Lapkričio mėnesį įvykusi sunki automobilių avarija, kurioje žuvo trys studentai, sukėlė didelį dėmesį dėl sunkumų bandant atidaryti „Cybertruck“ dureles po smūgio. Remiantis policijos išvadomis, viena pagrindinių šio įvykio priežasčių laikomas vairuotojo blaivumas, nes avarijos dalyviai vakarą prieš nelaimę vartojo alkoholį ir narkotikus. Tyrimo duomenimis, po susidūrimo automobilis užsiliepsnojo, o durų atidaryti nepavyko, todėl keleiviai liko įkalinti viduje.
Įvykio eiga ir liudininko pastangos gelbėti
Transporto priemonėje nelaimės metu buvo keturi žmonės. Vienam iš jų, padedant kitam vairuotojui, pavyko išsigelbėti. Liudininkas, dalyvavęs tame pačiame vakarėlyje kaip ir žuvusieji, važiavo iš paskos kitu automobiliu. Jis įvykio vietoje nedelsdamas bandė ištraukti keleivius iš degančio automobilio, tačiau susidūrė su durų blokavimo problema.
- Bandymas atidaryti duris nesuveikė, todėl teko bandyti naudotis mygtukais prie stiklo, bet ir tai buvo neveiksminga.
- Liudininkas smūgiavo į langus rankomis ir tada rado didelę medžio šaką, su kuria, daužydamas langą kelis kartus, galiausiai išmušė vieną stiklą.
- Pavyko ištraukti vieną keleivį, tačiau mėginimas padėti dar vienam žuvusiam žmogui buvo nesėkmingas dėl stipriai plintančios ugnies.
Avarijos priežastys ir pasekmės
Pirmieji avarijos tyrimo rezultatai rodo, kad automobilis, važiuodamas dideliu greičiu gyvenamajame rajone, nuvažiavo nuo kelio, rėžėsi į betoninę sieną ir įstrigo tarp sienos ir medžio kamieno. Nors transporto priemonė automatiškai iškvietė pagalbą, pagalbos tarnyboms atvykus trys asmenys jau buvo žuvę. Atliktas toksikologinis tyrimas parodė, kad vairuotojas ir keleiviai buvo vartoję alkoholio, kokaino, o vairuotojas – dar ir metamfetamino.
Saugumo sistemų veikimas avarijos metu
Gamintojas „Tesla“ numato, kad „Cybertruck“ automobilio durys automatiškai užsirakina, kai greitis viršija 8 km/h, ir lieka užrakintos, kol automobilis visiškai sustabdomas ir įjungiamas stovėjimo režimas. Dažniausiai kitų naujesnių modelių durelės avarinės situacijos metu atrakina save, pavyzdžiui, suveikus oro pagalvei. Neaišku, ar šiame modelyje automatinio atrakto funkcija veikia taip pat, nes durelės liko užrakintos net ir po stipraus susidūrimo, nors automobilio sistema pati pranešė apie avariją pagalbos tarnyboms.
Tyrimo eiga ir neišspręsti klausimai
Atsakingos institucijos vis dar aiškinasi ne tik avarijos priežastis, bet ir kodėl automobilis taip greitai užsiliepsnojo ir degė tokia intensyvia liepsna. Viena svarbiausių tyrimo krypčių – bandymas išsiaiškinti, ar durų nesuveikimas galėjo prisidėti prie keleivių žūties.




