Toyota bZ4X modelis daugelio vairuotojų simpatijų iki šiol nesulaukė. Net patiems gamintojams šis elektromobilis nėra tarp mėgstamiausių, o analogiškos Subaru ir Lexus versijos taip pat nebuvo ypač populiarios. Vis dėlto, 2025 metais Toyota ketina keisti situaciją – modelis sulaukia reikšmingų atnaujinimų, skirtų padidinti konkurencingumą.
Aukštesnė baterijos talpa ir didesnė rida
Vienas iš svarbiausių 2025 metų bZ4X patobulinimų susijęs su akumuliatoriumi. Iki šiol automobilyje buvo montuojamas 71,4 kWh akumuliatorius, išskyrus kai kuriuos brangesnius modelius, kuriuose baterija siekė 72,8 kWh. Europoje visiems siūlomas tik 71,4 kWh talpos akumuliatorius, tačiau po atnaujinimo pasirinkimas tampa platesnis: bazinė priekiniais ratais varoma versija turės 57,7 kWh bateriją, o išplėstinės komplektacijos – 73,1 kWh talpos akumuliatorių.
Toyota skelbia, kad toks nedidelis talpos padidėjimas leis padidinti elektromobilio nuvažiuojamą atstumą. Remiantis pateikta informacija, didesnė baterija leis nuvažiuoti iki 573 kilometrų, kai iki šiol maksimalus atstumas buvo 512 kilometrų. Nors tai dar nesiekia kai kurių konkurentų, tokių kaip Mustang Mach-E ar Ioniq 5, kurie siūlo virš 480 kilometrų, tačiau pažanga akivaizdi.
Gerokai spartesnis įkrovimas
Be prailgintos ridos, bZ4X vartotojams pasiūlys ir automatizuotą akumuliatoriaus paruošimo įkrovimui funkciją. Ši technologija palaiko tinkamą akumuliatoriaus temperatūrą, todėl net esant žemai –10°C temperatūrai elektromobilio įkrovimas bus efektyvesnis. Toyota nurodo, kad įprastai akumuliatorius gali būti įkrautas iki 80 % per maždaug 30 minučių, įvertinus didelės talpos bateriją – šis rezultatas atitinka kitų panašios klasės elektromobilių rezultatus.
Efektyvesnė sistema ir didesnė galia
Naujos kartos bZ4X modelis bus ne tik taupesnis, bet ir galingesnis. Atnaujintose versijose montuojamos efektyvesnės elektros ašys, kurios lemia ir ilgesnę ridą, ir didesnį variklio našumą. Maksimali galia pasiekia 185 kW (248 AG), ankstesniuose modeliuose ši vertė siekė 160 kW (214 AG), o kai kuriuose europiniuose variantuose netgi buvo tik 150 kW (201 AG). Jeigu tie patys atnaujinimai būtų pritaikyti ir Lietuvoje, galėtume tikėtis 193 kW (262 AG) galios.
Kiti patobulinimai
Kartu su esminiais atnaujinimais, 2025 metų bZ4X modelis sulauks ir kitų pakeitimų. Bus patobulinta pakaba, salone įdiegtas didesnis, per dviem centimetrais išaugęs ekranas ir integruotos kitos smulkesnės naujovės. Esminiai pokyčiai vis dėlto susiję su baterija ir varikliu – būtent jie labiausiai pakeis šio elektromobilio patrauklumą pirkėjams.
- Naujas baterijos pasirinkimas: 57,7 kWh bazinėje versijoje ir 73,1 kWh pažangesnėje.
- Prailgintas nuvažiuojamas atstumas iki 573 kilometrų.
- Automatinis akumuliatoriaus temperatūros valdymas spartesniam įkrovimui šaltuoju metu.
- Didesnė maksimali galia – iki 262 AG priklausomai nuo versijos.
- Papildomos komforto ir valdymo sistemos patobulinimai.
Jei visi šie patobulinimai taps prieinami ir Lietuvoje, bZ4X pagaliau gali tapti kur kas patrauklesniu pasirinkimu pirkėjams, ieškantiems elektromobilio tiek kasdienai, tiek tolimesnėms kelionėms.




