Vauxhall Zafira Tourer – tai šeimos vienatūris, kuris išsiskiria erdve ir patogumu, tačiau nedemonstruoja ryškaus dizaino. Kelių kartų modelis susilaukė didžiulio populiarumo tarp ieškančių racionalaus, universalaus automobilio kasdienėms kelionėms su šeima ar didesne kompanija.
Bendra apžvalga
Zafira Tourer – jau trečios kartos šio modelio atnaujinimas, tapęs ilgesnis ir platesnis nei pirmtakai. Dėl to keleivių salonas talpesnis, jaučiama aukštesnė surinkimo kokybė. Interjeras patrauklus, pasižymi šiuolaikišku dizainu, o apdailoje naudojamos malonios lietimui medžiagos bei chromo akcentai. Tai ryškus žingsnis aukštyn lyginant su ankstesnėmis versijomis ir leidžia modelį lyginti su didesniais, prestižiškesniais vienatūriais.
Pagrindinės savybės ir komplektacijos
- Talpi ir kokybiška salono erdvė
- Daug standartinės įrangos net ir bazinėse versijose
- Sklandus valdymas ir komfortiškas važiavimas
- Dyzeliniai varikliai kiek grubūs
- Vidurinės eilės sėdynes valdyti kiek nepatogu
- Kai kurie konkurentai turi pigesnę eksploataciją
Zafira Tourer kuriamas ant pailgintos Astra važiuoklės. Variklių gama plati – nuo ekonomiško 1,4 l benzininio variklio su turbina (101 kW) iki 1,6 CDTi (97 kW) ir 2,0 CDTi (124 kW) dyzelinių jėgainių. Dyzelinis 2,0 l variklis leidžia pasiekti 204 km/val. greitį, įsibėgėti iki 100 km/val. per 9,1 sekundės bei pasižymi santykinai nedidele CO₂ emisija – 137 g/km. Galingesniems varikliams siūloma ir 6 laipsnių automatinė pavarų dėžė.
Priklausomai nuo komplektacijos – Design, Energy, SRi, SE, Tech Line ir Elite – standartinė įranga kinta nuo 17 colių lengvojo lydinio ratlankių, pastovaus greičio palaikymo, parkavimo jutiklių, LED dienos šviesų, oro kondicionieriaus bei 7 colių lietimui jautraus informacinio ekrano su USB ir „Bluetooth“ jungtimis, iki satelitinės navigacijos, klimato kontrolės, šviesos ir lietaus jutiklių, odinių sėdynių bei viso stiklinio stogo panoraminio vaizdo.
Važiavimo įspūdžiai
Net ir baziniai varikliai pasižymi pakankamu manevringumu tiek mieste, tiek užmiestyje. 1,6 l dyzelinis variklis efektyviai juda esant pilnai apkrautam automobiliui, o 2,0 l dyzelis suteikia daugiau galios vidutinių apsukų diapazone, nors ir nedaugiau suvartoja degalų. 1,4 l turbininis benzininis variklis – ekonomiškiausias benzininių pasiūlyme ir gerai tinka kasdieniam važiavimui mieste.
Automobilio pakaba pakankamai tvirta, tad su didesniais ratlankiais gali pasirodyti kiek kietoka, tačiau vis tiek užtikrina gerą stabilumą ir sukibimą. Zafira Tourer nors ir nėra sportiškas, posūkiuose išlieka saugus ir nuspėjamas, o jo valdomumas – pakankamai malonus. Greičiui kylant išryškėja triukšmas nuo didelių šoninių veidrodėlių ir kelio dangos, ypač važiuojant su dyzeliu, kuris dirba kiek garsiau nei benzininis analogas.
Salono erdvė ir universalumas
Salone dominuoja logiškas valdiklių išdėstymas ir patogi vairuotojo pozicija. Priekinėse bei vidurinėse sėdynėse yra daug erdvės galvai bei kojoms, o vidurinės eilės sėdimosios dalys reguliuojamos atskirai. Vis dėlto trims suaugusiems vidurinėje eilėje bus ankštoka – centrinė sėdynė siauresnė nei šoninės. Kai kurios komplektacijos (Tech Line Nav, Elite Nav) suteikia galimybę centrinę sėdynę transformuoti į porankį ir atlaisvinti daugiau vietos dviem keleiviams, o dar dvi galinės sėdynės labiau pritaikytos vaikams.
Bagažo skyrius talpus ir patogiai išplanuotas, visas penkias galines sėdynes galima pilnai nulenkti, kad būtų galima gabenti didesnius daiktus.
Išlaikymo kaštai
Antrinėje rinkoje Zafira Tourer modeliai su didesne rida prasideda nuo maždaug 5 265 eurų. Už 5 850–8 190 eurų galima rasti padorios būklės 2013–2014 m. automobilį. Mokant 9 360–11 700 eurų, įsigysite gerai prižiūrėtą 2015 m. modelį su vidutine rida ir pilna aptarnavimo istorija. Naujesnis 2017–2018 m. automobilis iš nepriklausomų arba oficialių atstovų kainuos nuo 14 040 eurų.
Išlaikymo atžvilgiu ekonomiškiausias yra 1,6 l CDTi dyzelinis variklis – gamintojo deklaruojamos sąnaudos siekia apie 4,5 l/100 km, CO₂ emisija – 119 g/km. 2,0 dyzelis naudoja šiek tiek daugiau degalų – 4,9 l/100 km, benzininio 1,4 l turbininio variklio sąnaudos maždaug 6,8 l/100 km, o emisija – 156 g/km. Dėl šių rodiklių Lietuvoje taršos mokestis priklauso nuo konkretaus variklio, degalų tipo bei pirmosios registracijos metų ir gali skirtis, tačiau Zafira Tourer dažniausiai patenka į vidutinius tarifus, kurie nėra itin dideli.
Kasko draudimas ir privalomasis draudimas priskiriami vidutinėms grupėms – galingesni modeliai kainuos šiek tiek daugiau. Atsarginių dalių pasiūla plati – tiek oficialūs atstovai, tiek nepriklausomi servisai aptarnauja šį modelį už pagrįstą kainą.
Kokį modelį rinktis?
Optimaliausias pasirinkimas – 1,6 l CDTi dyzelinis variklis, pasiūlantis gerą pusiausvyrą tarp dinamiškumo, ekonomiškumo ir priežiūros kainos. Jeigu pavyks rasti modelį su Tech Line arba Tech Line Nav įranga (integruota navigacija), tai bus solidžiausias pasirinkimas pagal kainos ir kokybės santykį. Tokie variantai rinkoje išsilaiko stabiliai ir greitai sulaukia pirkėjų dėmesio.
Pagrindiniai konkurentai
- Volkswagen Touran – vienas labiausiai vertinamų vienatūrių už praktiškumą, ekonomiškumą ir erdvę. Jame visose penkiose galinėse sėdynėse yra Isofix tvirtinimai, o vairuotojo patirtį papildo gera degalų ekonomija ir patraukli bendra vertė.
- Citroën Grand C4 Picasso išsiskiria erdviu, šviesiu salonu, išmaniomis technologijomis ir itin geru matomumu. Variklių gama taip pat ekonominė, tačiau laikui bėgant pasitaiko patikimumo klausimų.
Zafira Tourer – solidus pasirinkimas erdvės ir universalumo ieškantiems šeimų automobilių pirkėjams, kurie nori komforto, funkcionalumo ir patrauklių išlaikymo sąnaudų. Prieinama kaina, platus pasirinkimas bei neblogai išlaikoma vertė užtikrina, kad tai – viena racionalių alternatyvų antrinėje rinkoje.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.