tenka mokėti taršos mokestį, kurio dydis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmosios registracijos metų. Tad prieš įsigydami šį modelį pasidomėkite, kokio dydžio mokestis būtų konkrečiam variklio tipui ir pagaminimo metams.
Rinktis – kurią versiją?
Panaudotų Suzuki Grand Vitara pasirinkimas tikrai platus. Trumpesnės ratų bazės automobiliai siūlomi su tvirtu kietu kėbulu arba linksmu bei paprastu minkštu stogu. Pastarieji labiau tinka kaip sezoninės pramogos automobiliui, nes jų praktiškumas kasdienai ribotas. Miestui ir trumpoms išvykoms puikiai tinka trumpos bazės kieti variantai, ypač jei dažniausiai keliaujate dviese.
Visgi ieškant patogesnio pasirinkimo ilgoms išvykoms ar šeimai, gerokai vertingesni yra ilgos ratų bazės modeliai. Jei reikia septynių sėdimų vietų, ieškokite XL-7 varianto, kuris pasirodė 2001 metais – tai praktiškiausias šios serijos automobilis. Nepavykus rasti XL-7, verta atkreipti dėmesį į penkiavietes ilgąsias Grand Vitara.
Dyzelinės versijos (ypač 2,0 l) vertos mažiau dėmesio – šie varikliai turi siaurą darbo diapazoną, todėl dažnai teks junginėti pavaras, be to, jie triukšmingi ir jaučiasi „pertempti“ važiuojant didesniu greičiu. Kur kas labiau rekomenduojamos benzininės 1,6 ir 2,0 l versijos. Geriausiai vertinamas V6 variklis (2,5 arba 2,7 l) – jis dirba tolygiau, pasižymi didesne galia, nors ir sunaudoja šiek tiek daugiau kuro. Paprasta, bazinė komplektacija yra praktiška ir nereikalauja jokių papildomų investicijų.
Kokius dar modelius verta svarstyti?
Jei ketinate įsigyti Suzuki Grand Vitara, pravartu atkreipti dėmesį ir į tokius visureigius kaip Toyota RAV4, Honda CR-V ar Nissan X-Trail. Šie automobiliai neretai vertinami kaip pigesni eksploatuoti bei eksponuoja geresnį komfortą važiuojant mieste ar užmiestyje, ypač jei prioritetas – patikimumas ir žemesni išlaikymo kaštai.




