AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Informaciniai straipsniai

Visi automobilių prekių ženklai, kuriuos uždarė GM

Gabrielė Vaičytė Paskelbė Gabrielė Vaičytė
2025 7 gruodžio
Kategorija Informaciniai straipsniai
0 0
0

General Motors veikia jau daugiau nei šimtmetį – įmonė įkurta dar 1908 m. rugsėjį William C. Durant iniciatyva. Pirmas GM žingsnis buvo įsigyti „Buick Motor Company“. Per visą istoriją GM kontroliavo net 43 automobilių gamintojus – nuo visiems žinomų „Cadillac“, „Pontiac“ ir „Oldsmobile“ iki labiau užmirštų vardų kaip „Oakland“, „LaSalle“, „Sheridan“ ar „McLaughlin“.

Automobilių prekių ženklai, kurių nebėra po GM vardu

Per ilgus veiklos metus GM uždarė daugybę prekių ženklų. Šiame apžvalgoje pateikiami kompanijos istorijoje išnykę gamintojai, daugiausia dėmesio skiriant Šiaurės Amerikos kilmės prekių ženklams. Tarp jų nebus paminėtos markės, kurios neatitiko atrankos kriterijų ar kurių statusas buvo labiau susijęs su prekyba, o ne gamyba automobiliais.

Acadian (1962–1971)

„Acadian“ buvo įsteigta tam, kad patenkintų Kanados rinkos poreikius, kai tuo metu galiojo ribojimai amerikietiškų automobilių importui. Šis ženklas siūlė kompaktiškus automobilius, kuriuos platino „Pontiac-Buick“ atstovybės, – „Pontiac Tempest“ Kanadoje nebuvo pardavinėjamas. „Acadian“ pristatė keletą modelių, paremtų „Chevy II/Nova“ ir „Chevelle“ pagrindu. Ženklas buvo uždarytas 1971 m.

Asüna (1992–1994)

„Asüna“ buvo sukurtas kaip Kanados atitikmuo „Geo“ ženklui. Šiuo vardu buvo parduodami trys korėjietiški ir japoniški automobiliai: „Sunfire“ (pagal „Isuzu Impulse“), „Sunrunner“ (pagal „Suzuki Escudo“) ir SE/GT (pagal „Daewoo LeMans“). Pardavimai nespėjo su „Geo“, todėl ženklas buvo likviduotas 1994 m., o kai kurie modeliai perkelti į „Pontiac“ asortimentą.

Beaumont (1966–1969)

„Beaumont“ išsivystė iš „Acadian“ – tai buvo būdas GM parduoti vidutinio dydžio „Chevrolet“ modelius Kanadoje. Pradžioje buvo siūlomi kaip prabangiausios „Acadian“ versijos, o nuo 1966 m. tapo savarankišku ženklu. Paprastai tai buvo „Chevelle“ automobiliai su „Pontiac“ interjeru ir šiek tiek unikaliu kėbulo dizainu. Išskirtinis modelis – retas „Sport Deluxe“, raumeningas automobilis pagal „Chevelle SS“. Nuo 1970 m. šie modeliai pardavinėti kitų prekės ženklų pavadinimais.

Cartercar (1905–1915)

Šį gamintoją įkūrė Byron J. Carter – bendrovė garsėjo savita trinties tipo transmisija, kuri buvo laikoma prototipine bekintamu perdavimu. Billy Durant įsigijo „Cartercar“ 1909 m., tačiau automobiliai nesulaukė pasisekimo, todėl gamyba baigėsi 1915-aisiais. Gamyklos vėliau buvo naudojamos „Oakland“ automobiliams.

Elmore (1893–1912)

„Elmore“ pradėjo veiklą kaip dviračių gamykla, tačiau išgarsėjo savo dvitakčių variklių technologijomis. GM įsigijo šį ženklą 1908 m., tačiau po Billy Durant pasitraukimo 1910 m. „Elmore“ buvo uždaryta kartu su kitais mažai sėkmingais prekių ženklais.

Envoy (1959–1970)

„Envoy“ buvo dar viena GM pastanga praplėsti mažų automobilių pasirinkimą Kanadoje, parduodant „Vauxhall“ ir „Bedford“ modelius. Kai pristatymas tapo tiesioginiu, „Envoy“ pavadinimas nustojo būti naudojamas 1970 m.

Epic (1964–1970)

GM Kanadoje sukūrė „Epic“ ženklą, kad pardavinėtų „Vauxhall Viva“ automobilius su nedideliais skirtumais nuo britiškų atitikmenų. Modeliai pasižymėjo unikaliomis apdailomis ir žibintais. Nuo 1970 m. šie automobiliai pradėti pardavinėti „Vauxhall“ vardu.

