Toyota Avensis sedan – žvalgantis į naudotus automobilius, daugelis pirkėjų vertina racionalumą ir praktiškumą. Šis modelis tikrai atitinka šiuos kriterijus: patikimas, nebrangus išlaikyti, o eksploatacijos savikaina – viena geriausių savo klasėje. Tačiau ar verta rinktis Avensis tarp kitų šio segmento atstovų?
Bendra apžvalga
Jeigu jums svarbiausia paprasta priežiūra bei norite patikimo automobilio ilgam laikui, Toyota Avensis tapo populiariu pasirinkimu. Šį automobilį renkasi tie, kuriems patikimumas ir praktiškumas svarbiausi už viską. Tiesa, didelio entuziazmo dizainas ar pojūčiai salone čia nesukels: viduje viskas gana neutralaus pobūdžio, medžiagos kietokos, o jungikliai gali pasirodyti lengvoki ar pigoki lyginant su tiesioginiais konkurentais.
Visgi naudotis Avensis paprasta – klimato kontrolės ir informacinės sistemos mygtukai dideli, aiškūs, todėl nesunku valdyti svarbiausias funkcijas vairuojant.
Saugumas ir komfortas
Saugumo įranga – viena stipriausių Avensis pusių. Net bazinės komplektacijos versijose vairuotojui siūloma daug pagalvėlių, įskaitant ir papildomą kelių apsaugos oro pagalvę. Aukštesnių versijų modeliuose buvo galima užsisakyti papildomas saugumo sistemas: susidūrimo prevencijos įspėjimą, adaptyvią pastovaus greičio palaikymo sistemą ir kelio juostos palaikymo bei įspėjimo apie nukrypimą funkcijas. Tokios funkcijos buvo pažangios net ir šios klasės automobiliui.
Salone – neblogai apgalvota erdvė. Galinės eilės keleiviams kojos truputį mažiau erdvės nei „Ford Mondeo“, tačiau lygios grindys leidžia patogiai įsitaisyti trims asmenims be nepatogaus transmisijos tunelio.
Važiavimo savybės
Kelyje Avensis pasižymi ramiu, prognozuojamu važiavimu. Vairavimas ir visi automobilio valdymo elementai – vairo stiprintuvas, pavarų svirtis, pedalai – yra lengvai spaudžiami ir nenumalšina įspūdžio, kad automobilis sukurtas komfortiškam, o ne sportiškam vairavimui. Automobilis geriausiai jaučiasi važiuojant greitesniais keliais – magistralėse ar automagistralėse.
Eksploatacijos išlaidos
Naudoto Toyota Avensis kaina ir pasirinkimas
Ankstyvųjų metų (apie 2009 m.) benzininių Avensis pavyzdžių kainos prasideda nuo maždaug 4095 eurų už tvarkingą, nedaug nuvažiavusį automobilį. Turint biudžetą iki 7020 eurų galima rasti mažai eksploatuotų, turinčių gausesnę įrangą modelių.
Jei norite atnaujintos išvaizdos (nuo 2012 m. pagamintos) Avensis, biudžetas turėtų prasidėti nuo 8190 eurų.
Realios kuro sąnaudos ir mokesčiai
Avensis pasižymi mažu kuro suvartojimu. 1,6 ar 1,8 l benzininiai varikliai vidutiniškai sunaudoja apie 6,6 l/100 km. 2,0 l benzininis variklis šiek tiek „alkanesnis“, apie 6,9 l/100 km, bet išlieka gana ekonomiškas.
Dyzeliniai varikliai dar efektyvesni: 2,0 l D-4D variklis vidutiniškai vartoja apie 5,1 l/100 km, o po 2012 m. atnaujinimo pasiekė net 4,5 l/100 km. Jei ieškote daugiau galios, 2,2 l dyzelis (148 AG) ima apie 5,5 l/100 km, o galingesnis 175 AG variantas – apie 5,9 l/100 km.
Lietuvoje automobilio registracijos ir metinis taršos mokestis priklauso nuo variklio tipo, išmetamo CO₂ kiekio ir pirmos registracijos metų. Avensis su ekonomišku varikliu paprastai patenka į palankesnes mokestines kategorijas, todėl nuosavybės mokesčiai dažnai būna nedideli.
Verta atkreipti dėmesį, kad 2,2 l D-CAT dyzelinė versija turi kietųjų dalelių filtrą. Jis sumažina variklio efektyvumą (vidutinės sąnaudos apie 6,2 l/100 km), tačiau atitinka griežtesnius aplinkosaugos reikalavimus.
Geriausios komplektacijos
Jei norite bazinės komplektacijos, T2 modelis jau turi oro kondicionierių, CD grotuvą, elektrinius priekinius langus, vairuotojo sėdynės aukščio reguliavimą ir net septynias oro pagalves. Visgi rekomenduojama žvalgytis TR lygio – tuomet gausite 17 colių lengvojo lydinio ratlankius, priekinio rūko žibintus, automatinį klimato valdymą, „Bluetooth“, pastovaus greičio palaikymo sistemą, elektrinius galinius langus, automatinę žibintų įjungimo sistemą ir elektrinį vairuotojo juosmens atlošo reguliavimą.
Aukštesnės T4 versijos pasižymi elektriškai reguliuojamomis odinėmis sėdynėmis ir užvedimo mygtuku, o T Spirit Nav papildomai siūlo bi-ksenoninius žibintus ir navigacijos sistemą.
Renkantis benzininį variklį, racionalu rinktis 1,8 l – jis ekonomiškesnis ir geriau tempia sunkesnį automobilį. Tarp dyzelinių rekomenduojamas 2,0 l po 2012 m. – labai efektyvus ir mokesčių požiūriu palankus, tačiau ir ankstesnių metų 2,0 l nėra blogas kompromisas tarp galingumo ir ekonomijos.
Daugelio nuomone, optimalus naudoto Toyota Avensis pasirinkimas – 2.0 D-4D TR komplektacija.
Kokius konkurentus verta apsvarstyti?
Iš konkurentų automobilių dažniausiai lyginamas Ford Mondeo – puikaus balanso tarp važiavimo savybių, komforto ir įrangos. Rasti gerai prižiūrėtą ir gerai sukomplektuotą „Mondeo“ nėra sudėtinga.
Norintiems išskirtinumo ar aukštesnės kokybės, verta pasižvalgyti į Volkswagen Passat – jo interjeras solidesnis, jaučiama aukštesnė kokybė bei išbaigtumas, nors, palyginus su BMW ar Audi, išskirtinumas mažesnis.
Labai ekonomiški dyzeliniai varikliai ir tvirtas salonas būdingi ir Opel Insignia – ji patogi ilgoms kelionėms automagistralėmis, nors ankstesnių metų modeliuose gali pasirodyti painoka valdymo pultų gausa priekinėje konsolėje.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.