Pažvelgus į naudotą Toyota GR Supra kupę, akivaizdu, kad ši legenda sugrįžo su trenksmu. Nors ketvirtosios kartos Supra prieš kelis dešimtmečius buvo tikra žvaigždė automobilių kultūroje, šiandienos penktosios kartos modelis vėl traukia žvilgsnius, bet dabar jau visai kitokiame kontekste. Ženkime giliau ir pasižiūrėkime, kuo ši sportinė kupė išsiskiria, kuo patinka ir kuo gali nustebinti Lietuvos vairuotojus.
Bendrasis įspūdis
Toyota GR Supra iš pirmo žvilgsnio atrodo grynakraujis sportinis automobilis, tačiau iš tiesų ji labiau primena dinamišką, kompaktišką didesnio pravažumo grand touring klasės modelį. Jei tikitės itin jautrios sportinės mechanikos, kaip prie kai kurių kitų sportinių modelių, galite kiek nusivilti. Tačiau jei vertinate komfortą ir galimybę ilgesnes keliones suderinti su sportiška dvasia, Supra užtikrintai atras savo vietą tarp šiuolaikinių alternatyvų.
Privalumai
- Galingas ir tolygiai dirbantis šešių cilindrų variklis
- Komfortiškas, aukštos kokybės interjeras
- Ilga Toyota garantija (iki 10 metų)
Tobulintinos sritys
- Valdymo aštrumu nusileidžia kai kuriems konkurentams
- Pasiūloje naudotų modelių vis dar mažai
Varikliai ir dinamika
GR Supra debiutavo su 3,0 l šešių cilindrų varikliu, perimtu iš BMW. Šis agregatas su turbokompresoriumi išvysto 335 AG ir leidžia iki 100 km/h įsibėgėti vos per 4,3 sekundės. Dinamiškumo pojūtis nenusileidžia net ir galingesniems konkurentams, pvz., Porsche Cayman GTS, net jei pastarasis suteikia kiek kitokius garsinius pojūčius. Supra variklis dirba sklandžiai ir sparčiai reaguoja į akceleratoriaus paspaudimą, todėl adrenalino dozė užtikrinta kiekvienam, kuris nebijos pajudinti galinius ratus.
2021 m. gamoje atsirado ir 2,0 l keturių cilindrų versija su 254 AG. Ji iki 100 km/h įsibėgėja per 5,2 sekundės, tad jausmas vis dar sportiškas, bet perteikiamos emocijos – kiek ramesnės. Abu šie varikliai komplektuojami su automatine pavarų dėže, o nuo 2022 m. siūloma ir 6 laipsnių mechaninė transmisija. Mechaninė pavarų dėžė itin patiks senosios mokyklos entuziastams – pavarų perjungimas aiškus, tačiau pedalai reikalauja tikslios ir energingos kojos.
Važiavimas, valdymas, komfortas
Nors GR Supra yra dvivietis kupė, jos svoris siekia apie 1500 kg. Nepriklausomai nuo pasirinkto variklio ir transmisijos, visi šio modelio variantai yra sunkesni už kitus panašius sportinius automobilius, kaip Alpine A110 ar Porsche Cayman. Tačiau Supra vis dar lengvesnė už tokias alternatyvas kaip Ford Mustang ar Jaguar F-Type.
Sveriama masė jaučiama posūkiuose, o palyginti švelni pakaba šiek tiek mažina automobilio vikrumą ir įveda kosmetinio pasvirimo. Vairas reaguoja greitai, tačiau galėtų būti dar jautresnis. Tai nėra pats aštriausias rinkoje sportinis automobilis, bet už tai išsiskiria puikiu balansu atviresniuose, greitesniuose posūkiuose ir užtikrintu, nuspėjamu elgesiu ant plento. Vairuojant galiniu varomais ratais malonumo pakaks visiems entuziastams, bet svarbiausias koziris – komfortas ilgose kelionėse.
Adaptyvi pakaba (standartinė nuo naujo automobilio) leidžia rinktis tarp sportiškesnės arba komfortiškesnės programos, o kelio dangos nelygumai sugeriami kur kas sėkmingiau nei kai kuriuose šeimyniniuose automobiliuose. Kartu su gerai izoliuotu salonu (išskyrus tradicinį sportinių padangų ūžesį), Supra leidžia nuvažiuoti tolimus kilometrus su minimaliu nuovargiu.
Salonas ir praktiškumas
GR Supra interjere dominuoja aukštos kokybės medžiagos, odinės apdailos ir solidūs valdikliai. Didžioji dalis dizaino detalių perimta iš BMW, todėl ergonomika ir funkcionalumas išpildyti labai aukštame lygyje. 8,8 colių informacinio ekrano valdymas paprastas, valdymas galimas tiek lietimu, tiek rotaciniu valdikliu. Integruota Apple CarPlay sistema, nors Android Auto galimybės nenumatytos.
