„Suzuki Jimny“ (2018–2020) apžvalga

„Suzuki Jimny“ (2018–2020) apžvalga

Populiarusis Suzuki Jimny 4×4 – išskirtinis automobilis ne tik bekelėje, bet ir mieste. Šis kompaktiškas visureigis iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti kaip įprastas darbinis automobilis, tačiau būtent stilinga išvaizda ir išskirtinės važiavimo savybės pavertė jį geidžiama legenda Lietuvoje. Jo retro įkvėptas dizainas puikiai dera tiek miesto gatvėse, tiek nuotykiuose užmiestyje.

Apžvalga

Suzuki Jimny puikiai pasitarnauja ten, kur kiti sustoja – nelygiuose keliuose, miško takuose ar net dirbant ūkyje. Tačiau miesto aplinkoje šio automobilio važiavimas kiek grubesnis, mažiau komfortiškas, jei lygintume su tradiciniais SUV. Nepaisant to, jis turi šarmą, kuris traukia tiek išvaizda, tiek kompaktiškomis proporcijomis.

  • Puikus pravažumas visureigio sąlygomis
  • Pakankamai komfortiška įranga
  • Gerai matomi priekiniai ir galiniai automobilio kraštai
  • Kompaktiškas, lengvas manevruoti
  • Grubesnis, mažiau izoliuotas nuo kelio važiuojant mieste
  • Maža bagažinė ir ribota vieta gale
  • Didelė rinkos kaina naudotų automobilių rinkoje

Varikliai ir pavarų dėžės

Ketvirtosios kartos Suzuki Jimny buvo pristatytas 2018-aisiais, išlikus išskirtinai paprastam ir funkcionaliam. Pirkėjui siūlomas tik vienas variklis – 1,5 litro benzininis keturių cilindrų su turbina, generuojantis 100 AG. Galia perduodama visiems ratams per penkių pavarų mechaninę dėžę arba pasirenkamą keturių pavarų automatinę. Visureigis aprūpintas žeminančiomis pavaromis bei galimybe pasirinkti važiavimo režimą: galiniais varančiais ratais, visais ratais įprastu ir žemintų pavarų režimu.

Komplektacijos ir įranga

Pirkėjams pasiūlytos dvi įrangos versijos. Bazinės komplektacijos variantas siūlo oro kondicionierių, kruizo kontrolę, elektra valdomus priekinius langus, automatiškai įsijungiančias šviesas bei, žinoma, visų varančiųjų ratų sistemą. Aukštesnės komplektacijos papildomai siūlomos lengvojo lydinio ratlankiai, LED žibintai, automatinis klimato valdymas, šildomos priekinės sėdynės, odinė vairo apdaila bei lietimui jautrus informacinis ekranas.

Važiavimas ir valdymas

Kelyje Jimny jaučia trūkumų: mechaninė pavarų dėžė gali atrodyti kiek senamadiška ir standi, o trumpi pavarų perdavimai reiškia, kad dažnai reikia perjunginėti pavaras. Variklis reikalauja didesnių apsukų, todėl girdimas didesnis triukšmas, ypač važiuojant greičiau. Važiuoklė nėra minkšta – duobės ir nelygumai perduodami iki salono, o kėbulo judesiai per nelygumus jaučiami stipriau. Posūkiuose kėbulas pasvyra ganėtinai smarkiai, vairavimas reikalauja įprasti prie mažesnio vairo jautrumo.

Visgi, išvažiuojant į užmiesčio ar žvyro kelius, Jimny atskleidžia tikrą savo potencialą. Kompaktiškas kėbulas leidžia lengvai įveikti kliūtis, trumpi iškyšai leidžia važiuoti statesniais kalnais ir peržengti griovius – visos keturios padangos dažniausiai lieka ant žemės, o traukos kontrolės sistema sugeba efektyviai paskirstyti jėgą ir stabdyti praslystančius ratus.

Salonas ir kasdienis praktiškumas

Jausti prabangos nereikėtų – viduje dominuoja plastikas ir paprastumas. Vairas reguliuojamas tik pagal aukštį, ne pagal atstumą, sėdėsena aukšta ir vertikali, tačiau aukštesniems vairuotojams gali trūkti vietos kojoms. Didžiausias privalumas – puikus matomumas į priekį ir galą. Gale, dviems keleiviams, vietos kur kas mažiau: kelionės ilgoms atkarpoms jiems tikrai nebus komfortiškos.

Bagažinės talpa, jei sėdimos vietos gale naudojamos, prilygsta kelių maišų erdvei. Vis tik nuleidus galines sėdynes plotas padidėja ir tilps smulkūs pirkinių ar laisvalaikio daiktai.

Ekonomika ir išlaikymo sąnaudos

Naudotas Jimny puikiai išlaiko vertę, nors pasiūla – ribota, nes šis modelis buvo išimtas iš naujų pardavimo dar 2020 metais. Už geros būklės 2018–2019 metų modelį gali tekti sumokėti nuo 21 060 eurų, o ir naujesni – brangūs, siekia iki 35 100 eurų.

Pagal oficialius rodiklius, Jimny sunaudoja apie 7,9 l/100 km, o anglies dvideginio emisija siekia 154 g/km. Tokia emisija Lietuvoje reiškia didesnį metinį taršos mokestį, kurio dydis priklauso nuo emisijų, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Priežiūros kaštai – vidutiniai, apdraudimo grupės nėra aukštos: bazinis modelis priskiriamas 13 grupei, aukštesnis – 14-ai.

Patikimumas

Suzuki Jimny garsėja kaip patikimas ir ilgaamžis automobilis. Vairuotojai dažnai atsiliepia apie variklio bei transmisijos patvarumą – didelių tipinių gedimų nefiksuojama.

Ką rinktis?

Renkantis naudotą Suzuki Jimny, vertėtų dairytis 1,5 l automobilio su mechanine penkių pavarų dėže. Būtent paprastesnė bazinė versija siūlo visas pagrindines, kasdienybėje reikalingas funkcijas. Nebent rasi tos pačios kainos aukštesnės komplektacijos modelį – tada verta rinktis jį.

Alternatyvos

Tiesioginių varžovų šis Suzuki praktiškai neturi, tačiau verta pasižvalgyti į nedidelius SUV. Pavyzdžiui, MG ZS gali pasiūlyti daugiau komforto kelyje ir erdvesnį saloną, tačiau neturi Jimny pravažumo bekelėje. Dacia Duster taip pat verta dėmesio – ypač tiems, kam svarbu kaina ir praktiškumas. Nors pravažumas bekelėje net ir 4×4 versijoje nusileidžia Jimny, salone čia kur kas daugiau vietos, automobilis pigesnis eksploatuoti ir dažnai galima rasti už patrauklią kainą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *