Vauxhall Astra hečbekas – populiarus pasirinkimas tarp naudotų automobilių ieškančių vairuotojų Lietuvoje. Šis modelis garsėja patrauklia kaina, funkcionalumu ir paprastumu, o jo eksploatacija nesudėtinga ir dažnai nebrangi. Nors Astra galėtų pasiūlyti ir daugiau kai kuriose srityse, ypač lyginant su pagrindiniais konkurentais, daugeliui pirkėjų šis automobilis yra išmanaus kompromiso pavyzdys.
Salonas ir erdvė
Astra vidaus dizainas yra šiuolaikiškas, o priekinėje dalyje netrūksta vietos tiek vairuotojui, tiek keleiviui. Svarbiausia – pirmose sėdynėse dažnai yra platus reguliavimas, ypač jei pasirenkamos sportinės sėdynės. Visgi galinių keleivių vietos šiek tiek mažiau nei tokiuose modeliuose kaip, pavyzdžiui, Volkswagen Golf. Priekabių galima rasti ir dėl salono apšvietimo – storiai priekinio stiklo statramsčiai šiek tiek riboja šviesos patekimą, o priekinėje panelėje apstu mygtukų, tad informacinės sistemos valdymas nėra toks intuityvus kaip kai kuriuose konkurentuose.
Komfortas ir įranga
Didelis Astra privalumas – komfortiška važiavimo kokybė. Net ir didesni kelio nelygumai ar greičio mažinimo kalneliai įveikiami sklandžiai, nes važiuoklė pritaikyta kasdieniam miesto eismui. Įranga dažnai nustebina už tokią kainą: „Tech Line“ komplektacija paprastai turi oro kondicionierių, elektra valdomus priekinius langus, kruizo kontrolę, 16 colių lengvojo lydinio ratlankius, CD grotuvą, navigaciją, USB jungtį bei Bluetooth. Norint sportiškesnio stiliaus – galima rinktis „SRI“ komplektaciją su 17 colių ratlankiais ir sportinio tipo vidaus detalėmis.
Važiuoklė ir vairavimo pojūtis
Nors Astra neprilygsta kai kuriems varžovams valdymo tikslumu, pavyzdžiui, Ford Focus, ji išsiskiria patogiu, ramiu važiavimu. Kelių nelygumai čia nėra problema, tačiau labiau sportiškų nuotykių mėgėjai gali pasigesti aštresnių reakcijų. Šio modelio variklių gama plati: galima rasti tiek ekonomiškų dyzelinių, tiek benzininių agregatų, o ieškantiems įspūdžių – yra ir galingų dviejų turbo dyzelių ar 2,0 l VXR versijų su net 276 AG.
Eksploatacijos išlaidos
Lietuvoje Astra dažniausiai pasirenkama kaip nebrangus keliavimo sprendimas. Automobilio eksploatacijos kaštai priklauso nuo variklio tipo ir pirmosios registracijos datos. Dyzeliniai varikliai paprastai pasižymi mažomis sąnaudomis – pavyzdžiui, 1.3 CDTI gali pasiekti apie 4,2 l/100 km, o šiuolaikiški 1.6 CDTI (108 AG ir 134 AG) – atitinkamai apie 3,6 ir 3,7 l/100 km pagal gamintojo duomenis. Benzininiai 1.6 l varikliai vidutiniškai naudoja apie 6,2 l/100 km su mechanine pavara, o su automatine – daugiau, iki 7,1 l/100 km. Galingesni modeliai, pavyzdžiui, VXR, yra akivaizdžiai ne tokie ekonomiški – jų sąnaudos siekia apie 8,1 l/100 km ir daugiau.
Taršos mokestis
Lietuvoje už automobilio registraciją ir eksploatavimą mokamas taršos mokestis, kurio dydis priklauso nuo transporto priemonės CO₂ emisijų, kuro rūšies ir registracijos metų. Ekonomiškesni modeliai, išskiriantys mažiau CO₂, apmokestinami mažesniais tarifais. Taigi, renkantis dyzelinį ar benzinį variklį verta atkreipti dėmesį į emisijų lygį – tai turės įtakos ir kasmetėms eksploatacijos išlaidoms.
Kainos ir pasirinkimas
Lietuvos naudotų automobilių rinkoje Vauxhall Astra hečbekų pasiūla plati. Modelius su didesne rida, pavyzdžiui, 2009 metų dyzelinius automobilius, galima rasti už maždaug 2340 eurų. Ekonomiški, gerai prižiūrėti 1.3 CDT ar didesnio 1.7 ir 2.0 CDTI varikliai paprastai kainuoja apie 5850 eurų. Po atnaujinimų įmontuoti 1.6 litro dyzeliniai varikliai paprastai kainuoja apie 7020 eurų. Dažniau pasitaikantys benzininiai 1.4 arba 1.6 litrų modeliai kainuoja apie 4680 eurų, o reti 1.4 litro turbo variantai – brangesni, jų kaina gali būti 585–1170 eurų didesnė nei paprastų modelių. Galinga VXR versija su aukštesne komplektacija gali kainuoti apie 15 210 eurų.
Kokia Astra labiausiai verta dėmesio?
Optimaliu pasirinkimu tiems, kurie daug važinėja mieste, rekomenduojamas 1.6 litro benzininis variklis – jis užtikrina tinkamą balansą tarp galios ir ekonomiškumo. Jei planuojate dažnai keliauti ilgesnius atstumus, verta rinktis 1.6 litro dyzelinę versiją – ji išsiskiria ramiu darbu ir mažesne triukšmo lygiu. Tuo tarpu galingesni benziniai modeliai tiks vairuotojams, kuriems svarbi dinamika ar noras turėti sportišką įspūdį.
Variantų įvairovė
- 1.3 CDTI – itin ekonomiškas, bet kiek silpnesnis mieste.
- 1.7 ir 2.0 CDTI – galingesnės dyzelinės alternatyvos, tinka tiems, kas važiuoja ilgesnius atstumus.
- 1.4 ir 1.6 benzininiai – optimalus pasirinkimas kasdienai.
- 1.4 turbo – retas ir įdomus variantas mėgstantiems sportiškesnį vairavimą.
- 2.0 VXR – sportiškiausia versija iš visos gamos.
Kokie yra pagrindiniai konkurentai?
Rinkdamiesi Astra alternatyvas, verta žvilgtelėti į Ford Focus, kuris labiausiai išsiskiria dinamišku valdymu, tačiau interjere Black yra kiek paprastesnis. Volkswagen Golf pasiūlys aukštesnės kokybės saloną, stabilumą trasoje ir erdvumą, bet bus brangesnis. Seat Leon – tai praktiška, dažnai gerai sukomplektuota alternativa, nors interjero dizainas gali būti kuklesnis, o sportiškumas – išryškintas.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.