„Vauxhall Vivaro“ (2014–2019) apžvalga

„Vauxhall Vivaro“ (2014–2019) apžvalga

Vauxhall Vivaro yra vienas iš dažniausiai pasirenkamų naudotų mikroautobusų tarp vairuotojų ir verslų Lietuvoje, vertinamas dėl savo universalumo bei patikimumo. Šis modelis ypatingas tuo, jog ankstesnė jo karta buvo surenkama Luton miestelyje, o po ženklo perėmimo gamyba sėkmingai tęsiama su modernizuotomis detalėmis ir varikliais. Šiame straipsnyje išsamiai apžvelgiama, ko tikėtis įsigijus naudotą Vauxhall Vivaro – nuo eksploatacinių savybių iki kainų ir pagrindinių konkurentų.

Apžvalga

Vauxhall Vivaro yra išties vertinamas dėl savo praktiškumo ir patrauklios kainos naudotų automobilių rinkoje. Dėl subalansuotos pakabos Vivaro važiuoja stabiliai net ir esant sunkesniam kroviniui, o salone galima rasti gana daug funkcionalios įrangos net bazinėse versijose.

  • Patogus ir saugus važiavimas net su pilnu kroviniu
  • Erdvi krovininė dalis su įvairiais ilgiais bei aukščiais
  • Ekonomiški ir pakankamai rafinuoti dyzeliniai varikliai
  • Sportive komplektacijoje – daugiau komforto sprendimų

Tiesa, Vivaro galėtų pasiūlyti ir daugiau smulkių daiktadėžių ar erdvių salone. Vairuotojo vieta šiek tiek ankšta, o technologinė įranga – konservatyvi, ypač lyginant su šiuolaikiniais mikroautobusais.

Varikliai ir specifikacijos

Visi šios kartos Vivaro modeliai komplektuojami su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže, automato pasirinkimo nebuvo. Pirkėjai gali rinktis vieną iš dviejų 1,6 l tūrio dyzelinių variklių: paprastą turbokompresorinę versiją su 94 AG arba 119 AG, taip pat galingesnį BiTurbo variantą su 123 AG ar net 143 AG (pastarosios jau atitinka Euro 6 emisijos standartus).

Vivaro, kaip ir kiti šios klasės mikroautobusai, parduodami su pasirinkimo galimybėmis pagal kėbulo ilgį (trumpas arba ilgas) bei aukštį. Taip pat yra dviguba kabina versija arba „Combi“ miniautobusas, talpinantis iki devynių keleivių.

Komplektacijos ir įranga

  • Bazinėje Vivaro komplektacijoje rasite DAB radiją, USB jungtį, „Bluetooth“ ir stabilumo kontrolę.
  • Sportive komplektacija siūlo kondicionierių, LED dienos šviesas, parkavimo jutiklius, kruizo kontrolę ir dažytus buferius.
  • Galima pasirinkti papildomas funkcijas: bekontaktį užvedimą, didelį 7 colių lietimui jautrų ekraną su navigacija, kuriame integruoti eismo informacijos atnaujinimai.

Važiavimo patirtis

Vivaro varikliai skiriasi savo charakteristikomis – silpniausias 94 AG variklis tiks lengvam darbui arba važinėjimui mieste. 119 AG versija labiau universali, dažniausiai pripažįstama kaip optimaliausias pasirinkimas. Galingesnis 123 AG BiTurbo variklis pasižymi plačiu sukimo momentu ir ekonomiškumu, sugebantis pasiekti apie 6,0 l / 100 km (pagal senesnius bandymus).

Lyginant su pagrindiniais konkurentais, Vivaro išsiskiria sklandžiu galios tiekimu bei žemesniu triukšmo lygiu. Vairavimas tvirtas, vairo mechanizmas reaguoja tiksliai. Vis dėlto, pakaba gana standi, o pavarų dėžės darbas – kiek šiurkštus. Palyginus su kai kuriais konkurentais, garso izoliacija nuo vėjo galėtų būti geresnė.

Salono ir krovinių erdvė

Vairuotojas gali reguliuoti sėdynę ir vairą įvairiose plokštumose, todėl patogią poziciją atras daugelis. Modelio priekį ir šonus galima stebėti per platus matymo kampus, o papildomas plataus kampo keleivio pusės veidrodėlis – naudingas sudėtingose sankryžose.

Nors ir plastikinės salono detalės yra paprastos, prietaisų skydelis suteikia daug reikiamos informacijos. Daiktams laikyti įrengtas uždengiamas viršutinis keleivio dėklas (reta ir naudinga funkcija), centrinė konsolė dokumentams ar daiktams bei įprasta apatinė daiktadėžė.

2014 m. modelio atnaujinimo metu išaugo ir krovinių skyrius – standartinės versijos ilgis padidintas iki 4 998 mm, o ilgos bazės modelio – iki 5 398 mm. Krovinio ilgį leidžia padidinti ir specialus pramušamas pertvaras su galimybe dalį krovinio pakišti po keleivio sėdyne – tokiu būdu ilgoje bazėje maksimalus krovinio ilgis siekia net iki 4 150 mm. Didžiausias krovinio tūris siekia 8,6 m³, o naudingas krovinys – iki 1 246 kg (priklausomai nuo modifikacijos).

Šoninės keleivio durys yra standartiškai, o užpakalinės gali atsiverti 180 laipsnių kampu. Ilgos bazės modelyje galima jas atverti išilgai kėbulo, todėl lengviau pakrauti didesnius daiktus.

Eksploatacinės išlaidos

Kainos ir priežiūra

Naudotą Vivaro įsigyti galima už maždaug 8 200–11 700 eurų (už ankstyvesnius, vidutiniškai prižiūrėtus modelius). 2016 metų automobiliai kainuoja apie 11 700–14 000 eurų, o naujesni, 2017–2018 m. modeliai – nuo 15 210 iki 29 250 eurų, priklausomai nuo apdailos lygio ir ridos.

1,6 l dyzelinis variklis yra pats ekonomiškiausias, vidutiniškai sunaudoja apie 6,0 l/100 km, o išmetamo CO₂ kiekis siekia 155 g/km. Šios kartos Vivaro aptarnavimo intervalai numatyti kas dvejus metus arba kas 40 000 km, atsižvelgiant į tai, kas įvyksta anksčiau. Garantijos laikotarpis svyravo nuo trejų iki ketverių metų, priklausomai nuo komplektacijos.

Lietuvoje už šį modelį taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų. Dėl to svarbu įvertinti konkretaus automobilio emisijos rodiklius prieš perkant, nes tai turi tiesioginę įtaką bendrosioms eksploatacijos išlaidoms.

Ką rinktis?

Koks naudotas Vivaro tinkamiausias?

Pasirinkimas priklauso nuo poreikių: ar reikia standartinio furgono, dvigubos kabinos, ar keleivinio „Combi“ modelio. Jeigu mikroautobusas dažnai nebūna pilnai pakrautas, ekonomiškiausias ir tinkamiausias darbinei kasdienybei pasirinkimas – 1.6 CDTi (120 AG) su Sportive komplektacija, siūlančia platesnį įrangos spektrą ir patogesnį vairavimą.

Alternatyvos

Pagrindiniai konkurentai – tai naujesnės kartos mikroautobusai, tokie kaip Transit Custom su modernizuota įranga ir ypač komfortiška salono aplinka. Jei ieškote aukščiausios surinkimo kokybės ir išskirtinės markės įvaizdžio, verta atkreipti dėmesį į Mercedes Vito, tačiau reikia žinoti, jog šis pasirinkimas bus brangiausias tiek pirkimo, tiek priežiūros atžvilgiu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *