Porsche yra žinoma dėl savo lenktyninių automobilių, kurie ilgus metus stebina tiek automobilių entuziastus, tiek profesionalus išskirtiniais pasiekimais įvairiose automobilių sporto varžybose. Įmonė nuolat triumfuoja prestižinėse lenktynėse, o iš gamybinių modelių sukurti GT3 automobiliai jau daugelį metų dominuoja privačių komandų čempionatuose. Tačiau šio straipsnio herojus – neeilinis Porsche 911 GT3 Cup automobilis, kurio istorija ir unikalus techninis sprendimas išsiskiria net ir tarp netradicinių lenktynių projektų.
Neįprastas lenktyninis projektas su lietuvišku atspalviu
Nedidelė automobilių entuziastų komanda atrado rimtai apgadintą Porsche 997 GT3 Cup modeli viename metalo laužo aikštynų. Originalaus 3,6 litro šešių cilindrų opozicinio variklio jau seniai nebuvo, tačiau komandai tai nesutrukdė – turėdami pagrindinius įrankius, jie pasiryžo atkurti šią sportinę legendą.
Pagrindinis tikslas – biudžetinis sportinis automobilis
Dalyvavimas žemo biudžeto lenktynių serijoje reikalauja taupumo, todėl originalaus Porsche GT3 variklio atkūrimas būtų gerokai viršijęs galimą sumą. Galiausiai buvo nuspręsta išardyti sudaužytą Ssangyong Actyon Sports visureigį ir panaudoti jo techninę bazę, taip įgyvendinant unikalią galios sistemos konversiją.
- Iš Porsche liko kėbulas be originalaus variklio ir transmisijos.
- Kai kurie kėbulo elementai buvo pasiskolinti iš kito avarijoje nukentėjusio Porsche GT3 modelio.
Techniniai iššūkiai ir kūrybiški sprendimai
Pirmiausia automobilis buvo išlygintas specialiuose rėmo stenduose, o tada pradėta derinti jo kėbulą su Ssangyong visureigio rėmu. Komanda turėjo užtikrinti, kad automobilis neprarastų dinamiškumo bei išlaikytų sportiškumo jausmą. Šiame projekte ypač svarbu buvo išvengti didelių matmenų ir išsaugoti gerą valdymą, todėl kėbulo darbai reikalavo tikslumo ir išradingumo.
- Kėbulas buvo sutvirtintas ir paruoštas naujai važiuoklei.
- Priekinei daliai buvo pritaikyti iš naujo įsigyti Porsche GT3 komponentai.
Kokia variklio istorija?
Kiek neįprastai, minėtasis Ssangyong Actyon Sports naudojo 2,3 litro eilinį keturių cilindrų Mercedes-Benz variklį. M111 E23 modelio jėgainė anksčiau montuota įvairiuose koncerno modeliuose, tačiau dar visai neseniai ją buvo galima rasti ir Ssangyong visureigiuose. Tokio variklio galia siekė apie 110 kW (150 AG), o sukimo momentas – apie 177 Nm. Lyginant su originaliu Porsche varikliu, tai ženkliai kuklesni rodikliai, tačiau projektas susilaukė daug dėmesio dėl kūrybiško sprendimo ir netikėto pasirinkimo.
Važiuoklės ir stabdžių sistemos modifikacijos
Kad visos sistemos veiktų suderintai, teko smarkiai modifikuoti Ssangyong važiuoklę ir sukurti naujus priekinį ir galinį posparnius, erit sujungti juos su Porsche kėbulu. Priekinei ašiai buvo pritaikytas variklio lizdas, o galinėje dalyje – diferencialo laikiklis. Viso projekto metu teko išpjauti tunelį transmisijai ir pavarų velenui. Kadangi Ssangyong buvo su vairu dešinėje, Porsche taip pat buvo pritaikytas šiai konfigūracijai, kartu panaudojant ir visureigio vairavimo bei pakabos mechanizmus.
- Automobilis perstatytas vairuoti dešiniąja puse.
- Stabdžių kaladėlės paimtos iš 2005 m. Ford GT, kuris buvo modifikuotas sportinėms GT3 varžyboms.
Projekto ateitis
Projektas, kuriame derinama sportsinė Porsche kėbulo architektūra ir korejietiškos technikos pagrindai, leido sukurti neįprastą lenktyninį automobilį, pasižymintį išskirtiniu inžineriniu sprendimu. Kol kas automobilis dar tik ruošiamas pirmiems išbandymams trasoje, tačiau jau dabar jis sulaukia nemažo susidomėjimo tarp automobilių entuziastų.




