Vauxhall Corsa (nuo 2019 m.) apžvalga

Vauxhall Corsa (nuo 2019 m.) apžvalga

Naudotas „Opel Corsa“ hečbekas dažnai sulaukia dėmesio tarp žmonių, ieškančių kompaktiškos, ekonomiškos ir šiuolaikiškos miesto transporto priemonės. Nors šis vardas yra žinomas Europoje jau ilgus metus, penktosios kartos modelis, gaminamas Ispanijoje ir kuriame gausu bendrų technologijų su „Peugeot 208“, pasižymi modernumu ir išskirtiniu charakteriu.

Privalumai ir trūkumai

  • Gera vairavimo padėtis ir universali reguliacija
  • Modernūs ir taupūs benzininiai bei dyzeliniai varikliai
  • Vietoje sudėtingų, brangių pasirinkimų – gera bazinė įranga
  • Pertvarkytas interjeras, kuriame tilps net aukšti keleiviai priekyje
  • Didžiulė naudotų automobilių pasiūla rinkoje
  • Nerimastinga patikimumo reputacija – dažnos elektronikos problemos
  • Prietaisų valdymo sistema gali būti kebli
  • Važiavimo kokybė prastesnė nelygiuose keliuose
  • Silpnesni saugumo rezultatai nei kai kurių konkurentų

Varikliai ir dinamika

Šioje „Corsa“ kartoje rasite tris klasikinius variklius: du benzininius ir vieną dyzelinį, taip pat – pilnai elektrinę „Corsa Electric“ (anksčiau žinomą kaip „Corsa-e“). Pagrindinė benzininė versija – 1,2 litro, 55 kW (74 AG), o galingesnis benzininis variantas su turbininiu varikliu išvysto 73 kW (99 AG). Dyzelinė 1,5 litro versija siūlo 75 kW (101 AG).

Greičiausia iš visų – elektrinė „Corsa-e“, kuri 0–100 km/h spurtuoja per 8 sekundes ir pasižymi itin tyliu bei staigiu važiavimu. Tuo tarpu stipresnis 99 AG benzininis variklis iki 100 km/h įsibėgėja per 9,3 sekundės. Automatinė pavarų dėžė kiek apsunkina įsibėgėjimą, tačiau bendra dinamika išlieka pakankamai gera kasdieniams poreikiams.

Dyzelinė versija išsiskiria lankstesniu elgesiu žemose apsukose, o efektyvumo prasme aplenkia benzininius modelius. Visgi startuojant iš vietos yra kiek lėtesnė – iki 100 km/h įsibėgėja per 9,6 sekundės.

Važiavimo savybės ir komfortas

Važiuojant nelygiais keliais „Corsa“ gerai sugeria didesnius smūgius, tokie kaip duobės ar dangčių kraštai, tačiau smulkūs kelio nelygumai juntami labiau nei pas kai kuriuos konkurentus. Važiuoklė užtikrina stabilumą posūkiuose, tačiau kėbulo svyravimai – didesni nei norėtųsi. Vairavimas lengvas, tačiau informatyvumo trūksta, ypač siekiant tikslių judesių.

Salonas ir praktiškumas

Salone vairuotojas lengvai ras sau patogią padėtį dėl plačių sėdynės bei vairo reguliavimo ribų. Pagrindinėse komplektacijose rasite analoginius prietaisus su mažesniu 8,9 cm (3,5 colio) ekranu, o aukštesniuose lygiuose – 17,8 cm (7 colių) skaitmeninį ekraną. Standartiškai montuojama 17,8 cm (7 colių) lietimui jautri multimedija palaiko USB, „DAB“ radiją, „Bluetooth“, „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“.

Erdvė priekyje itin patogi, sėdynės – tinkamos net ir aukštesniems. Galinių sėdynių erdvė ribota – patekti vyresniems keleiviams gali būti sudėtinga dėl siauresnių durų angų, tačiau erdvės dviem suaugusiems užtenka.

Bagažinės talpa konkurentų fone atrodo siek tiek virš vidutinės, o pakrovimo atbraila – aukštesnė, tačiau priėjimas patogus.

