Toyota Avensis universalas – tai patikimas šeimos automobilis, pasižymintis ilgaamžiškumu ir praktišku išplanavimu. Salonas, ypač gale, erdvus – daugiau vietos kojoms nei daugelyje konkurentų. Universalo kėbulo dėka net ir aukštesni keleiviai nesusidurs su vietos galvai trūkumu, o bagažinė – talpi ir patogiai išplatinama kelių dalių nulenkiamomis galinėmis sėdynėmis.
Salono kasdienybė
Nors vidaus apdailai trūksta išskirtinio žavesio – ji paprasta, be dizaino ekperimentų, tačiau funkcinė dalis stipri. Dideli, aiškūs valdymo mygtukai ir logiškas prietaisų skydelio išdėstymas leidžia greitai priprasti ir nesiblaškyti vairuojant. Vairas reguliuojamas tik pagal aukštį, tačiau kitos komforto detalės užtikrina patogų naudojimąsi kasdien.
Važiavimas ir valdymas
Stiprioji Avensis pusė – patikimumas ir komfortas kasdienėse kelionėse, tačiau vairavimo malonumo norinčius gali nuvilti. Važiuojant tiesiomis magistralėmis automobilis elgiasi stabiliai, tačiau riedant nelygiais lietuviškais keliais, važiuoklė nepasižymi ypatingu minkštumu, jaučiami smulkūs kelio nelygumai, o vairas – gana lengvas ir šiek tiek neinformatyvus. Dauguma variklių – pakankamai garsūs, o pavarų perjungimas jaučiamas minkštai, tačiau trūksta tikslios mechanikos pojūčio. Užmiestyje, važiuojant didesniais greičiais, girdimas vėjo ir padangų triukšmas.
Eksploatacija ir išlaidos
Avensis universalas vertinamas už patikimumą ir nebrangų išlaikymą. Dideli techninės priežiūros intervalai leidžia rečiau lankytis servise, o dalys – prieinamos ir pigios. Draudimas įprastai kainuoja mažiau nei daugeliui panašių dydžio ir klasės modelių.
Kuro sąnaudos priklauso nuo variklio – populiarus 1,8 l benzininis variklis vidutiniškai sunaudoja 7,4–7,9 l/100 km, o tai atitinka šios klasės vidurkį. Be to, dėl gausaus naudotų automobilių pasirinkimo Lietuvoje galima nesunkiai rasti Avensis geromis sąlygomis tiek iš privačių asmenų, tiek iš salonų.
Taršos mokestis
Automobilio eksploatacijos kaštus Lietuvoje didina ir taršos mokestis – jo dydis priklauso nuo anglies dvideginio (CO₂) emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Dyzeliniai modeliai, ypač seniems automobiliams, dažniausiai apmokestinami labiau, tad renkantis naudotą Avensis verta įvertinti ne tik kuro sąnaudas, bet ir galimus metinius taršos mokesčius.
Naudoto Avensis pasirinkimas
Naudotų Avensis universalių versijų pasirinkimas platus. Pradinėje gamyboje buvo siūlomi 1,6, 1,8 ir 2,0 l benzininiai varikliai bei 2,0 l turbodyzelis. 2000 m. siūlomų variklių gama atnaujinta – atsirado VVT-i technologijos benzininiai varikliai ir ekonomiškesnis D-4D dyzelis, o visų versijų išvaizda šiek tiek atnaujinta. Dėl lankstaus charakterio mūsų favoritas – 1,8 l benzininis VVT-i.
Komplektacijų pasirinkimas taip pat platus. Bazinė S siūlo elektrinius priekinius langus, centrinį užraktą ir prie priekinių oro pagalvių. GS komplektacijoje rasite stoglangį ir oro kondicionierių, o GLS (optimalus pasirinkimas) – papildomai CD grotuvą ir visų langų elektrinius kėliklius. CDX versija pasižymi lengvojo lydinio ratlankiais ir odiniu salonu, o SR pavadinimas žymi sportiškesnes detales – ratlankius, kėbulo priedus ir unikalius apmušalus (siūloma tik su 2,0 l varikliu).
Alternatyvos
Rinkdamiesi naudotą Toyota Avensis universalą, galite apsvarstyti ir kitas populiarias šios klasės alternatyvas – pavyzdžiui, Volkswagen Passat, Ford Mondeo ar Opel Vectra modelius. Visi jie siūlo panašią erdvę bagažinėje ir modernias funkcijas, tad pasirinkimą nulemti gali kainos, eksploatacijos kaštų bei asmeninio skonio niuansai.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.