Vauxhall Insignia naudoto hečbeko įvaizdis ilgą laiką buvo lyginamas su ankstesniu modeliu – Vectra. Nors bandyta siekti prestižiškesnės pozicijos, ankstesnės kartos įspūdis vis dar jautėsi, tačiau iš tiesų Insignia iš esmės pakeitė šį požiūrį.
Bendra apžvalga
Insignia pasižymi kokybišku, apgalvotu salonu, kuris atrodo ir jaučiasi aukštesnės klasės – panaudotos geros kokybės, malonios liesti medžiagos. Priekinėje sėdynių eilėje erdvės pakanka net aukštesniems vairuotojams, o hečbeko kėbulo tipas leidžia turėti funkcionalų bagažo skyrių, talpinantį daugiau negu kai kurie konkurentai. Tiesa, gale sėdintiems keleiviams gali pritrūkti vietos virš galvos – šiuo atžvilgiu geriau pasirodo tokios alternatyvos kaip Ford Mondeo.
Svarbiausi privalumai
- Labai komfortiška važiuoti greitkeliais – puiki izoliacija ir ramaus važiavimo savybės
- Tvirta, solidi konstrukcija
- Ekonomiški varikliai
Pagrindiniai trūkumai
- Važiuojant jautriai perduodamas vairavimo efektas – vairas gali būti pernelyg lengvas
- Dyzeliniai varikliai triukšmingesni
- Gale ribota vieta virš galvos
Važiuoklė ir valdymas
Nors Insignia nestebina vairavimo malonumu – jos valdymas saugus ir numanomas, tačiau vairas jaučiasi pernelyg atskirtas nuo kelio, kas mažina įsitraukimą į vairavimą. Kur Insignia tikrai žiba – tai važiuojant didesniu greičiu autostradoje, ypač jei pasirinktas modelis su mažesnio diametro ratlankiais, kurie geriau sugeria kelio nelygumus.
Variklių pasirinkimas
Insignia siūlė daug įvairių variklių; dažniausiai pasirenkami dyzeliniai, nes jie derina ekonomiškumą ir užtikrina gerą dinamiką, nors ankstyvos jų versijos šiek tiek garsesnės. Benzininiai varikliai dirba ramiau, ypač su turbina, tačiau ne visada išsiskiria galingumu. Geras balansas – 1.4 litro turbininis benzininis variklis, pasiūlytas nuo 2011 metų. Jis pakankamai dinamiškas, ekonomiškas ir lenkia analogus nuo kai kurių kitų gamintojų.
Galingiausias 2.8 litro dvigubo turbo benzininis variklis skirtas VXR ir Elite modeliams – jis pasižymi išskirtine dinamika, bet suvartoja daug kuro.
Eksploatavimo išlaidos
Insignia eksploatacija paprastai nekainuoja daug – techninės priežiūros kainos žemesnės nei tokių konkurentų kaip Passat ar BMW 3 serijos, o išlaidos panašios kaip Mondeo. Ypač mažas sąnaudas (vos apie 3,7 l/100 km pagal gamintojo duomenis) demonstruoja 2.0 litro dyzeliniai modeliai, o 1.4 turbo benzininis variklis taip pat stebina ekonomiškumu.
Lietuvoje taikomas taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir automobilio pirmos registracijos metų – šiuo aspektu ekonomiškesni varikliai leidžia sumažinti mokamą sumą.
Kainos ir pirkimo galimybės
Naudotų Insignia hečbekų kainos dažnai išlaiko vertę – už bazinį modelį gali tekti pakloti ne mažiau kaip 2340 eurų. Daugiau sumokėjus, pavyzdžiui, apie 4095 eurus, galima rasti apynaujį automobilį su norimu varikliu, nebloga rida ir pilna serviso istorija.
Dyzelinių variklių Insignia dažnai parduodamos su didesnėmis ridomis, nes dažnai eksploatuotos ilgose kelionėse – tai leidžia jas įsigyti nuo 2925 eurų, bet būtinai tikrinkite serviso istoriją, ar visi darbai atlikti laiku. Ypatingą dėmesį verta kreipti, kad automobilis nebūtų buvęs taksi, įvertinti sėdynių ir vairo nusidėvėjimą.
Atnaujintas nuo 2013 metų modelis kainuos bent 9360 eurų, o sportiškos VXR versijos su didesne rida prasideda maždaug nuo 9945 eurų.
Kurią Insignia rinktis?
Tarp naudotų Insignia dažniausiai dominuoja dyzelinės, tačiau benzininis 1.8 litro variklis laikomas paprastesniu techniniu požiūriu. Turint daugiau biudžeto, rekomenduojama rinktis 1.4 litro turbo benzininį variklį, kuris užtikrina gerą pusiausvyrą tarp dinamikos ir eksploatacijos kaštų.
Modelių pasirinkimas ypač platus – praktišku sprendimu laikomos geresniu komplektavimu pasižyminčios Design, SE, Elite ar Tech Line versijos. Sportiški SRi, VX-Line ir VXR modeliai gali būti kietesni važiuojant dėl standesnės pakabos. Nav pavadinimas žymi gamyklinę navigaciją.
Mūsų pasirinkimas: 1.4 T Tech Line
Tai dinamiškas bei ekonomiškas modelis, kuris tinka tiek kasdienai, tiek ilgesnėms kelionėms.
Pagrindinės alternatyvos
Ieškant panašaus naudoto hečbeko, verta pagalvoti apie Ford Mondeo – jis ne mažiau patogus, bet pasižymi labiau įtraukiančiu valdymu ir erdvesniu salonu gale. Mazda 6 pasiūlys sportiškesnio vairavimo įspūdį dėl jautraus vairo ir gausios variklių gamos, nors ankstesni modeliai turi paprastesnį saloną ir standesnę pakabą.
Klasikinę sedano opciją siūlo Volkswagen Passat, išsiskiriantis kokybiška apdaila ir itin ekonomiškais dyzeliais, o norintiems daugiau prestižo verta pažiūrėti į BMW 3 serijos modelius – jie brangesni, bet dažnai pasižymi geresnėmis dinamikinėmis savybėmis ir ekonomiškumu.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.