Naudotas „Tesla Model 3“ jau spėjo pakeisti mūsų požiūrį į elektromobilius – šis modelis įrodė, kad elektromobilis gali būti patogus, inovatyvus ir kasdien tinkamas pasirinkimas net ir tiems, kurie iki šiol skeptiškai žiūrėjo į elektrinį transportą. Nuo pat 2019 metų „Model 3“ išsiskiria pažangiausiomis technologijomis, solidžiu nuvažiuojamu atstumu bei energingu dinamizmu, kuris lengvai prilygsta tradiciniams, galingiems benzininiams automobiliams.
Privalumai ir trūkumai
- Puikus įsibėgėjimas net bazinėje versijoje
- Įspūdingas vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas
- Daug išmanios įrangos jau standartinėje komplektacijoje
- Praktiškesnis nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio
- Dizainas minimalistinis, salonas erdvus
- Galinės pakabos patogumas geresnis magistralėse nei miesto gatvėse
- Kai kurie valdymo sprendimai priverčia „žaisti“ per centrinį ekraną
- Ne pati aukščiausia surinkimo kokybė
- Kai kuriems vairuotojams gali būti pernelyg triukšminga dėl padangų ir vėjo garso
Dinaminės savybės ir nuotolis
Lietuvoje galima rasti kelis „Tesla Model 3“ variantus – tai „Standard Range Plus“, „Long Range“ ir sportiškiausias „Performance“. Oficialūs WLTP testai nurodo, kad „Standard Range Plus“ leidžia nuvažiuoti apie 408 km viena įkrova, „Long Range“ – iki 560 km, o „Performance“ – iki 530 km.
Visos versijos stebina greitu įsibėgėjimu: paprasčiausias modelis iki 100 km/h įsibėgėja per 6,1 s, o „Performance“ gali pasiekti šį greitį vos per 3,3 sekundės – tai rezultatas, kuris prilygsta brangiausiems sportiniams automobiliams. Atviros keturių varančiųjų ratų sistemos ir dviejų elektrinių variklių dėka galingesnės versijos užtikrina ypač tvirtą sukibimą.
Realiose sąlygose, priklausomai nuo metų ir modifikacijos, „Model 3“ išlaikė padorų nuvažiuojamą atstumą – bazinei komplektacijai pavyko įveikti maždaug 291 km, „Performance“ modeliams – virš 384 km. Naujesni modeliai dažnai pasižymi ir didesniu realiu nuvažiuojamu atstumu.
Valdymas ir komfortas
Nors miesto sąlygomis bazinė ir „Long Range“ pakabos gali būti standžios, kelionės lygumose ar magistrale atskleidžia, kad „Model 3“ gali būti net patogesnis nei kai kurie konkurentai. Sportinėje „Performance“ versijoje montuojama standesnė sportinė pakaba ir 20 colių ratai, dėl ko jis išlieka ypač tvirtas ir valdomas posūkiuose, bet komfortas ant nelygaus asfalto gali sumažėti.
Triukšmas važiuojant miesto gatvėmis yra minimalus, tačiau didėjant greičiui kylantis padangų ir vėjo keliamas garsas tampa juntamesnis.
Salonas ir funkcionalumas
„Tesla Model 3“ salone dominuoja minimalizmas – beveik visi pagrindiniai valdikliai sutelkti į centrinį 15 colių lietimui jautrų ekraną, per kurį reguliuojama tiek žibintų veikla, tiek veidrodėliai ar valytuvai. Sistemos valdymas intuityvus ir greitas, tačiau kai kuriems vairuotojams gali atrodyti, jog per dažnai reikia žiūrėti nuo kelio.
Priekinėje ir galinėje eilėje tilps net ir aukštesni keleiviai – erdvės kojoms ir galvai užtenka, net kai gale sėdi ūgio 180 cm žmogus už tokio paties ūgio vairuotojo. Tiesa, „Model 3“ yra sedanas, tad bagažinės anga siauresnė, tačiau bendras krovinio tūris dėl dviejų bagažinių (po kapotu ir gale) leidžia sutalpinti net 10 rankinio bagažo lagaminų – daugiau nei daugelyje konkurentų.
Naudoto elektromobilio įsigijimas
2019 ar 2020 metų standartinės komplektacijos modelių kainos Lietuvoje prasideda nuo maždaug 17 550 eurų (pagal svaro/euro kursą). Už „Long Range“ teks mokėti apie 19 890 eurų, o už dinamiškiausią „Performance“ – apie 22 230 eurų. Naujesnių, 2023 metų automobilių kainos startuoja nuo maždaug 32 760 eurų, o visiškai atnaujintų 2024 metų modelių – nuo maždaug 40 950 eurų.
Be abejo, kainos priklauso nuo ridos, būklės bei papildomos įrangos.
Eksploatacija, įkrovimas ir priežiūra
Vienas didžiausių „Model 3“ privalumų – galimybė naudotis greitaisiais įkrovikliais, kurie vidutinį baterijos lygį (nuo 10 iki 80 proc.) gali papildyti vos per 30 minučių. Viešose įkrovimo stotelėse įkrovimas užtrunka apie 1 val. 15 min., o pilno įkrovimo namuose (naudojant 7 kW galingumą) laukti teks apie 11 val. 45 min.
Priklausomai nuo CO₂ emisijos (kuri šiame modelyje yra nulinė), kuro tipo ir pirmos registracijos metų, Lietuvoje šiam modeliui taikomas minimalus arba nulinis ekologinis mokestis. Tai viena iš priežasčių, kodėl elektromobiliai tampa vis populiaresni tiek privačių, tiek įmonių vairuotojų tarpe.
Draudimas paprastai kainuoja šiek tiek daugiau nei įprastiems automobiliams su vidaus degimo varikliais. Kasmetinė techninė priežiūra rekomenduojama kas metus arba kas 20 000 km, priklausomai kas įvyksta anksčiau. Trijų metų aptarnavimo planas, apimantis tris technines patikras, kainuoja apie 1 840 eurų.
Gamintojas suteikia 4 metų arba 80 500 km garantiją visam automobiliui, o akumuliatoriui ir varikliams – 8 metų arba 160 934 km garantiją. Be to, „Tesla“ įsipareigoja, jog po šio laiko baterijos talpa liks ne mažesnė nei 70 procentų nuo pradinės.
Patikimumas
Naudoto „Model 3“ savininkų patirtys – nevienareikšmės. Dažniausiai pasikartojantys nesklandumai buvo susiję su jutikliais, informacijos ir pramogų sistema, kai kuriais atvejais pasitaikė ir kėbulo surinkimo ar dažų kokybės trūkumai. Taip pat fiksuoti atvejai, kai prireikė papildomos priežiūros dėl akumuliatoriaus ar įkrovimo įrangos veikimo.
Vieni vairuotojai gyrė sklandų ir greitą aptarnavimą, kitų patirtį gadino ilgesni laukimo terminai ar sunkumai dėl detalių tiekimo. Nuotolinė techninė pagalba taip pat sulaukė įvairių vertinimų – vieniems tai buvo itin patogu, kitiems sunku suderinti vizitus.
Kurį naudotą Model 3 rinktis?
Daugeliui pirkėjų užtenka bazinės „Standard Range Plus“ versijos – šis modelis pasižymi geru nuvažiuojamu atstumu ir pakankamai gera dinamika už racionalią kainą. Jei norisi daugiau nuotolio ar sportiškesnės vairavimo patirties, galima rinktis „Long Range“ arba „Performance“ variantus.
Alternatyvos
Tarp pagrindinių „Tesla Model 3“ alternatyvų – „Jaguar I-Pace“. Šis modelis išsiskiria prabangia apdaila, aukštu komforto lygiu ir talpia salonu bei ilgu realiu nuvažiuojamu atstumu. Kita rimta alternatyva – „Audi e-tron“, pasižyminti ne tik tradicine aukšta salono kokybe, bet ir ypač tyliu bei komfortišku važiavimu.




