Naudotas „Suzuki Swift Sport“ – tikras miesto automobilių entuziastų atradimas. Jei vertinate smagų, veržlų ir lengvai valdomą hečbeką, šis modelis tikrai atkreips jūsų dėmesį. Būdamas mažas ir lengvas, jis pasižymi drąsa net ir tada, kai šalia atsiranda kur kas galingesni varžovai. Toks derinys puikiai tinka tiems, kas ieško nebrangaus, bet efektyvaus sportiško automobilio.
Automobilio charakteristika
„Suzuki Swift Sport“ – tai nedidelio dydžio hečbekas, kuriame svarbiausia smagi vairavimo patirtis. Jo 1,4 l turbininis variklis išvysto žvalią trauką, o dėl nedidelio, vos 975 kg svorio, automobilis labai greitai įsibėgėja – ankstyvieji modeliai nuo 0 iki 100 km/h pagreitėja per 7,6 sekundės. Vėlesniuose modeliuose atsiranda ir mild hybrid sistema (127 AG), kuri ne tik sumažina degalų sąnaudas, bet ir leidžia iš vietos šaudyti ne prasčiau – realiai iki 100 km/h nuo 0 įsibėgėjama per maždaug 7 sekundes.
Nors senesni „Swift Sport“ mėgėjai vertino aukštas apsukas, dabar vairuotojai gali džiaugtis didesniu sukimo momentu važiuojant žemesnėmis apsukomis. Tai leidžia išsukti iš posūkio net nepakeitus pavaros, kas yra didelis privalumas kasdieniam vairavimui užmiestyje.
Valdymas ir komfortas
Šio modelio kabinos erdvę papildė sportiniai akcentai: raudonos detalės, perforuotos odos vairas, sportinės sėdynės ir aliuminio pedalai. Gamintojas pagalvojo apie vairuotojui svarbias smulkmenas – informaciniame ekrane tilpo ir g-kreivės matuoklis, ir turbinos slėgio rodmenys.
„Swift Sport“ vairo mechanizmas „jaučiasi“ tvirčiau nei įprastuose „Swift“, tačiau tai tik papildo sportišką charakterį. Automobilis lengvai valdosi posūkiuose, o važiuoklė, nepaisant trumpos ratų bazės, nemažai sugeria net ir prastesnius kelio dangos nelygumus.
Tiesa, vietos gale keleiviams galėtų būti daugiau, o bagažinės krašto aukštis reikalauja kruopščiau kelti didesnius daiktus. Nepaisant to, standartinės įrangos sąrašas itin gausus – nuo 17 colių lengvojo lydinio ratlankių, adaptyvios kruizo kontrolės, raktų be užvedimo sistemos, automatinės klimato kontrolės, iki parkavimo pagalbos ir patogios multimedijos su lietimui jautriu ekranu.
Ekonomika ir išlaikymo kaštai
Degalų sąnaudos „Swift Sport“ (1,4 l benzininis) modelių – nuo 4,8 l/100 km (senesnė versija) iki 5,0 l/100 km (naujesnis, mild hybrid) pagal realaus naudojimo rodiklius. Tai puikūs rodikliai sportiškam miesto automobiliui. Nedidelė kuro talpa kiek apriboja nuvažiuojamą atstumą be papildymo, tad ilgoms kelionėms reikia planuoti degalų sustojimus.
Lietuvoje šis modelis patenka į taršos mokesčių sistemą – mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, degalų tipo ir pirminės registracijos metų. Dėl palyginti mažos taršos ir kompaktinių matmenų „Swift Sport“ dažnai išlaikomas už prieinamą kainą.
Draudimo įmokos vidutinės, o priežiūros kaštai išlieka konkurencingi – aptarnavimo planai siūlomi ilgesniam laikui ir apima pagrindinius darbus. Jei automobilis perkamas su dealerio garantija, ja įprastai galima pasinaudoti 12 mėnesių, jei mašina nėra senesnė nei aštuoneri metai ir rida neviršija 128 747 km.
Patikimumas ir dažniausi gedimai
„Swift Sport“ savininkai dažniausiai vertina šį automobilį dėl puikaus patikimumo – rimtesnių gedimų pasitaiko labai retai. Dažniausiai minimos smulkios elektros sistemos problemos (jutikliai, lemputės), tačiau jos greitai ištaisomos įgaliotame servise. Remonto kainos laikomos vidutinėmis rinkoje, dalys dažniausiai gaunamos greitai.
Savininkų atsiliepimai rodo, kad eksploatuoti šį modelį paprasta, o galimų rūpesčių – minimaliai.
Kurį modelį rinktis?
Kadangi visi „Swift Sport“ modeliai turi vieną variklio ir pavarų dėžės derinį, pagrindinis skirtumas – bent jau lietuviškoje rinkoje – bus automobilio būklė, rida ir aptarnavimo istorija. Verta rinktis tiek ankstesnę 138 AG, tiek naujesnę 127 AG mild hybrid versiją – abi puikiai tinka smagiai kasdienai. Svarbiausia – pirkti tvarkingą bei laiku prižiūrėtą egzempliorių.
Kokios yra alternatyvos?
Ieškantiems panašaus charakterio ir kainos hečbeko, verta atkreipti dėmesį į „Volkswagen Up GTI“. Jis dar kompaktiškesnis, bet mažiau praktiškas tiems, kuriems reikia daugiau vietos. Ieškantiems itin sportiškos patirties patinka ir „Ford Fiesta ST“ – tai vienas smagiausių savo klasės automobilių, tačiau dažnai sutinkamas kaip trijų durų modelis, kas gali kelti nepatogumų šeimoms.
Galiausiai, „Suzuki Swift Sport“ išlieka puikiu pasirinkimu tiems, kas nori išskirtinai judraus ir ištvermingo kasdienio automobilio, pasižyminčio sportiniu charakteriu už prieinamą kainą.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.