Naudotas „Vauxhall Corsa-e“ – ką verta žinoti?
Apžvalga
„Vauxhall Corsa-e“ – tai visiškai elektrinė „Corsa“ versija, kurią gamina kartu su žinoma koncerno partnere „Peugeot“. Mechaninė giminystė su „Peugeot e-208“ suteikia „Corsa-e“ patikimumo ir technologinio pažangumo, nes abi šios elektrinės mažylės turi daug identiškų komponentų. Nors vairavimo pojūčiai galėtų būti dar geresni, ši mašina išsiskiria taupumu, nemenkai nuvažiuojamu atstumu ir pakankamai dinamišku elgesiu mieste ar už jo ribų.
Pagrindiniai pliusai
- Geras pagreitis ir efektyvumas mažam automobiliui
- Standartinėje įrangoje – gausybė privalumų
- Galimybė greitai įkrauti bateriją
Galimi minusai
- Spartus vertės kritimas „naudotos“ rinkoje
- Paprastumas ir patikimumas – vietomis nuvilia
- „Peugeot e-208“ atrodo prašmatniau ir maloniau vairuoti
Dinamika ir nuotolis
Nuo pat išleidimo „Corsa-e“ komplektuojama su 50 kWh talpos baterija ir elektros varikliu (134 AG), kuris gali perduoti jėgą priekiniams ratams. Iki 100 km/val. šis automobilis įsibėgėja per 8 sekundes – tai tikrai pagirtina miesto hečbekui. Gamintojas nurodo, kad viena įkrova nuvažiuosite apie 357 kilometrus, o realybėje – priklausomai nuo vairavimo stiliaus – nuvažiuojamas atstumas gali siekti maždaug 257 kilometrus.
Po 2024 m. atnaujinimo modelio gamoje atsirado ir atnaujinta versija su 51 kWh baterija bei 154 AG varikliu. Oficialus šios modifikacijos nuotolis išaugo iki 396 kilometrų.
Važiavimas ir valdymas
Nors techniniai duomenys žada smagius pojūčius, „Corsa-e“ labiau linksta posūkiuose nei benziną deginantys broliai. Papildomas baterijos svoris lemia tai, kad automobilis atrodo kiek sunkesnis. Vairo pasipriešinimas didesnis nei įprastinėje „Corsos“ versijoje, visgi tikslumo galėtų ir daugiau.
Automobilio pakaba gana kieta, todėl pravažiuojant grubesnes kelio nelygumų atkarpas jausis daugiau vibracijos, ypač per aštresnes duobes ar sujungimus. Tačiau net ir tokiomis sąlygomis salone nėra aiškaus diskomforto.
Salonas ir praktiškumas
Nors automobilis kompaktiškas, vietos priekyje pakaks net ir aukštesniems vairuotojams – galva ir keliai neužsigaus. Salono plotis leidžia patogiai susėsti dviems asmenims priekyje. Gale erdvės užtenka vaikams ar nedidelių gabaritų suaugusiems, bet trims suaugusiems važiuoti būtų ankštoka, nors pati vidurinė sėdima vieta gana minkšta.
Visos „Corsa-e“ modifikacijos turi penkerias duris, todėl įlipti į galą patogu. Lyginant su benzininiu ar dyzeliniu modeliu, keleivių ar bagažo vietos nesumažėjo, nepaisant įrengtos didelės baterijos. Vienintelis skirtumas – čia nerasite atsarginio rato.
Įranga ir komplektacijos
Net bazinėje „SE Nav“ komplektacijoje rasite navigaciją, išmaniųjų telefonų prijungimo funkcijas, lietaus jutiklius, automatinius LED žibintus, nuotolinę šviesą, beraktės užvedimo ir klimato kontrolės sistemas. „Elite Nav“ versijos papildomai siūlo didesnius 17 colių ratlankius, šildomas sėdynes bei vairą, galinio vaizdo kamerą, LED rūko žibintus, tamsintus galinius langus ir 10 colių spalvotą ekraną.
Sąnaudos ir eksploatavimas
Naudoto „Vauxhall Corsa-e“ kainos prasideda maždaug nuo 11 700 eurų (už ankstesnius 2020 metų „SE Nav“ arba „Elite Nav“ modelius su apie 48 280 km rida). Už 2021–2022 metų modelius paprastai reikia sumokėti apie 15 210 eurų, o už beveik naują, atnaujintą automobilį – apie 23 400 eurų.
Pilnai įkrauti bateriją namų sieniniame įkroviklyje trunka apie 7,5 valandos – idealiai naktiniam įkrovimui. Greitąja stotele (iki 100 kW) nuo 0 iki 80 % galite įkrauti per pusvalandį. Kraunant iš paprasto elektros lizdo reikės gerokai daugiau nei paros, o tam reikalingą laidą gali tekti įsigyti atskirai.
Draudimo išlaidos bei techninės priežiūros kaštai išlieka žemi, todėl išlaikyti šį automobilį nesudėtinga.
Elektriniai automobiliai Lietuvoje apmokestinami taršos mokesčiu – priklauso nuo automobilio išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Kadangi „Corsa-e“ yra nulinės emisijos, papildomos išlaidos dėl taršos mokesčių šiam modeliui netaikomos.
Patikimumas
Remiantis savininkų atsiliepimais, elektrinė „Corsa“ pasižymi neblogu patikimumu. Dažniausiai iškylančios bėdos susijusios su smulkiais elektronikos trikdžiais arba programinės įrangos atnaujinimais, kurie paprastai išsprendžiami servise. Klientų aptarnavimas priklauso nuo serviso – vieni giria darbuotojų operatyvumą, kiti pasitaiko pasiskundžia ilgesniu laukimu.
Kokį „Corsa-e“ rinktis?
Ieškant ekonomiškos alternatyvos naujam automobiliui, verta dairytis 2020 m. gaminto „Elite Nav“ varianto – už tokį pačių metų „SE Nav“ versijoje, nes „Elite Nav“ siūlo daugiau komforto už panašią sumą. Senesnieji „Corsa-e“ modeliai gaminami tik su 50 kWh baterija ir vienu varikliu, tačiau tai – optimalus ir pakankamai galingas pasirinkimas kasdienai.
Mūsų rekomendacija: „Vauxhall Corsa-e“ 50 kWh „Elite Nav“.
Pagrindinės alternatyvos
Artimiausias „Corsa-e“ konkurentas – tas pats „Peugeot e-208“. Šie automobiliai labai panašūs, skiriasi tik dizainu. „Peugeot“ taikosi į ieškančius daugiau išskirtinumo, tačiau „Corsa-e“ valdymas paprastesnis, o informacijos pateikimas prietaisų skydelyje aiškesnis.
Norintiems pigesnės ar kiek senesnės elektrinės alternatyvos galima pasvarstyti apie „Renault Zoe“ arba didesnį „Nissan Leaf“. Kas dažniausiai važinėja mieste – verta pagalvoti apie kompaktiškus „Seat Mii Electric“, „Škoda Citigo e iV“ ar „Volkswagen e-Up“. Tiesa, šių nuotolis bus mažesnis.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.