Nors kupė žemas, vadinamoji „dvigubos kupolo“ stogo forma suteikia pakankamai erdvės net ir aukštesniems vairuotojams. Sėdynės atitraukiamos pakankamai, kad užtektų vietos ilgoms kojoms, o prorūmis tarp keleivių taip pat didesnis nei kai kuriuose sportiniuose konkurentuose.
Bagažinė siekia 290 litrų – prilygsta miesto hečbekui ir gerokai viršija kai kurių kitų sportinių modelių galimybes. Į Supra bagažinę telpa keturi nedideli lagaminai – tai puikus rezultatas šio segmento kupė.
Įranga ir komplektacijos
Jau bazinėje komplektacijoje (2.0 Pro) – šildomos Alcantara sėdynės, dviejų zonų klimato kontrolė, 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai, beraktė užvedimo sistema, automatiniai žibintai ir lietaus jutikliai bei el. valdomi sulankstomi veidrodėliai.
Aukštesnėje (3.0 Pro) komplektacijoje – odinės sėdynės, centrinis ekranas su projekcija, vidaus apšvietimas, išmani JBL garso sistema su 12 garsiakalbių, adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema bei papildoma saugos įranga.
Kainos ir išlaikymas
Naudotų Supra kaina
Naudotą Toyota GR Supra Lietuvoje galite įsigyti už maždaug 38 600 eurų (2019–2020 metų, su bet kuriuo iš variklių). Norint versijos su mechanine pavarų dėže (2022 m. ar naujesnės), teks pasiruošti bent 49 100 eurų. Naujausi, 2023 metų modeliai kainuoja nuo 51 500 eurų. Naudotų Supra pasiūla išlieka labai ribota, tad ieškantiems teks atidžiai sekti rinką.
Eksploatacijos išlaidos
- Vidutinės kuro sąnaudos siekia apie 6,4 l/100 km su 2,0 l varikliu ir apie 7,8 l/100 km su 3,0 l varikliu (esant apdairiai eksploatacijai ir nuosaikiam vairavimui). Trasos režimu kuro sąnaudos gali kiek sumažėti.
- Lietuvoje taikomas taršos mokestis priklauso nuo automobilio pirmosios registracijos metų, variklio degalų rūšies ir CO₂ emisijos.
- Su 2,0 l varikliu Supra priskiriama prie 34 draudimo grupės (pagal užsienio praktiką), o su 3,0 l – prie 37. Lietuvoje draudimo įkainiai gali svyruoti, tačiau gamintojo ženklo populiarumas dažnai leidžia išvengti didesnių įmokų.
- Pilnas Toyota Supra aptarnavimas kainuoja apie 550 eurų, o tarpinis servisas – apie 370 eurų. Gamintojo suteikiama garantija – iki 10 metų arba 160 934 km (100 000 mylių), jei automobilis prižiūrimas Toyota servise.
Kurį modelį rinktis?
Išskirtinio vairavimo pojūčių ieškantiems labiausiai tiks 3,0 l variklio Supra su mechanine pavarų dėže, tačiau ji brangesnė bent 10 500 eurų už analogišką automatinę versiją. Daugeliui pirkėjų optimaliausias pasirinkimas bus automatinė šešių cilindrų Supra, nes šis variantas pasižymi puikia dinamika ir komfortu už priimtiną kainą. Net ir su 2,0 l varikliu Supra siūlo pakankamai sportiškų emocijų, ypač jei norite sumažinti pirkimo ar eksploatacijos išlaidas.
Kokie konkurentai?
Pagrindiniai Toyota GR Supra konkurentai yra Alpine A110 ir Porsche Cayman – abu lengvesni, su itin tiksliu valdymu ir varikliais optimalioje vidurinėje padėtyje, užtikrinančioje ypatingą balansą. Tačiau Supra išsiskiria universalesniu charakteriu ir gerokai aukštesniu komfortu ilgose kelionėse. Jaguar F-Type (kupė arba kabrioleto kėbulas) – itin stilingas, su dar įspūdingesniu variklio garsu ir galimybe rinktis tarp kelių galingų V6 ir V8 variklių. Tiesa, jo eksploatacija kiek brangesnė.
Kita alternatyva – Ford Mustang, jei ieškote dviejų papildomų galinių sėdynių ir norite sportiško automobilio kasdienai. Supra, A110, Cayman ar F-Type – visi šie modeliai galinių sėdynių neturi.




