„Vauxhall Astra Sports Tourer“ (2016–2020 m.) apžvalga

„Vauxhall Astra Sports Tourer“ (2016–2020 m.) apžvalga

Naudotas „Vauxhall Astra Sports Tourer“ universalas yra vienas iš tų automobilių, kurie šeimos poreikius patenkina be kompromisų. Daugelyje universalių automobilių svarbiausi dalykai – erdvė, patogumas ir protinga kaina. Tačiau šiame modelyje rasite ir daugiau – nesunku suprasti, kodėl jau kuris laikas jis išlieka populiarus tarp ieškančių naudotos, patikimos ir praktiškos transporto priemonės.

Variklių pasirinkimas ir įranga

„Astra Sports Tourer“ siūlo platų variklių spektrą – čia rasite nuo ekonomiško 1,0 litro benzininio turbininio ar paprasto 1,4 litro benzininio, iki galingesnio 1,4 ar 1,6 litro turbo benzininių bei trijų 1,6 litro dyzelinių variantų. Kokį variklį bepasirinktumėte, kiekvienas pasiūlys skirtingą balanso tarp dinamiškumo ir ekonomiškumo lygį.

Kartu su variklių pasirinkimu galite rinktis iš įvairių komplektacijų. „Design“ turi oro kondicionierių ir pastovaus greičio palaikymo sistemą, „SRi“ pasiūlys sportines sėdynes ir odinį vairą, „Tech Line“ komplektacijoje rasite navigaciją, o „SE“ išsiskiria šildomomis priekinėmis sėdynėmis ir šildomu vairu. Aukščiausia „Elite“ komplektacija pasižymi automatiniais žibintais, lietaus jutikliais, šildomomis galinėmis sėdynėmis ir vidaus apšvietimu. Navigacijos sistema nuo „SRi“ komplektacijos dažniausiai yra papildoma įranga, išskyrus „Tech Line“.

Važiavimo pojūtis ir komfortas

Nepaisant praktiškumo, „Astra Sports Tourer“ nustebins važiavimo kokybe – nors šis modelis neprilygsta kai kuriems tiesioginiams konkurentams, tokiems kaip „Ford Focus“ ar „Volkswagen Golf Variant“, stabilumu posūkiuose ir manevringumu jis visai šalia jų. Vairo sistema tiksli, vairuoti automobilį paprasta, stabdžiai prognozuojami, o pakaba maloniai sugeria kelio nelygumus, ypač važiuojant didesniu greičiu užmiestyje.

Benzininiai varikliai pasižymi tylia eiga, todėl važiavimas – komfortiškas ir raminantis net važiuojant ilgesnius nuotolius. Dyzeliniai varikliai gali būti garsesni ypač didesnėse apkrovose, tačiau kasdieniam naudojimui, kai pasirinktas ekonominis važiavimo režimas, didesnio triukšmo nepastebėsite. Visų variklių bendras bruožas – lengva valdymo sistema ir patogi sankaba.

Erdvė ir salono pritaikymas

Šeimos poreikiams svarbiausia – erdvė, todėl viduje vietos abiem eilėms keleivių tikrai pakanka. Net priekiniai ir galiniai keleiviai nesijaus ankšti. Bagažinė nėra pati didžiausia tarp konkurentų, tačiau jos forma – kvadratinė ir praktiška, todėl net ir dideli pirkiniai čia lengvai tilps. Atlenkus galines sėdynes gaunamas visiškai lygus ir patogus krovinių skyrius.

Interjero apdaila – kuklesnė bazinėje įrangoje, kur vyrauja matinis plastikas, tačiau brangesnės versijos atrodo stilingiau, ypač turinčios blizgių juodos spalvos įdėklų. Dauguma modelių turi aiškų ir patogų 8 colių lietimui jautrų ekraną, o visi valdymo mygtukai – patogiai uždėti ir malonūs naudoti.

Eksploatacijos kaštai ir kaina

Kiek kainuoja naudotas Astra universalas?

Pigesnių naudotų modelių kainos prasideda maždaug nuo 9 360 eurų už didelę ridą turintį automobilį. Geros būklės, 2016 metų modelį galima rasti už apie 11 700 eurų. Jei norite aukštesnės komplektacijos, 2017 metų modelio kainos prasideda apie 12 870 eurų. Už naujesnį, 2018 metų automobilį iš oficialios atstovybės teks sumokėti apie 15 210 eurų, o itin mažai naudotas 2020 metų variantas gali kainuoti apie 17 550 eurų.

Ekonomiškumas

„Astra Sports Tourer“ nustebina efektyvumu – dyzelinė „Ecotec“ versija sunaudoja vos 3,4 l/100 km pagal gamintojo duomenis. Kiti dyzeliniai varikliai nėra toli atsilikę, o ir benzininių variklių degalų sąnaudos dažniausiai nekinta nuo konkurentų rodiklių. Svarbu tai, kad realiomis sąlygomis „Astra“ dažnai sunaudoja labai panašiai kaip ir pagal oficialius duomenis, o tai retas privalumas tarp panašių automobilių.

Lietuvos taršos mokestis, draudimas ir priežiūra

Perkant naudotą automobilį Lietuvoje aktualus ir kasmetinis taršos mokestis, kuris priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Dėl efektyvių variklių „Astra Sports Tourer“ dažnai taikomas mažesnis mokestis, todėl tai vienas iš ekonomiškesnių pasirinkimų.

Draudimo įmokos už šį modelį paprastai būna vidutinės, kadangi „Astra Sports Tourer“ įtrauktas į gan žemą rizikos grupę. Techninė priežiūra – konkurencinga, o detalės paprastai kainuoja pigiau nei daugumai konkurentų. Nors oficialaus fiksuotų kainų serviso Lietuvoje gali nebūti, naudotas „Astra“ universalas yra patogus priežiūrai ir retai pareikalaus didelių investicijų.

Kurią versiją rinktis?

Renkantis iš naudotų „Astra Sports Tourer“ universalo versijų, rekomenduotinas 1,4 litro turbo benzininis variklis – jis derina pakankamą galią su sklandžiu važiavimu. Net ir bazinė „Design“ komplektacija užtikrins komfortą, tačiau jei svarbi gausesnė įranga ir norisi daugiau komforto, verta ieškoti „Elite“ ar „Elite Nav“ komplektacijų.

Alternatyvos rinkoje

Ieškant alternatyvų, verta pasižvalgyti į „Seat Leon ST“, kuris pasižymi išvaizdesniu interjeru ir šiek tiek aštresniais vairavimo pojūčiais, tačiau už aukštesnės komplektacijos modelius tenka sumokėti daugiau. Jei svarbiausias kriterijus – maksimalus bagažo skyrius, tuomet „Škoda Octavia Combi“ pasiūlys didžiausią talpą ir daug vietos gale sėdintiems keleiviams, taip pat – platų patikimų, ekonomiškų variklių pasirinkimą.

Jei aktualus patikimumas, verta pasižiūrėti į „Toyota Auris Touring Sports“. Šis modelis ne toks komfortiškas ar erdvus, tačiau pasižymi dideliu patikimumu ir ilgalaike garantija. Tiesa, kaina išlieka panaši kaip ir „Astra“, tad tai taip pat racionalus variantas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *