Suzuki Swace (nuo 2020 m.) apžvalga

Suzuki Swace (nuo 2020 m.) apžvalga

Susitikus Suzuki Swace universalą, daugelis vairuotojų pajunta keistą pažįstamumo jausmą, nors automobilio pavadinimas gali būti ne visiems girdėtas. Ir tai visai nestebina – Swace yra artimas Toyota Corolla Touring Sports giminaitis. Šie du modeliai atrodo itin panašūs, juos skiria tik nedidelės išvaizdos ir įrangos detalės bei variklių pasirinkimai.

Bendras vaizdas

Suzuki Swace tyliai pelnė stiprių universalų vardą Lietuvoje. Tai ekonomiškas, patikimas, patogus ir praktiškas automobilis, turintis tvirtą surinkimo kokybę. Tiesa, rinktis bus iš ko: naudotų Swace pasiūlymų yra mažiau nei populiariu tapusios Corolla, kuri prekyboje pasirodė anksčiau.

  • Patikimas ir ekonomiškas hibridinis variklis
  • Patogus važiavimas kasdienėmis sąlygomis
  • Solidus surinkimas ir ilgaamžiškumo įspūdis
  • Automatinė pavarų dėžė ne visada užtikrina sklandų važiavimą
  • Rivalių modeliai siūlo erdvesnes galines sėdynes
  • Pirkti galima tik su vienu variklio pasirinkimu

Swace siūlomas tik kaip universalas, todėl tiems, kas ieško kompaktinio hečbeko, teks žvilgtelėti į kitas alternatyvas. 2024 metais Swace buvo šiek tiek atnaujintas – gavo modernesnę išvaizdą, daugiau standartinės saugumo įrangos ir naują multimedijos sistemą, tačiau atnaujinti modeliai dar tik pradeda pasirodyti antrinėje rinkoje.

Variklis ir važiavimas

Suzuki Swace montuojamas tik vienas variklio variantas – 1,8 l benzininis hibridas su 138 AG. Iki 100 km/h šis modelis įsibėgėja per 9,4 sekundės. Nors Corolla turi galingesnį 2,0 l hibridinį variklį, Swace pasirinkimas praktikoje pilnai patenkina kasdienius vairuotojų poreikius. Ypač miesto režime, kai hibridinė sistema leidžia dalį laiko važiuoti tik elektra – automobilis tampa vikrus ir taupus. Greitai pagreitėti prireikus, benzininis variklis įsijungia sklandžiai, tačiau automatinio CVT tipo dėžė gali kelti kai kurių vairuotojų nepasitenkinimą dėl garso ir refinuotumo stokos.

Pakaba – stiprioji Swace pusė. Ji geba sugeria nelygumus ir duobes tiek mieste, tiek užmiesčio keliuose. Kėbulo posvyriai minimalūs, todėl posūkiuose laikosi stabiliai. Nors vairuoti smagiau bus tokius modelius kaip Seat Leon ar Skoda Octavia universalas, tačiau Swace pasiūlo puikų komforto ir valdymo balansą kasdieniam naudojimui.

Salonas ir praktiškumas

Swace vidus praktiškai atkartoja Corolla universalą. Svarbiausias skirtumas – Suzuki emblema ant vairo ir kiek mažesnis, 8 colių, centrinis ekranas (naujausios versijos turi didesnius). Vairuotojui viskas išdėstyta patogiai – aiški prietaisų panelė išliko nuosaiki, o klimato kontrolės mygtukai fiziškai atskirti. Nors infomacijos sistema vietomis gali šiek tiek vėluoti ar būti ne pati moderniausia, visose versijose rasite Apple CarPlay ir Android Auto – išmaniųjų telefonų jungiamumą.

Medžiagos vidaus apdailai – malonios liesti ir tvirtos, tačiau jei reiktų rinktis iš dviejų, Skoda Octavia siūlo dar rafinuotesnį vidaus įspūdį. Susidaro tvirtumo, patikimumo pojūtis, salonas atrodo atsparus dėvėjimuisi.

Swace yra vienas kompaktiškiausių universalių automobilių, tačiau vietos čia daugiau nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Priekyje keliauti patogu net aukštesniems, o gale kojoms vietos pakanka, nors galva aukštam keleiviui gali kliūti į lubas. Bagažinės talpa siekia solidžius 596 litrus – erdvu, tačiau Octavia universalas čia vis tiek pralenkia, pasiūlydamas 640 litrų.

Įrangos lygiai

Lietuvoje Swace galima sutikti su dviem komplektacijomis – pagrindine ir prabangesne, vadintomis SZ-T (arba vėliau Motion) ir SZ5 (arba Ultra). Jau bazinė versija pasižymi gausia standartine įranga: dviejų zonų klimato kontrole, šildomomis priekinėmis sėdynėmis ir vairu, rakteliu be spynelės, LED žibintais ir galiniais parkavimosi davikliais. Prabangesnė versija papildomai siūlo dar ryškesnius LED priekinius žibintus, daugiau odos elementų salone, belaidį įkrovimą telefonui bei priekinius parkavimo daviklius.

Kaina ir eksploatacija

Antrinėje rinkoje Swace vertinimas priklauso nuo metų ir ridos. Už pirmus 2020 metų modelius kainos prasideda nuo maždaug 14 000 eurų. 2021 metų su maža rida modeliai svyruoja ties 16 000 eurų riba. Naujesni 2022–2023 m. Swace gali kainuoti apie 18 700–23 400 eurų, o 2024 m. modelio kaina siekia 24 600–30 400 eurų.

Eksploatacinės išlaidos

  • Degalų sąnaudos: Gamintojas deklaruoja apie 4,6 l / 100 km kombinuotoje režime, o realiose sąlygose mieste pavyksta sutaupyti net iki 3,3 l / 100 km. Swace kuro efektyvumas tampa stipriąja pusė tiek lyginant su dyzeliniais, tiek su benzininiais konkurentais.
  • Išmetamo CO₂ kiekis: Vos 102 g/km, kas Lietuvoje užtikrina žemą kasmetinį taršos mokestį pagal lengvųjų automobilių apmokestinimo tvarką – mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos dydžio, kuro tipo bei pirmos registracijos metų.
  • Techninė priežiūra: Rekomenduojama atlikti kas 12 mėnesių arba kas 20 000 km – išlaidos konkurencingos šio segmento automobiliams.
  • Draudimas: Priklausomai nuo komplektacijos, Swace atitinka nedideles draudimo grupes – draudimo įkainiai paprastai mažesni nei kai kurių konkurentų, pvz., VW Golf universalų.

Saugumas ir patikimumas

Swace išsiskiria gausiu standartinės aktyvios saugumo įrangos rinkiniu: avarinio stabdymo sistema, eismo juostos palaikymas, kelio ženklų atpažinimo funkcija, automatinė tolimųjų šviesų kontrolė. Brangiausiose versijose pirkėjai gaus papildomai ir aklosios zonos stebėjimą bei galinio skersinio eismo perspėjimą. Šio modelio individualūs saugumo bandymai nebuvo atlikti, tačiau Corolla universalas surinko maksimalius penkis žvaigždutes Euro NCAP bandymuose 2019 m. ir užtikrino labai gerą saugumą suaugusiems keleiviams.

Gamintojo garantija – treji metai arba 96 500 km, tačiau prasitęsia iki septynerių metų ar 160 000 km, jei automobilis reguliariai aptarnaujamas įgaliotame centre ir garantija perleidžiama naujam savininkui.

Patikimumo statistika solidi: Suzuki, kaip gamintojas, aukštai vertinamas patikimiausių automobilių sąrašuose – tvirtas trečioji vieta (iš 31 gamintojo), o artima Corolla pasirodė gerokai geriau nei kai kurie kiti hibridiniai modeliai. Vairuotojai džiaugiasi bendra automobilio patikimumu, tačiau minima pavienių elektros prietaisų ar įspėjamųjų lempučių klaidų, kurioms kartais prireikia kelių vizitų į servisą.

Kokį Suzuki Swace rinktis?

Pagrindinė rekomendacija: rinkitės aukščiausios komplektacijos SZ5 arba Ultra versiją – naudotų kainos tarp pagrindinės ir pilnai sukomplektuotos versijos dažniausiai mažai skiriasi, o gaunate žymiai pilnesnė įrangą.

Visuose modeliuose montuojamas tas pats – efektyvus ir dinamiškas – 1,8 l hibridinis variklis su automatine pavarų dėže, todėl pasirinkti „teisingą“ versiją – paprasta. Ši hibridinė pavara kasdieniam naudojimui mieste ar užmiestyje – viena iš racionaliausių šiame segmente.

Alternatyvos

Ieškantiems erdviausių universalių automobilių Swace klasėje, verta apsvarstyti Skoda Octavia universalą, kuris pasižymi dar didesne bagažine, gausesniu komplektacijos pasirinkimu ir taip pat siūlomas su benzininiais, dyzeliniais ar įkraunamais hibridiniais varikliais. VW Golf universalas – praktiškas pasirinkimas tiems, kam svarbus turimų naudotų automobilių pasirinkimas antrinėje rinkoje. Tuo metu Toyota Corolla Touring Sports siūlo panašią hibridinę pavarą, tačiau taip pat galima rasti variantų su galingesniu varikliu ieškantiems daugiau dinamikos.

Iš esmės Suzuki Swace yra patikimas, funkcionalus ir taupus universalas. Tai protingas pasirinkimas tiems, kurie vertina japonišką inžineriją, puikią garantiją ir komfortišką važiavimą – tiek mieste, tiek ilgesnėse kelionėse.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *