Tesla Model X jau seniai tapo ryškiu žaidėju elektrinių SUV rinkoje. Tai buvo vienas iš pirmųjų rinkos SUV, kuris pasiūlė septynias vietas ir išskirtinį dizainą, o šiandien konkurentų pasirinkimas – didžiulis: nuo Audi iki Lotus visi turi elektrinį visureigį.
Bendras vaizdas
Tesla Model X išlieka svarbiu pasirinkimu ieškantiems galingo, emmisiškai švaraus ir šeimai pritaikyto SUV. Nors ankstyvi modeliai neišvengė patikimumo problemų, vėlesnėse versijose daug kas pagerinta. Svarbu atkreipti dėmesį, jog naujausi Model X automobiliai Lietuvos rinkai tiekiami su vairu kairėje pusėje.
Privalumai ir trūkumai
- Išskirtinis pagreitėjimas
- Labai praktiškas ir universalus, tilps iki septynių žmonių
- Plačiai prieinama Tesla Supercharger greitojo įkrovimo tinklas
- Patogus viduje, nors apdailos kokybė ankstyvuose modeliuose kelia abejonių
- Vėlyvieji Model X variantai – tik su kairės pusės vairu
- Ankstyvuose modeliuose patikimumas nebuvo stiprioji pusė
- Dalis konkurentų šiuo metu siūlo didesnę realią ridą
Važiavimas, stabilumas ir komfortas
Nors Model X įspūdingas savo dydžiu ir svoriu, jis posūkiuose išlieka stabilus, korpusas nesvyruoja. Dideli 53 cm ratai lemia, kad važiuojant nelygiu paviršiumi pajusite tvirtesnį smūgį, tačiau bendrai komfortas išlieka aukštas. Modelis tinkamas ir ilgesnėms kelionėms – net prie aukštų greičių išlieka tylus ir rafinuotas.
Dinamika ir nuvažiuojamas atstumas
Pirkėjai galėjo rinktis tarp skirtingų versijų – 75D, 100D ar sparčiai pagreitėjančio P100D. Pagrindinis 75 kWh modelis laboratorijų bandymuose sugebėjo nuvažiuoti apie 417 km, realybėje ši riba arčiau 241 km. 100D versija, turinti didesnę 100 kWh bateriją, oficialiai įveikia beveik 483 km, bet realus nuotolis – apie 375 km.
Norintiems ypatingo dinamiškumo verta atkreipti dėmesį į P100D („Performance Ludicrous“), kuris iki 100 km/h įsibėgėja per 2,9 sekundės. Tai – rezultatas, kuriuo didžiuojasi net sportiniai automobiliai, o reali šio modelio įveikiama rida siekia maždaug 375 km.
Nuo 2020 metų Model X atnaujintas, įgavo Plaid AWD, Long Range AWD ir Performance versijas, o atskirose rinkose galima sutikti Long Range Plus ir Plaid apdailos lygmenis.
Salonas ir įranga
Model X interjeras modernus, dominuoja skaitmeninis prietaisų skydelis ir net 43 cm įstrižainės lietimui jautrus ekranas centrinėje konsolėje. Nors medžiagų kokybė atrodo nebloga, ankstyvesniuose modeliuose juntamas vidaus apdailos nestandartinis lankstumas ir nelygumai tarp detalių.
Sedynės – patogios, reguliuojamos elektra, visas salono erdves išnaudos net į septynias vietas išplėstas modelis. Galinės dvi vietos puikiausiai pritaikytos vaikams. Prie vidurinės eilės prieiti patogu per futuristiškas Falcon Wing dureles, kurios atveria plačią erdvę lengvam įlipimui.
Salone gausu praktiškų daiktadėžių, o penkiavietėje konfigūracijoje bagažinės dydis paliks įspūdį. Norint daugiau erdvės, vidurinę eilę galima nulenkti vos paspaudus mygtuką ekrane – tai paprasta ir patogu.
Kainos ir išlaikymas
Naudoto Model X kaina priklauso nuo modelio metų ir pasirinktos modifikacijos. Ankstyvą 75D modelį galima rasti už maždaug 23 400 eurų. Už 23 400–29 250 eurų įsigysite 2018–2019 metų automobilį, 2020–2021 metų modeliai kainuos nuo 35 100 iki 46 800 eurų, o už naujausius 2022-ųjų automobilius teks pakloti 46 800–76 050 eurų ir daugiau nei 93 600 eurų už naujausius automobilius.
Eksploatacinės išlaidos
- Įkrovimas greitajame Supercharger tinkle užtrunka maždaug valandą, kai baterija visiškai išsikrovusi.
- Draudimo įmokos – didelės, nes Model X laikomas aukštos vertės transporto priemone.
- Techninė priežiūra dažniausiai numatoma kasmet arba kas 20 000 km, galima įsigyti techninės priežiūros planą iškart už maždaug 1 840 eurų. Į kainą įeina trys apžiūros per trejus metus.
- Gamintojo garantija: 4 metai (arba 80 000 km) visam automobiliui, akumuliatoriui suteikiama 8 metų garantija be ridos apribojimo.
- Reguliarios nuotolinės programinės įrangos atnaujinimų dėka daug funkcijų bei trūkumų pataisymų pasiekia automobilį automatiškai ir nereikalauja vizito į servisą.
- Model X savininkai Lietuvoje moka taršos mokestį, kurio dydis priklauso nuo pirmosios registracijos metų, kuro rūšies bei išmetamo CO₂ kiekio – kuo aplinkai draugiškesnis automobilis, tuo mokesčiai mažesni, tačiau didesnėms baterijoms ir galingesniems modeliams tarifas gali būti didesnis.
Kurį naudotą Model X rinktis?
Ieškant optimalaus varianto, verta rinktis 100D modelį – būtent jis pasižymi solidžiu nuvažiuojamu atstumu, kas ypač aktualu keliaujantiems dažnai. Tiems, kuriems reikia ypač dinamiško automobilio, verta pagalvoti apie P100D, tačiau už šią versiją reikia sumokėti daugiau nei už „paprastesnes“ modifikacijas.
Konkuruojantys modeliai
Tarp stipriausių klasikinių konkurentų – Audi Q7, kuris siūlo septynias vietas ir prabangią aplinką. Elektrinis Audi E-tron – erdvus penkiavietis SUV, su realiu nuotoliu iki 315 km ir aukštu komfortu. Jaguar I-Pace orientuojasi į stilių ir komfortą, tačiau turi tik penkias vietas, realiai nuvažiuoja 407 km. Range Rover PHEV – visureigis su hibridine pavara, garsėjantis komfortu ir prabanga, bet taip pat priklauso brangesnių automobilių segmentui.
Renkantis tarp Model X ir minėtų konkurentų, verta įvertinti, kokio dydžio, ridos ir vairavimo savybių labiausiai reikia jūsų gyvenimo būdui – pasirinkimas itin platus, o naudotų elektromobilių rinka Lietuvoje nuolat auga.