Komplektacijos ir įranga

Lietuvoje dažniausiai sutinkamos keturios pagrindinės modifikacijos. Bazinei ‘SE’ priklauso svarbiausios funkcijos: kruizo kontrolė, 40,6 cm (16 colių) lengvojo lydinio ratlankiai, oro kondicionierius, elektriniai langai. Aukštesnės komplektacijos „Premium“ versijose rasite šildomas sėdynes bei vairą, savarankiškai pritemstantį galinio vaizdo veidrodį, automatinį apšvietimą ir valytuvus bei galinius parkavimo jutiklius.

Nuo 2022 m. komplektacijų pasirinkimas tapo paprastesnis – siūlomos tik trys: „Design“, „GS Line“ ir „Ultimate“.

Išlaikymo kaštai

Kiek kainuoja eksploatuoti „Opel Corsa“?

Degalų sąnaudų rodikliai nenuvilia – efektyviausias 73 kW (99 AG) benzininis variklis deklaruoja vidutinę 5,6 l/100 km, o 75 kW (101 AG) dyzelinis – apie 4,0 l/100 km.

Elektrinė versija su 50 kWh akumuliatoriumi tarp įkrovimų nuvažiuoja iki 336 km, o po 2023 m. modelio atnaujinimo – iki 399 km (51 kWh akumuliatorius). Standartiškai namų įkrovimo stotelėje įsikrausite per maždaug 7,5 valandos.

Naudotas 2019-2020 metų „Corsa“ su rida iki 112 654 km dažniausiai kainuoja nuo maždaug 10 530 eurų (už SE komplektaciją su baziniu benzininiu varikliu). Naujų, 2023-2024 m. „Corsa“ kaina prasideda nuo 14 200 eurų. Elektrinė versija dažnai kainuoja nuo 11 700 eurų.

Mokesčiai ir draudimas

Lietuvoje šiam modeliui taikomas taršos mokestis, priklausomai nuo automobilio CO₂ emisijų, kuro rūšies ir pirmosios registracijos metų. Žemos klasės CO₂ emisiją generuojantiems automobiliams mokestis gali būti mažesnis, tuo tarpu galingesni benzininiai ar dyzeliniai modeliai apmokestinami daugiau.

Draudimo įmokos yra palyginti nedidelės, nes dauguma modelių priklauso žemai draudimo klasei. Techninės priežiūros kainos svyruoja priklausomai nuo kuro rūšies ir darbo apimties: benzininio variklio dalinė apžiūra – apie 187 eurus, pilna – 310 eurų, o didžioji – 357 eurus; dyzelinio variklio atveju atitinkamai 199, 345 ir 392 eurai.

Elektrinėms versijoms suteikiama 3 metų arba 96 560 km garantija automobilio dalims ir 8 metų arba 160 934 km garantija akumuliatoriui.

Saugumas

Pagal Euro NCAP atliktus bandymus, „Corsa“ surinko keturias žvaigždutes iš penkių. Pagrindinės standartinės saugos funkcijos – automatinis avarinis stabdymas, pagalbos išlaikyti eismo juostą sistema bei vairuotojo nuovargio atpažinimo funkcija. Jei pageidaujate aklosios zonos stebėjimo, ieškokite aukštesnės komplektacijos.

Patikimumas

Naudotojų patirtys rodo, kad „Corsa“ elektroninė įranga dažnokai „streikuoja“ – pasitaiko multimedijos trikdžių bei įspėjamųjų žibintų mirksėjimo. Kai kuriems tenka dažniau sugrįžti į servisą dėl pasikartojančių nesklandumų. Priklausomai nuo serviso, aptarnavimų kokybė – nevienoda, tai gali tapti papildomu rūpesčiu.

Nepaisant šių trūkumų, dalis savininkų automobilį vis tiek vertina palankiai – daugelis gedimų pašalinami garantiniu laikotarpiu.

Kokį „Opel Corsa“ rinktis?

Geriausią vertę užtikrina 1,2 litro (99 AG) turbo benzininis variklis, pasižymintis sklandžiu darbu ir efektyvumu. Rekomenduojama rinktis SE arba „SE Nav“ komplektaciją dėl išmanesnių funkcijų, tačiau net ir bazinės versijos pasiūlo svarbiausią komfortą – „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ integracija leis patekti į navigaciją per telefoną.

Alternatyvos

  • Ford Fiesta – puikus valdymas, ekonomiškumas, patraukli kaina;
  • Škoda Fabia – patogus salonas, intuityvi multimedijos sistema, talpi bagažinė;
  • Volkswagen Polo – nors brangesnis, išsiskiria važiavimo malonumu ir solidžiu įvaizdžiu.
Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *