Nuo 2017 metų gaminamas naudotas „Suzuki Swift“ hečbekas atnaujintas stipriai – šis modelis pastebimai lengvesnis nei ankstesnis, todėl pasižymi geresniu valdymu, ekonomiškumu bei gausesne įranga. Dalies modelių pirkėjai gali tikėtis ir nebrangios, išmanios hibridinės sistemos, kuri padeda taupyti degalus bei mažinti išmetamo CO₂ kiekį.
Ekonomiško vairavimo džiaugsmas
Svarbiausi naujos kartos „Swift“ privalumai – malonus vairavimas, mažos išlaikymo sąnaudos ir siūloma gausi standartinė įranga. Šis kompaktiškas automobilis puikiai tiks ieškantiems nebrangaus, manevringo miesto automobilio.
- Gyvybingas 1,0 l variklis su turbina
- Stabilus valdymas ir tikslus vairas
- Turtinga standartinė įranga
- Pavydėtinas patikimumas
Kas trukdo mėgautis?
- Aukštas kelio ir vėjo triukšmo lygis, ypač važiuojant greitkeliu
- Kietesnė pakaba – komforto mažiau nei kai kuriose konkurentų modeliuose
- Pajaunus interjero plastikas gali nepatikti
Varikliai ir dinamika
Pirkėjai gali rinktis 1,2 l benziną (66 kW/89 AG) arba 1,0 l trijų cilindrų turbo (81 kW/109 AG), o kai kurie modeliai turi išmanią hibridinę pagalbą. 1,2 l versija tinka kasdieniniam važiavimui mieste ir yra vienintelė, kurią galima rinktis su visų varančiųjų ratų sistema. Tai ypač aktualu gyvenantiems vietovėse, kur žiemą dažnai pasitaiko gausios sniego dangos.
Kita vertus, 1,0 Boosterjet su mild-hybrid sistema (SHVS) tinka dažnai važinėjant užmiestyje, nes ši technologija leidžia trumpais momentais padidinti galią, panaudojant stabdymo metu sukauptą energiją. Važiuojant greičiau, mažiau reikia perjunginėti pavaras, o automobilis reaguoja žvaliau.
Dinamika kelyje ir vairavimo savybės
Už vairo „Swift“ iš karto pajusite – automobilis labai lengvas. Tikslus vairas užtikrina pasitikėjimą įvažiuojant į posūkius, o kietesnė pakaba leidžia išvengti stipraus kėbulo svyravimo. Tačiau dėl šios priežasties kelio nelygumai juntami labiau nei, pavyzdžiui, „Ford Fiesta“. Tylos salone taip pat nerasite – važiuojant didesniu greičiu pasigirsta padangų ir vėjo šurmulys.
Salonas ir praktiškumas
Įlipus į saloną, pirmiausia kris į akis kietas bei gana blizgus plastikas – kol kas kiti gamintojai interjerą kuria iš brangesnių medžiagų. Tačiau surinkimas kokybiškas, visi jungikliai tvirti, o priekyje sėdėtojams – daug vietos. Galiniai keleiviai taip pat nesiskųs aukščiu virš galvos ar vieta kojoms.
Bagažinė čia nėra pati didžiausia klasėje, be to, neturi reguliuojamo dugno, tad sunkesnius pirkinius ar lagaminus iškelti gali būti sudėtinga.
Komplektacijos ir įranga
Pagrindiniai „Swift“ modeliai komplektuojami su kondicionieriumi, skaitmeniniu radiju, „Bluetooth“ sąsaja bei odine vairaračio apdaila. Aukštesnės klasės versijos pasižymi didesniu 7 colių multimedijos ekranu, galinio vaizdo kamera, „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ palaikymu.
Prabangiausios versijos turi hibridinę technologiją, automatinį oro kondicionavimą, navigacijos sistemą ir papildomai reguliuojamą vairuotojo vairą.
Išlaikymo ir eksploatacijos išlaidos
Kiek kainuoja naudotas „Suzuki Swift“?
2017 metų didelės ridos naudoto „Swift“ kainos prasideda nuo maždaug 7020 eurų. Padidinus biudžetą iki 9360 eurų ar daugiau, galima rasti modelių su vidutine rida ir hibridine sistema. Reti visų varančiųjų ratų variantai – dar brangesni, nuo 10 530 eurų. Už 2020–2021 metų gerai išlaikytus modelius prašoma nuo 10 530 iki 14 040 eurų, o naujesnių, 2022–2023 metų – nuo 14 040 iki 17 550 eurų. 2024-ųjų automobiliai kainuoja dar daugiau.
Vidutinės eksploatacinės sąnaudos
- Visi varikliai pasižymi geru ekonomiškumu, netgi automatinės pavarų dėžės modeliai dažniausiai suvartoja mažiau nei 5 l/100 km.
- 1,0 turbo hibridas vidutiniškai sunaudoja apie 4,3 l/100 km, tiek pat – ir paprastas 1,2 l benzininis variklis.
- 1,2 variklis su visų varančiųjų ratų sistema sunaudos vidutiniškai 4,5 l/100 km.
- Be hibridinio pagalbininko, 1,0 turbo vidurkis siekia 4,6 l/100 km, o modeliai su automatine dėže – apie 5 l/100 km.
- Pagal vėlesnius WLTP testus, 1,2 hibridinė 83 12V versija vidutiniškai vartoja 4,7 l/100 km.
Mokesčiai ir draudimas
Lietuvoje eksploatuojant „Suzuki Swift“, reikėtų atsižvelgti į galiojantį taršos mokestį. Jis priklauso nuo CO₂ emisijos, degalų tipo ir automobilio pirmos registracijos metų – hibridiniai modeliai paprastai apmokestinami švelniau nei įprasti benzininiai. Draudimo klasė – vidutinė, kaip ir kitose šios klasės mašinose. Techninės priežiūros kainos yra panašios kaip ir pagrindinių konkurentų, o norint galima rinktis gamintojo techninės priežiūros planą.
Pirkėjai, įsigiję naudotą „Suzuki Swift“ su gamintojo patikra, dažniausiai gauna 12 mėnesių garantiją (jei automobilis dar nesulaukęs aštuonerių metų ir nenuriedėjo daugiau nei 128 748 km).
Patikimumas ir savininkų patirtys
Šio modelio savininkai džiaugiasi labai retai gendančiais automobiliais. Gedimų ir rimtesnių bėdų pasitaiko itin retai, todėl „Swift“ galima drąsiai laikyti vienu patikimiausių naudotų mažų automobilių.
Kokį „Suzuki Swift“ rinktis?
Nors 1,2 l benzininis variklis idealiai tiks kasdieninei kelionei po miestą ar snieguotose vietovėse, dažnai važinėjantiems užmiestyje ar greitkeliu labiau verta ieškoti 1,0 Boosterjet versijos su arba be mild-hybrid sistemos – šis variklis atsiperka ekonomiškumu ir universalumu.
Bazinė įranga siūlo visus svarbiausius dalykus, tačiau norint modernesnės multimedijos, verta rinktis vidutinės komplektacijos modelį – tuomet gausite patogų 7 colių ekraną bei paprastesnį navigacijos sprendimą per telefoną, o ne brangesnį aukščiausios klasės paketą.
Alternatyvos „Suzuki Swift“
Tarp nedidelių naudotų automobilių yra ir kitų populiarių variantų. „Ford Fiesta“ laikoma vienu smagiausių vairuoti klasės automobilių, turi gerai subalansuotą važiuoklę ir platesnį multimedijos pasirinkimą, jei renkatės ne bazinę komplektaciją.
Kitas pasirinkimas – „Škoda Fabia“. Ji dalinasi varikliais su „Volkswagen Polo“, o turbo benzininiai agregatai pasižymi maloniu veikimu. Tiesa, ši transporto priemonė nėra tokia dinamiška kaip „Swift“, tačiau turi didesnę bagažinę ir labiau tiks šeimai.
Norintiems hibridinio mažo automobilio dar verta apsvarstyti „Toyota Yaris“ – šio modelio efektyvumas ypač stiprus, nors multimedija ne visada atitinka konkurentų lygį, nes riboja telefonų integraciją paprastu „Bluetooth“ ryšiu be „Apple CarPlay“ ar „Android Auto“ sprendimų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.