Toyota Avensis Touring Sports universalas – tai modelis, skirtas ieškantiems praktiško šeimos automobilio, tačiau norintiems japoniško patikimumo. Nors šiame segmente konkurencija itin didelė – tarp pagrindinių konkurentų rasime Ford Mondeo, VW Passat ar erdvųjį Skoda Superb – Avensis universalui tenka pasistengti siekiant išsiskirti. Modelis pasižymi solidžiomis surinkimo kokybės savybėmis ir yra žinomas kaip ilgaamžis automobilis, tačiau prabanga, erdve ar važiavimo malonumu dažnai nusileidžia lyderiams.
Praktiškumas ir vidaus erdvė
Šio modelio salone į akis krenta neutralus dizainas ir gana paprasta apdaila. Nors medžiagos ilgaamžės, dalis vidaus plastikų, ypač ten, kur nuolat liečiama, atrodo kietesni ir linkę lengvai susitepti. Priekyje vairuotojui ir keleiviui netrūksta vietos: sėdynės ir vairas turi didelį reguliavimo diapazoną, o net didesni žmonės už vairo jausis patogiai.
Gale taip pat vietos pakanka: čia rasite centrinį porankį ir daug vietos kojoms bei galvai. Vis dėlto, jei aktualu erdvumas, konkurentai, tokie kaip Skoda Superb ar Ford Mondeo, pasiūlys daugiau vietos tiek gale sėdintiems, tiek bagažinės tūriu.
Bagažinė ir smulkūs patogumai
Didelė Avensis Touring Sports bagažinė yra viena pagrindinių šio modelio stiprybių – ji praktiška, tiesios formos, su žema pakrovimo slenksčiu ir patogiai nulenkiamomis galinėmis sėdynėmis. Be to, visi modeliai komplektuojami su atsarginiu laikinio naudojimo ratu, o ne lagamininiu remonto rinkiniu. Visgi, gamintojo deklaruojamas 543–1609 litrų talpos bagažinė atrodo kukliau, palyginti su Skoda Superb modeliu, kuris pasižymi rekordiniais bagažinės tūrio rodikliais šioje klasėje.
Įranga ir komfortas
Net bazinės „Active“ versijos pirkėjai gauna svarbiausiai komfortą ir saugumą užtikrinančius priedus: šildomus ir elektrinius veidrodėlius, kruizo kontrolę, oro kondicionavimą bei Bluetooth laisvų rankų įrangą. Aukštesnės „Business Edition“ apdailos pasirinkimas suteikia papildomų privalumų – navigacinę sistemą, galinio vaizdo kamerą, aliuminius ratlankius, automatinį klimato valdymą. Aukščiausios komplektacijos modeliai siūlo dalinę arba pilną odinę apdailą, šildomas sėdynes, prabangesnius intarpus.
Infotainment sistema su 8 colių ekranu atrodo truputį pasenusi – reakcijos lėtos, o naktį ekranas kartais užtemsta keičiant valdymo menus. Klimato valdymo mygtukai ir LCD ekranėlis – ypač paprasti ir plastikiniai, gali kelti abejonių dėl premium pojūčio.
Važiavimas ir dinamika
Kelyje Avensis universalas pasižymi minkšta pakaba ir užtikrina patogų važiavimą ilgesnėse kelionėse, ypač greitkeliuose. Didžiajai daliai pirkėjų pakaks komforto lygio, kurį suteikia šis automobilis, tačiau posūkiuose pastebimas didesnis kėbulo siūbavimas nei kai kuriuose konkurentuose. Vairas gana tikslus, todėl mieste važinėti paprasta, tačiau tiems, kam svarbus vairavimo smagumas, pravartu išbandyti ir kitus universalo klasės modelius.
Variklių pasirinkimas apribotas – siūlomi du dyzeliniai (1,6 ir 2,0 litro) bei vienas 1,8 litro benzininis agregatas. Galingesnis 2,0 litrų dyzelis užtikrina optimalų našumo ir ekonomiškumo balansą, mažesnis dyzelinis variklis – ekonomiškesnis, bet jaučia traukos stoką, ypač kai automobilis pilnai pakrautas ar vilkiojama priekaba. Benzininis variantas mažiau ekonomiškas (7,1 l/100 km) ir jį verta rinktis tik jei būtinas automatinis pavarų dėžės pasirinkimas – su dyzeliais automatas nesiūlomas.
Triukšmas ir važiavimo komfortas
Važiuojant ilgesniais atstumais, Avensis universalas demonstruoja patogumą: sėdėti patogu, nustatymų galimybės plačios, geras matomumas į visas puses. Tačiau varikliai, ypač dyzeliniai, veikia kiek grubiau nei konkurentų analogai – per vairą ir pedalus perduodamos vibracijos, o važiuojant prastesniu keliu girdimas kelio bei vėjo triukšmas.
Kuro sąnaudos ir priežiūros kaštai
Ekonomiškumo ieškantiems pirkėjams verta rinktis 1,6 arba 2,0 litrų dyzelinius modelius – jų vidutinės sąnaudos siekia maždaug 4,2–4,5 l/100 km pagal oficialius duomenis. Tuo tarpu benzininio variklio versija vartoja apie 7,1 l/100 km. Lietuvoje šio modelio išlaikymo kaštai priklauso nuo variklio tipo, kuro rūšies, CO₂ emisijos ir pirmos registracijos metų – šie kriterijai lemia metinio taršos mokesčio dydį. Aptarnavimo kainos išlieka vidutinės, todėl rekomenduojama reguliariai atlikti profilaktinę priežiūrą autorizuotuose centruose, kad būtų užtikrintas ilgaamžiškumas ir patikimumas.
Kainos ir rinkos pasirinkimas
Jei domina naudotas Toyota Avensis universalas, Lietuvoje dažniausiai pasitaiko dyzelinės versijos. Seni, didelės ridos 1,6 litro dyzeliai paprastai kainuoja nuo maždaug 10 530 eurų. Geresnės būklės modeliai su mažesne rida dažniausiai parduodami už 11 115–11 700 eurų. 2,0 litro dyzeliniai variantai yra brangesni – jų kaina prasideda nuo 13 455 eurų.
Naujesni ir mažai naudoti automobiliai (2018 m. pabaigos, iki 16 090 km ridos) gali kainuoti iki 18 720 eurų, o palyginus su kadaise naujo automobilio kaina (apie 29 250 eurų už pilnos komplektacijos 2,0 D-4D modelį), tai yra žymiai patrauklesnis pasiūlymas.
Kurią versiją rinktis?
Nors benzininio variklio Avensis universalai – retenybė, tai vienintelis variantas, jei būtinas automatas. Visgi racionalesnės pasirinkimo galimybės – 2,0 litro dyzeliniai modeliai, nes 1,6 litro dyzelis gali pasirodyti per silpnas tokio dydžio automobiliui. Mūsų rekomendacija – vidutinės apdailos „Business Edition“, nes ji siūlo optimaliausią kainos ir komforto balansą (navigacija, galinio vaizdo kamera, parkavimo jutikliai, reguliuojama atrama juosmeniui, aliuminiai ratlankiai).
Ieškantiems papildomo komforto galima rinktis „Business Edition Plus“ – dalinė odinė apdaila, o aukščiausia „Excel“ versija pasiūlys visos odos interjerą, šildomas priekines sėdynes ir dekoratyvinius intarpus.
Pagrindiniai konkurentai
Tarp pagrindinių alternatyvų verta paminėti Ford Mondeo universalo modelį, kuris nesiūlo mažiau komforto, bet pasižymi didesne bagažine ir draugiškesniu valdymu. Volkswagen Passat universalas – kiek brangesnis, bet išsiskiria tylesniais ir malonesniais dyzeliniais varikliais, modernesne multimedija ir puikia važiavimo kokybe. Jei itin svarbu vieta gale ar bagažinėje – sunkiai pralenksite Skoda Superb, kuris siūlo rekordinę erdvę ir draugišką valdymą.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.