Vauxhall Astra Sports Tourer (2010–2015 m.) apžvalga

Vauxhall Astra Sports Tourer (2010–2015 m.) apžvalga

Vauxhall Astra Sports Tourer universalas – vienas iš tų automobilių, kurie patraukia ieškančius praktiško, universalaus šeimos automobilio. Šis modelis vertinamas dėl patogumo, didelio bagažo skyriaus ir racionalios kainos – savybės, kurios jį padaro patraukliu naudotų automobilių pirkėjams.

Bendra apžvalga

Nors rinkoje gausu konkurentų, Astra Sports Tourer išsiskiria talpiu bagažo skyriumi ir funkcionaliu salonu. Nuo pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad automobilis nėra pats smagiausias valdyti, bet savo paskirtį – būti praktišku šeimos palydovu – jis atlieka puikiai. Viena iš stipriausių savybių – už galinius konkurentus didesnis bagažinės tūris, kuris netgi viršija didesnio Insignia modelio bagažo skyrių, jei nulenkiamos galinės sėdynės.

Bagažo skyriaus praktiškumas

Įsigijus šį universalą, bagažo susidėti netrūks. Po bagažinės grindimis įrengta nedidelė daiktadėžė – puiki vieta saugiai laikyti kompiuterius ar kitus vertingus daiktus. Papildomai buvo galima užsisakyti specialią pertvarų sistemą su tinkleliu, kuri padalina bagažinę. Galinės sėdynės visiškai išsitiesia į plokščią grindų paviršių, tad įkrauti ilgesnius daiktus – dar paprasčiau.

Salone priekyje vietos apstu, ypač jei sumontuotos sportinės sėdynės. Gale – truputį mažiau nei tokiose alternatyvose kaip Volkswagen Golf universalas, bet du suaugusieji ar vaikai jausis patogiai.

Interjero sprendimai

Viena silpnesnių Astros vietų – prietaisų skydelio ergonomika. Mygtukų gausa gali gluminti, todėl multimedijos valdymo sistema atrodo mažiau intuityvi nei kai kurių konkurentų. Salone jaučiasi tamsiau dėl masyvių priekinio stiklo statramsčių, kurie ne tik mažina matomumą, bet ir sumažina natūralaus šviesos srautą.

Važiavimas ir komfortas

Važiuojant Vauxhall Astra Sports Tourer labiau orientuotas į komfortą nei dinamiką. Nors modelyje įdiegta naujesnė galinė pakaba, tai nesuteikė jam išskirtinių valdymo savybių. Tačiau kelio nelygumai sugeriami sėkmingai – duobėti keliai ar greičio mažinimo kalneliai nebus vargas, ypač keliaujant mieste ar užmiestyje.

Eksploatacijos kaštai

Kiek kainuoja naudotas Astra universalas?

Lietuvos naudotų automobilių pasirinkimas – gana platus. 2010 metų dyzelinis Astra universalas su didele rida gali kainuoti apie 2340 eurų. Jei norima mažesnės ridos (iki 80 000 km), už 1,3 CDTi modelį prašoma apie 4680 eurų, o 1,7 ir 2,0 CDTi versijos kainuoja apie 7020 eurų. Atnaujintas modelis su modernesniu 1.6 CDTi varikliu gali atsieiti maždaug 8190 eurų.

Benzininių variantų pasiūla menkesnė, nes dažniausiai buvo perkamos dyzelinės versijos. Ieškantiems 1,6 litro benzininio variklio reikės skirti apie 5850 eurų. 1,4 litro turbobenzininiai modeliai yra itin reti.

Eksploatavimo išlaidos ir taršos mokestis

Vauxhall Astra universalui būdingas ekonomiškumas – variklių sąnaudos ir tarša atitinka modernius standartus. Automobiliai, priklausomai nuo variklio, Lietuvoje apmokestinami pagal CO₂ emisiją, kuro tipą ir automobilio pirmos registracijos metus.

  • 1,3 CDTi dyzelinis variklis sunaudoja apie 4,1 l/100 km ir generuoja mažą CO₂ emisiją, todėl tarifas palankus.
  • 1,7 CDTi (123 AG) ir 2,0 CDTi (163 AG) modeliai – apie 4,5–4,7 l/100 km ir vidutinė emisija.
  • Naujesnis 1,6 CDTi (108 AG) pasižymi ypač ekonomiška eksploatacija – vidutiniškai 3,7 l/100 km, mažai teršiantis ir palankus mokestine prasme.
  • Benzininiai varikliai (1,6 VVT) vidutiniškai naudoja apie 6,4 l/100 km (mechaninė dėžė) arba iki 7,2 l/100 km (automatinė pavarų dėžė). CO₂ emisija – šiek tiek didesnė nei dyzelinių, todėl taikomas aukštesnis taršos mokestis.

Kurią naudotą Astra rinktis?

Variklių asortimentas platus – nuo kuklaus 1,3 dyzelio iki galingo 2,0. Yra ir atmosferiniai 1,4 bei 1,6 benzininiai varikliai ir retesnis 1,4 turbo.

Jei kasdien važinėjate mieste ar trumpus atstumus, patartina rinktis 1,6 litro benzininį modelį – dinamikos ir ekonomiškumo santykis sėkmingas, o trauka didesnė nei 1,4 litro versijos. Jei keliaujate didelius atstumus, verta paieškoti 1,6 CDTi dyzelio – jis tylesnis, ekonomiškas ir patikimas.

Komplektacijų pasirinkimas gausus. „Tech Line“ lygio modeliai turi viską, ko reikia kasdieniam važiavimui: oro kondicionierių, elektrinius langus priekyje, pastovaus greičio palaikymo sistemą, 16 colių lengvojo lydinio ratlankius, CD grotuvą, navigaciją, USB, „Bluetooth“ ir skaitmeninį radiją. Norintiems sportiškesnio vaizdo verta dairytis „SRi“ komplektacijos su 17 colių ratlankiais ir sportišku salonu.

Pagrindiniai konkurentai

Kai galvojama apie alternatyvas, pirmiausia verta paminėti Ford Focus universalą – jis garsėja puikiu valdymu, tačiau viduje plastikai ir multimedija šiek tiek prastesnės kokybės, o bagažinė nėra tokia talpi. Volkswagen Golf universalas išsiskiria solidžiu važiavimu ir aukštu komforto lygiu, erdviu salonu, tačiau rinkoje šių automobilių mažai, jų kaina aukštesnė dėl populiarumo.

Seat Leon ST dažnai laikomas pigesne Volkswagen alternatyva, nors praktiškumu nenusileidžia Golf universalui. Kartais galima aptikti turtingesnės komplektacijos Leon ST, o salono kokybė – aukštesnė nei Astra. Tačiau važiavimas bus kiek kietesnis, nes Seat pozicionuojamas kaip sportiškesnis prekių ženklas.

Astra Sports Tourer – protingas pasirinkimas tiems, kuriems svarbiausia praktiškumas, ekonomiškumas ir patikimas paprastas eksploatavimas. Dėl gausaus naudotų modelių pasirinkimo surasti tinkamą variantą bus nesunku, o ridos ir komplektacijų spektras – labai platus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *