Vauxhall Zafira (2005–2015) apžvalga

Vauxhall Zafira (2005–2015) apžvalga

Nors šeimos vienatūriai („MPV“) šiais laikais užleidžia vietą visureigiams, antrosios kartos „Vauxhall Zafira“, pasirodžiusi 2005 m., anuomet Lietuvoje sulaukė daug dėmesio. Šis modelis pasižymėjo praktiškumu bei prieinama kaina ir ilgą laiką buvo populiarus didesnių šeimų pasirinkimas.

Pagrindinės savybės

„Zafira“ konstrukcija remiasi universalesniu „Astra“ hečbeku, tačiau aukštesnė kėbulo linija ir ištęsta važiuoklė leidžia automobilyje įtaisyti net septynias vietas. Dvi papildomos sėdynės bagažo skyriuje, kuriuos galima lengvai sulankstyti, suteikia lanksčių galimybių – kai jos nenaudojamos, bagažinės talpa tampa itin didelė. Antrąją eilę sudaro vientisa slankiojanti galinė sėdynė, todėl keleiviai gale turi daugiau vietos kojoms.

Erdvės ir komforto privalumai

Nors naujesni šeimyniniai automobiliai siūlo daugiau individualių patogumų, antros kartos „Zafira“ savo laiku žavėjo paprastumu bei labai talpia erdve. Pakelta vairuotojo vieta ir puikus matomumas mėgstami ne vieno automobilio savininko. Saugumo prasme „Zafira“ surinko penkias žvaigždutes „Euro NCAP“ įvertinime, tačiau verta paminėti, kad užuolaidinės oro pagalvės iki 2007 m. nebuvo bazinėje įrangoje.

Pirkimo galimybės ir kainos

Lietuvos naudotų automobilių rinkoje „Zafira“ dažnai vertinama kaip palankaus kainos ir kokybės santykio šeimos automobilis. Paprastesni modeliai su 1,6 l benzininiu varikliu pasiekiami už 700–1 750 eurų. Jeigu domina galingesni, pavyzdžiui, 1,9 l dyzeliniai „Zafira“, kainos prasideda nuo maždaug 2 350 eurų. Sportiškos VXR versijos yra retesnės ir geriau išlaiko vertę, tad už jas neretai prašoma bent 5 850 eurų.

Atnaujinti nuo 2009 m. modeliai paprastai prasideda nuo 4 100 eurų ir siekia iki 11 700 eurų, tačiau verta pasvarstyti – už tokią sumą galima įsigyti ir naujesnę „Zafira Tourer“ versiją.

Kuro sąnaudos ir eksploatacija

Vertinant išlaidas, benzininiai varikliai sunaudoja 8–9 l/100 km, o dyzeliniai (ypač 1,9 l versija) – apie 7 l/100 km realiomis sąlygomis. Nors dyzeliai vilioja mažesnėmis kuro sąnaudomis, jų remontas brangesnis, dažnai pasitaiko dalelių filtro arba kuro sistemos gedimų. Siekiantiems pigiau eksploatuoti, verta rinktis paprastesnį 1,6 l benzininį variklį, o jei norite ekonomiškiausio dyzelio – po 2009 m. pasirodžiusį 1,7 l variantą, kuris gamino mažiau CO₂ ir mažino taršos mokesčio dydį.

Didžiųjų benzininių, kaip 1,8 ar net 2,2 l, išlaikymas brangus dėl didesnių degalų sąnaudų ir taršos. Be to, 2,2 l variklis reikalauja nuolatinių alyvos keitimų – to nepaisant, galima susidurti su grandinės pertempimo defektais. Servisas paprastai pigus ir patogus, nes šis modelis dažnas, dauguma nepriklausomų servisų puikiai žino, kaip jį prižiūrėti.

Taršos mokestis Lietuvoje

Lietuvoje automobilių taršos mokestis priklauso nuo variklio išmetamo CO₂ kiekio, kuro rūšies bei pirmos registracijos metų. Tokie modeliai kaip „Zafira“ su mažesniu varikliu dažniau tenkins griežtesnius reikalavimus ir sumažins mokamą taršos mokestį.

Ką verta rinktis?

Dyzeliniai varikliai gali kelti problemų dėl kietųjų dalelių filtrų, todėl dažnai patariama rinktis 1,6 l benzininį. Ankstyvieji modeliai su 105 AG varikliu būna šiek tiek vangūs, esant pilnai apkrovai, tad jei leidžia biudžetas, ieškokite atnaujintos, po 2009 m. gamintos VVT versijos su 113 AG – ji taupesnė ir gyvesnė.

Įrangos pasirinkimas platus – nuo bazinių iki sportiškų „VXR“ ar prabangių „Elite“ su oda, klimato kontrole ir pažangia garso sistema. Racionaliausias pasirinkimas – „Design“ komplektacija: čia gausite kondicionierių, lengvojo lydinio ratlankius, elektrinius langus ir modernią magnetolą.

Mūsų favoritas: 1.6i 16v Design

Ekonomiškas, pakankamai galingas, su gera standartine įranga – šis „Zafira“ modelis dažniausiai laikomas geriausiu pasirinkimu šeimai.

Kokius konkurentus verta svarstyti?

Naudotų septynviečių vienatūrių pasirinkimas Lietuvoje nemažas. Jeigu „Zafira“ patikimumas kelia abejonių, dėmesio verta „Mazda 5“ su patogiomis slankiojančiomis galinėmis durimis. Norintiems dinamiško vairavimo galima žvalgytis į „Ford S-Max“ – jis kiek brangesnis, bet itin malonus vairuoti.

Kiek paprastesnis, bet daug erdvės ir įrangos siūlantis variantas – „Kia Carens“, nors dėl blankaus charakterio dažnai lieka šešėlyje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *