Lexus automobilių gamintojas pakvietė dar kartą išbandyti atnaujintą LX modelį su hibridine pavara. Nors nesitikėjau didelių skirtumų nuo anksčiau važinėtų LX variantų, Lexus patirtis kuriant hibridines sistemas žadino smalsumą, o galimybė išmėginti prabangaus visureigio pravažumą visada domina. Kelionės tikslas buvo paprastas: trumpas važiavimas, nuotraukos ir detali įžvalga apie automobilį. Tačiau šį kartą planai pakrypo visai netikėtai.
Bandymas prasidėjo įprastai – be nuotykių įveikiau bekelės ruožus. Tačiau kelių bandymo dalyje pastebėjau prastėjančią savijautą – ne dėl automobilio, o dėl asmeninių sveikatos trikdžių, dėl kurių važiavimą teko nutraukti. Nors vėliau paaiškėjo, kad situacija nėra kritinė, tai privertė pirmą kartą vietoj bandymo maršruto paprašyti pagalbos vykti į ligoninę. Taigi šį kartą negalėjau parengti pilnos LX 700h apžvalgos. Vis dėlto pavyko įrašyti pokalbį su Lexus LX vyriausiuoju inžinieriumi Takami Yokoo – būtent šiame interviu aptariamos svarbiausios naujo modelio ypatybės.
Pagrindiniai prioritetai kuriant hibridinį LX
T. Yokoo pažymi, kad prieš pritaikant elektrifikaciją buvo svarbiausia išsaugoti tris kertines LX savybes:
- patikimumą,
- ilgaamžiškumą,
- pravažumo savybes bekele.
Kuriant hibridinę sistemą svarbiausias uždavinys buvo šių savybių užtikrinimas. Tuo pačiu metu buvo siekiama maksimaliai išnaudoti elektrinės pavaros sukimo momentą ir užtikrinti ženklią Lexus automobiliams būdingą dinamiką.
Anot inžinieriaus, iki šiol LX buvo paskutinis modelis asortimente be elektrifikacijos. Todėl buvo svarbu įrodyti, kad ir šis prabangus visureigis gali atitikti išlaikydamas jam keliamus aukštus lūkesčius.
Iššūkiai integruojant hibridinę pavarą
Pažymėta, kad ankstesnės Toyota hibridų sistemos visada garsėjo patikimumu, tačiau netikėto gedimo atveju pagrindinis prioritetas – saugumas. Įprasta, jog sutrikus sistemai ji išjungiama, tačiau LX atveju svarbu, kad tokioje situacijoje būtų galima sėkmingai sugrįžti namo vidaus degimo varikliu. Dėl to pirmą kartą šioje platformoje sumontuotos tiek starterio, tiek generatoriaus funkcijas atliekančios detalės, kurios leidžia užvesti automobilį net sutrikus hibridinės sistemos veiklai.
Kodėl vis dar siūloma ir vidaus degimo variklio versija?
Anot T. Yokoo, šiuo sprendimu siekta atliepti klientų poreikių įvairovę. Yra daug pirkėjų, kurie renkasi būtent benzininius variklius. Judant neutralios anglies kryptimi svarbu didinti elektrifikacijos dalį, tačiau negalima ignoruoti pirkėjo lūkesčių ir individualių poreikių, todėl modelių gama formuojama pagal klientų pageidavimus.
Hibridinės sistemos įtaka emisijoms
Kol kas oficialių duomenų apie LX 700h degalų sąnaudas ir išmetamųjų dujų kiekį nepateikta. Tikslesni rodikliai turėtų būti viešinami artimiausiu metu.
Klientai, kurie rinksis hibridinį LX
Modelis nėra nukreiptas į konkretų vartotojo tipą – vartotojų portretai labai įvairūs, kaip pastebi inžinierius. Prabangių automobilių pirkėjų tarpe nestinga pačių skirtingiausių naudojimo scenarijų, tad sunku išskirti vieną aiškią kategoriją.
Ilgaamžiškumas bei patikimumas lyginant su kitais Lexus ir Toyota visureigiais
Kiekvienas modelis kuriamas pagal atskirus tikslus ir specifinius reikalavimus. LX laikomas flagmanu – čia sutelktos pažangiausios technologijos, maksimaliai investuojama į kokybę, jis išskiriamas kaip aukščiausio lygio visureigis. Lyginti šio modelio su kitais tiesiogiai nėra tikslinga – kiekvienas turi savo užduotis ir lūkesčius, kurių siekiama vystant naują automobilį.
Ar ši pavara gali atsirasti kituose modeliuose?
Šiuo metu hibridinė sistema skirta tik LX modeliui, tačiau ateityje sprendimai gali keistis.
Inžineriniai sprendimai, kuriuos verta paminėti
Tarp labiausiai inžinieriaus džiaugiamų sprendimų – rėminė kėbulo konstrukcija, kuri, nepaisant savo architektūros, išlaiko lengvojo automobilio komfortą ir valdymo savybes. Tai laikoma reikšmingu inžineriniu pasiekimu, nes kartu išlaikytos ir visos pravažumo savybės be kompromisų. Toks derinys, pasak kūrėjų, kelia didelį pasitenkinimą.
Kaip visa tai atsispindi kainodaroje?
Kūrėjai teigia, kad nėra nustatytos griežtos ribos, kuri diktuotų įrangos lygį pagal kainą. Į LX diegiama visa, ką inžinieriai vertina kaip geriausią ir naujoviškiausią, nes tai yra markės visureigių flagmanas. Tokiu būdu siekiama pasiūlyti maksimaliai gausų ir pažangų įrangos lygį.
Ar daug LX savininkų išvažiuoja į bekelę?
Tikslios statistikos nėra, tačiau iš pirkėjų dalis tikrai naudoja šį visureigį sudėtingiems bekelei pritaikytiems maršrutams. Tai – viena iš priežasčių, kodėl LX išlaiko stiprias pravažumo savybes. Modelis orientuotas į įvairius scenarijus – tiek miesto, tiek sudėtingos vietovės sąlygomis.




