Tesla Model Y yra vienas universaliausių elektrinių SUV, siūlantis ne tik pažangias technologijas, bet ir išskirtinį vairavimo dinamiškumą bei praktiškumą. Šis modelis sukurtas iš tų pačių pagrindinių komponentų kaip ir Model 3, todėl siūlo erdvų saloną bei greitą pagreitį – ypač Long Range ir Performance versijose. Nors kai kuriose srityse Model Y gali pasirodyti ne toks patogus, visgi daugeliui vairuotojų tai bus patrauklus pasirinkimas ieškant vidutinės arba aukštesnės klasės elektromobilio.
Bendras vaizdas
Model Y puikiai tiks ir šeimai, ir aktyvių kelionių mėgėjui. Dauguma detalių čia – nuo pakabos iki informacinės sistemos – perimta iš Model 3, tačiau Model Y pasižymi aukštesne sėdėjimo padėtimi, didesne erdve salone ir aiškesniu SUV stiliumi. Šis automobilis išsiskiria puikiu nuvažiuojamu atstumu vienu įkrovimu ir gali būti įsigyjamas keliose versijose, kurios skiriasi galingumu ir įveikiamais atstumais.
Pagreitis ir vairavimo savybės
Pirkėjams siūlomos trys pagrindinės Model Y versijos: galiniais ratais varoma RWD, didesnio nuotolio Long Range ir sportiškoji Performance. Model Y nėra toks vikrus kaip Model 3, tačiau visų modelių pagreitis įspūdingas. Long Range versija 0–100 km/h įsibėgėja per 4,8 sekundės. Sportiškiausias, Performance variantas leidžia šį atstumą įveikti vos per 3,5 sekundės. Pagrindinis RWD modelis yra lėtesnis (0–100 km/h – 6,9 sekundės), bet ir jis judrus daugeliui poreikių.
Oficialus nuotolis priklauso nuo versijos: RWD nuvažiuoja apie 456 km, Long Range – 533 km, o Performance – apie 513 km (skaičiuojama pagal gamintojo duomenis). Važiuojant jausitės greitai, tačiau nestabilus kelio paviršius gali kai kada sukelti diskomfortą, nes pakaba gana kieta ir jautriai reaguoja į nelygumus. Preciziškas vairavimas iš Model 3 čia išlikęs, tačiau SUV kėbulas leidžia mažiau tiksliai valdyti automobilį posūkiuose – kartais jis jaučiasi šiek tiek neramus, ypač staigiuose posūkiuose.
Komfortas ir įranga
Standartiškai visi Model Y automobiliai komplektuojami su priekiniais ir galiniais parkavimo jutikliais, daugybe kamerų saugesniam manevravimui, LED žibintais, adaptyvia greičio palaikymo sistema, dirbtinės odos šildomomis sėdynėmis tiek priekyje, tiek gale, elektrine bagažinės atidarymo funkcija ir įėjimu be raktų, valdomu mobiliąja programėle.
Centriniame konsole dominuoja itin didelis, 15 colių įstrižainės jutiklinis ekranas, kuris perimtas iš Model 3. Operacinė sistema intuityvi, nors kai kurios mažos piktogramos gali blaškyti dėmesį vairuojant. Sistemoje rasite tiek navigaciją, tiek pramogų (pavyzdžiui, galimybes naudotis srautiniu muzikos klausymu ar net žiūrėti filmus platformose kaip Netflix), taip pat keletą smagių funkcijų – pavyzdžiui, žaidimus, valdomus vairo mygtukais, ar net humoro elementus.
Patogumą papildo du belaidžiai įkrovimo padėklai telefonams priekyje, o USB-C jungtys leidžia greitai įkrauti įrenginius tiesiog didelės centrinės konsolės daiktadėžėje.
Erdvė ir praktiškumas
Nesvarbu, kokio ūgio keleiviai sėdi priekyje – erdvės jiems nestigs. Gale vietos kojoms ir galvai Model Y turi kiek daugiau nei Model 3, nors skirtumas nėra labai ryškus. Net aukšti keleiviai galės patogiai keliauti ilgesnius atstumus, o dėl visiškai plokščių grindų galinėse sėdynėse patogiai gali sėdėti ir trys žmonės.
Bagažinė – didžiulė, o papildomai po grindimis yra nemaža ertmė, kuri tinka paslėpti įkrovimo laidus ar kitus daiktus. Galinė dalis atidaroma didelėmis durelėmis aukštyn, o visose komplektacijose yra elektrinė bagažinės atidarymo funkcija, valdoma tiek ekrano, tiek programėlės, tiek mygtuko pagalba. Dėl tokios konstrukcijos tai – žymiai praktiškesnis automobilis už Model 3; be problemų tilps net didelis vežimėlis.
Eksploatacijos išlaidos
Įsigijimo kaina
Naudoto Model Y kaina Lietuvoje prasideda nuo maždaug 26 910 eurų už 2022 m. RWD arba Long Range su apie 64 373 km rida. Už naujesnio modelio – 2023 metų – teks sumokėti nuo 28 080 iki 32 760 eurų, o naujausias 2024 m. variantas kainuos virš 32 760 eurų.
Krovimas
Viena iš didžiausių Model Y stiprybių – itin efektyvi „Tesla“ krovimo infrastruktūra, kuri leidžia planuoti keliones net ir gana ilgais atstumais. Supercharger stotys leidžia nuo 10% iki 80% įkrauti bateriją mažiau nei per pusvalandį, o namuose prie 7 kW galios sieninio įkroviklio pilnas įkrovimas gali užtrukti apie 9 valandas (RWD versijai) ar apie 12 valandų (Long Range, Performance modeliai).
Draudimas ir patikimumas
Draudimo kainos Model Y yra gana aukštos dėl aukštos automobilio įvertinimo grupės. Apie patikimumą atsiliepimai – mišrūs: dalis savininkų praneša apie smulkias elektronikos problemas (pavyzdžiui, jutiklių ar informacinės sistemos strigimus), tačiau dažniausiai džiaugiasi, kad nėra įprastų vidaus degimo variklių bėdų. Priklausomai nuo aptarnavimo centro, kokybė gali skirtis – gausite tiek puikią mobilią priežiūros paslaugą, tiek galite susidurti su ilgesniu laukimo laiku ar ribota komunikacija.
Iš esmės Model Y išvengia didelių mechaninių bėdų, tačiau elektronikos ir aptarnavimo srityje dar yra kur tobulėti.
Eksploatacijos kaštai ir taršos mokestis Lietuvoje
Lietuvoje visi elektromobiliai, įskaitant Tesla Model Y, neturi įprasto taršos mokesčio, taikomo vidaus degimo variklius turintiems automobiliams. Elektromobiliai vertinami pagal CO₂ emisiją, kuro tipą ir pirmos registracijos metus, tačiau Model Y šių mokesčių realiai išvengia dėl nulinės taršos.
Kokį naudotą Model Y rinktis?
Jeigu svarbiausia jums – nuvažiuojamas atstumas bei komfortas, rekomenduojame Long Range versiją. Dažniausiai naudotų Long Range ir RWD kainos panašios, tačiau Long Range ne tik greitesnis, bet ir talpina didesnės talpos bateriją, leidžiančią įveikti ilgesnius atstumus. Jei prioritetas – maksimalus sportiškumas, Performance modelis bus geriausias pasirinkimas, tačiau brangesnis.
Alternatyvos
Iš konkurentų svarstytini Hyundai Ioniq 5 ar Kia EV6. Pastarasis pasižymi dar ramesniu važiavimu, subalansuotu valdymu bei šiek tiek mažesne kaina. Hyundai Ioniq 5 yra pigesnis, be to – labai erdvus ir prilygsta konkurentams nuvažiuojamu atstumu, nors kai kuriais aspektais gali nusileisti interjero kokybe ar valdymo malonumu.




