„Vauxhall Monaro Coupe“ (2004–2007) apžvalga

„Vauxhall Monaro Coupe“ (2004–2007) apžvalga

Vauxhall Monaro kupė – tai įdomus pasirinkimas ieškantiems sportiško, galingo ir palyginti nebrangaus automobilio su išraiškingu V8 varikliu. Šios markės modelis dažnai lyginamas su BMW M3, tačiau kainuoja kur kas mažiau, o jo išskirtinis charakteris traukia vairavimo entuziastus.

Varikliai ir dinamika

Monaro siūlo net kelias V8 variklių versijas – nuo 5,7 litro variklių, kurių galia svyruoja nuo 328 iki 381 AG, iki galingiausio 6,0 litro VXR modelio su 397 AG. Maksimalus šio galingiausio varianto greitis siekia apie 273 km/h, tad lėtu vadinti Monaro tikrai negalima – viskas priklauso nuo to, kiek adrenalino norisi ir kiek degalų pasiryžote sudeginti.

Visi Monaro modeliai pasižymi greitu pagreičiu ir įspūdingu garso taku. Tačiau, lyginant su kai kuriais europietiškais konkurentais, automobilio važiuoklė ir valdymas atrodo kiek grubiau sureguliuoti – čia svarbiau jėga ir charakteris nei rafinuotumas.

Kasdienio naudojimo įspūdžiai

Nors automobilio salonas nepasižymi prabangiais apdailos sprendimais – čia daugiausia naudojamas paprastesnis plastikas – erdvės viduje netrūksta. Platūs sėdynės, minkšta pakaba ir lėtai apsukose dirbantis V8 variklis suteikia komfortišką kelionės pojūtį net ilgose distancijose. Aukšta šešto pavaros perdava leidžia važiuoti tyliai ir ekonomiškiau užmiestyje.

Išlaikymo ypatumai

Planuojant įsigyti naudotą Monaro, verta atkreipti dėmesį į keletą aspektų. Svarbiausi išlaidų punktai – draudimas ir degalų sąnaudos. Monaro priskiriamas prie aukščiausių rizikos kategorijų, todėl draudimas gali pavirsti nemenka suma, o kai kurios draudimo įmonės šiems modeliams net netaiko paslaugų.

Degalų sąnaudos – nemažos, vidutiniškai svyruoja nuo 14 iki 17 L 100 km. Tiesa, net ir labai stengiantis taupyti, realybėje retai pavyks pasiekti žemesnes reikšmes – didelis V8 apetitas jaučiamas tiek mieste, tiek greitkelyje. Kitas punktas – galiniai ratai dėvisi gana greitai, ypač jei mėgstate išnaudoti visus galios resursus. Įprastai juos reikės keisti kas 16 000 km – o gal net dažniau aktyviai važinėjant.

Nepaisant šių niuansų, Monaro išlaikymas gali būti draugiškesnis nei kitų sportinių automobilių. Priežiūrą atlieka didžioji dalis Opel servisų, atsarginių dalių kainos – prieinamos.

Ką verta rinktis?

Tarp naudotų Monaro populiariausias ir, dažniausiai, optimalus pasirinkimas – 5,7 litro V8 variklio versijos. Šių yra daugiausia rinkoje, jų galia mažai atsilieka nuo 6,0 litro modelio, o degalų sąnaudos – kiek žemesnės (nors „taupiu“ Monaro vis tiek nepavadinsi).

Visi Monaro modeliai turi erdvų saloną, gerą įrangos lygį ir tą patį legendinį V8 variklio gaudesį. VXR versijos išsiskiria agresyvesniu dizainu ir sportišku charakteriu, tačiau dėl kitokios kuro bako vietos jų bagažinė šiek tiek mažesnė nei standartinių versijų.

Mokesčių aspektai Lietuvoje

Planuojant tokio automobilio įsigijimą, svarbu nepamiršti Lietuvos taršos mokesčio. Mokestis priklauso nuo degalų rūšies, automobilio pirmosios registracijos metų bei išmetamo CO₂ kiekio. Kadangi Monaro V8 variklių emisijos labai didelės, kasmetinį mokestį teks mokėti didesnį nei už ekonomiškesnius automobilius.

Kokias alternatyvas svarstyti?

Ieškote galingo ir įspūdingo kupė? Šalia Vauxhall Monaro, verta pasižvalgyti į BMW M3, Mercedes-Benz CLK AMG, arba Lexus SC 430. Kiekvienas jų siūlo savo išskirtinumą, tačiau Monaro išlieka vienu iš unikalesnių pasirinkimų dėl savo charizmos ir santykinai mažesnės kainos už analogiškas galimybes.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *