Jei svarstote apie naudotą „Opel Astra“ hečbeką, verta žinoti, kodėl šios kartos modelis išsiskiria tarp šeimyninių automobilių. Atėjus septintajai kartai, ši „Astra“ tapo tikru žingsniu į priekį – tiek viduje, tiek važiavimo savybėmis. Naujai sukurta platforma leido sumažinti automobilio išorinius matmenis, tačiau salone ir bagažinėje vietos atsirado net daugiau nei anksčiau.
Bendra apžvalga
Nors „Astra“ daugelį metų buvo populiarus pasirinkimas, ji niekada garsėjo kaip išskirtinių vairavimo pojūčių automobilis. Tačiau vėlesnė karta pakeitė įprastą įspūdį – erdviame ir kokybiškai įrengtame hečbeke įdiegtos naujos technologijos, pagerinta dinamika ir saugumas. Visa tai įvertinta ir apdovanojimais, tarp kurių – Europos metų automobilio titulas.
- Salono erdvė prilygsta ar net lenkia konkurentus
- Pradinė kaina ir eksploatacijos išlaidos – palankios
- Standartinėje įrangoje gausu šiuolaikiškų sprendimų
- Ne visi dyzeliniai varikliai pasižymi gera akustika
- Važiuojant mažesniu greičiu pojūčiai gali būti kietoki
- Patikimumo įvertinimai – labai įvairūs
Variklių gama ir atnaujinimai
Astrą galima rinktis su skirtingais varikliais, priklausomai nuo metų – nuo ekonomiškų 1,0 litro trijų cilindrų iki galingų 1,6 litro benzininių ir dyzelinių variklių. Po 2019 metų atnaujinimo, pasiūloje – modernūs 1,2 ir 1,4 litro benzininiai bei 1,5 litro dyzeliniai agregatai. Dyzeliai demonstruoja puikų balanso tarp ekonomiškumo ir dinamikos lygį, o naujausieji varikliai naudoja mažiau kuro bei išmeta mažiau CO₂.
Salonas ir funkcionalumas
Vairuotojo vieta ir prietaisų skydelis sukuria kokybiškesnio, solidesnio automobilio įspūdį. Įrangos lygiai įvairūs – nemaža dalis modelių turi lietimui jautrų ekraną, „Bluetooth“, kruizo kontrolę ir netgi dviejų zonų klimato kontrolę, šildomas sėdynes. Priekyje patogu ir aukštesniems keleiviams, gale dviese – itin erdvu, trečiam vietos užteks trumpesnėms kelionėms. Bagažinė talpina 370 litrų – pagal klasės standartus tai gera reikšmė, nors kai kurie konkurentai pasiūlo daugiau.
Pagrindinės įrangos versijos
Modelių įvairovė didelė. Iš pradžių bazinė versija siūlo pakankamai įrangos (multimedija, kruizo kontrolė), vėliau – „Tech Line“, „Energy“ bei sportiškesnis SRi lygiai. Prabangesniuose modeliuose – elektriškai užlenkiami veidrodėliai, dvejopa klimato kontrolė, šildomos sėdynės. Po 2019 m. įrangos pavadinimai keitėsi – dažnai sutinkamos SE, Business Edition, SRi ir Elite Nav komplektacijos. Kai kuriuose lygiuose prieinamos navigacijos sistemos.
Kaštai ir eksploatacija
Kokia kaina rinkoje?
Naudotos šios kartos „Astra“ galima rasti nuo 5 850 eurų – už tokią sumą įprastai pasiūlomi aukštesnės ridos arba su praeityje buvusiais apgadinimais variantai. Maždaug nuo 7 000 iki 10 500 eurų kainuoja 2017 ir 2018 metų automobiliai, dar naujesni (2019–2020 m.) parduodami už 11 700–17 550 eurų.
Degalų sąnaudos
Ekonomiškiausi variantai – dyzeliniai varikliai. 1.6 litro „ecoTec“ motoras sunaudoja vos 3,3 l/100 km. Kiti dyzeliai deklaruoja 3,9–4,3 l/100 km. 1,0 litro trijų cilindrų benzininis variklis vidutiniškai naudoja apie 4,5 l/100 km. Galingesni benzininiai varikliai 100 km sunaudoja nuo 5,5 iki 6,5 litrų, priklausomai nuo pasirinkto modelio.
Taršos mokestis Lietuvoje
Atsižvelgiant į CO₂ emisijos kiekį, kuro tipą bei pirmos registracijos metus, Lietuvoje taikomas taršos mokestis. Ekonomiškiausios „Astra“ versijos pasižymi mažesnėmis emisijomis (nuo 89 iki 143 g/km), todėl mokestis gali būti nedidelis, ypač pasirinkus naujesnį ir mažiau teršiantį modelį.
Priežiūra ir draudimo kainos
Techninė priežiūra „Astra“ modeliui nesudėtinga – jos sąnaudos dažnai mažesnės nei pagrindinių konkurentų. Benzininių variklių aptarnavimas kainuoja nuo 187 iki 357 eurų, dyzelinių – šiek tiek daugiau: nuo 199 iki 392 eurų. Jei reikalingas papildomas kuro priedas, paslauga pabrangs apie 22 eurus. Standartinis aptarnavimo periodas – kartą per metus arba kas 32 000 km. Draudimo įkainiai taip pat gana palankūs – net ir galingesnių versijų draudimas konkurencingas „Volkswagen Golf“ ar „Ford Focus“ modeliams.
Važiuoklė ir vairavimas
Kelionė „Astra“ vairuotojui – šiek tiek įdomesnė nei ankstesnių kartų modeliuose. Posūkiuose elgiasi stabiliai, o prie vairo jaučiama patikimumas. Važiuojant mieste kelyje pajuntama šiokia tokia kietuma, bet greičiau riedant automobilis tampa komfortiškesnis. Verta atkreipti dėmesį: kai kurių modelių vairo jautrumas nėra labai tikslus, o dyzeliniai varikliai mieste gali būti kiek garsesni.
Patikimumas
Patikimumas – dažniausiai paminimas tarp stiprybių ir silpnybių. Nors daliai savininkų automobilis nesukelia jokių rūpesčių, pasitaiko elektronikos nesklandumų (ypač informacinės sistemos srityje). Pasitikėjimas aptarnavimu skiriasi – vieni džiaugiasi greitu sprendimu, kiti nusivilia dėl užtrukusių remontų. Visgi, bendrai vertinant, „Astra“ dažnai įvardijama kaip praktiškas ir patikimas kasdienis automobilis.
Kokį variantą rinktis?
Geriausi varikliai
Labiausiai išsiskiria 1,0 litro trijų cilindrų benzininis variklis – jis yra ir ekonomiškas, ir pakankamai galingas. Norintiesiems daugiau dinamikos, geras pasirinkimas – 1,4 litro turbo arba 1,6 litro benzininis variklis. Iš dyzelinių modelių ekonomiškiausias – 109 AG 1,6 litro variantas, tačiau 134 AG dyzelis siūlo idealų greičio bei taupumo balansą.
Įrangos rekomendacijos
Vertingiausiais laikomi modeliai su SRi arba SRi Nav apdaila – čia gausu komfortą bei saugumą didinančių sprendimų, o įranga dažnai atitinka aukštesnės klasės automobilius.
Alternatyvos ir konkurentai
Jei svarstote alternatyvas, pagrindiniai konkurentai yra „Volkswagen Golf“ ir „Ford Focus“. „Golf“ garsėja patikimumu, komfortu ir puikia vertės išlaikymu. „Focus“ dažnai pateikiamas kaip labiau vairuotojui skirtas automobilis su geresniu valdymu. Kiek daugiau vietos ir praktiškumo siūlo „Škoda Octavia“ – didelis bagažinės tūris, ekonomiški varikliai ir patikimumas už patrauklią kainą leidžia jai išsiskirti tarp universalių naudotų automobilių.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.