Ewing (1908–1911)

Pradžioje kompanija kūrė taksi, vėliau ją nupirko GM ir po kelerių metų uždarė dėl prasto veiklos efektyvumo.

Geo (1989–1997)

„Geo“ buvo GM ir kelių Japonijos automobilių gamintojų partnerystės rezultatas – gaminami mikroautomobiliai ir SUV mažų matmenų miesto rinkai. Galiausiai šie modeliai perkelti į „Chevrolet“ asortimentą.

Hummer (1999–2008)

Civilinė „Hummer“ versija pristatyta 1992 m., tačiau GM šį ženklą įsigijo tik 1999-aisiais. „Hummer“ garsėjo išskirtinai dideliais automobiliais, tačiau finansinės krizės laikotarpiu ženklas buvo uždarytas 2010 m. Pavadinimas vėl atgimė kaip elektromobilio modelis GMC vardu 2022 m.

LaSalle (1927–1940)

Šis ženklas turėjo užpildyti nišą tarp „Cadillac“ ir „Buick“ – orientuotas į mažesnius, bet vis tiek prabangius automobilius. „LaSalle“ gyvavo 13 metų, kol buvo panaikintas kaip perteklinis prekių ženklas.

Marquette (1909–1912, 1929–1930)

„Marquette“ egzistavo dviem etapais. Pradžioje tai buvo „Rainier“ gamintojo perėmimas, o vėliau – kaip „Buick“ jaunesnis, labiau prieinamas modelis. Dėl mažo populiarumo ženklas nutrauktas 1930 m.

McLaughlin (1907–1942)

Kanados bendrovė, kūrusi automobilius su „Buick“ varikliais, ilgainiui tapo GM Kanados dalimi. Nuo 1942 m. šis pavadinimas nenaudojamas, tačiau Kanadoje išlieka gerai žinomas automobilių istorikams.

Oakland (1907–1931)

„Oakland“ atsidūrė GM struktūroje 1909 m., užimdama nišą tarp „Chevrolet“ ir brangesnių markių. Pirmojo „Pontiac“ sėkmei įsibėgėjus, „Oakland“ tapo pertekliniu ženklu ir buvo panaikintas 1931 m.

Oldsmobile (1897–2004)

Vienas ilgiausiai veikusio GM prekių ženklų, turintis didelius nuopelnus industrijoje – nuo pirmojo masinės gamybos modelio iki novatoriškų technologijų. Praėjus daugiau nei šimtmečiui, „Oldsmobile“ buvo uždarytas dėl mažėjančių pardavimų.

Pontiac (1926–2010)

„Pontiac“ pradėjo kaip pigesnė „Oakland“ alternatyva ir tapo vienu sėkmingiausių GM projektų, pagaminusiu daugybę ikoninių modelių. Tačiau ženklas buvo panaikintas per GM reorganizavimą 2010 m.

Rainier (1905–1911)

„Rainier“ specializavosi dideliuose prabangiuose automobiliuose ir išgarsėjo per lenktynes. Po ekonominės krizės bendrovę įsigijo GM, tačiau 1911 m. ji buvo prijungta prie kitų panašių bendrovių ir vėliau nutraukta.

Rapid Motor Vehicle Company (1902–1911)

Ši ankstyvoji sunkvežimių gamykla veiklą pradėjo 1902 m. „Rapid“ modeliai pasižymėjo dideliu keleivių skaičiumi. 1908 m. įmonę įsigijo GM, o 1911 m. kartu su „Reliance“ įkurta „General Motors Truck Company“, vėliau tapusi GMC.

Reliance Motor Car Company (1904–1909)

„Reliance“ pradėjo gaminti lengvuosius automobilius, bet netrukus perėjo prie sunkvežimių. Po 1909 m. jungimo su „Rapid“, sunkvežimių gamyba tęsėsi GMC vardu.

Saturn (1990–2010)

GM sukūrė „Saturn“ kaip tiesioginį atsaką konkurencijai su importuojamais nedideliais automobiliais. Su inovatyviu pardavimo modeliu ir patikimais, tačiau neypatingais automobiliais, „Saturn“ išsiskyrė iš kitų. Galiausiai, kai nepriklausomybė pradėjo mažėti, ženklas tapo tik importuotų modelių pervadinimu ir uždarytas per GM reformas.

Scripps-Booth (1913–1923)

Prabangius automobilius pradėjusi gaminti kompanija vėliau tapo dalimi GM ir buvo integruota į kitų markių gamybą iki visiško uždarymo 1922 m.

Sheridan (1920–1921)

„Sheridan“ buvo pirmas prekių ženklas, kurį GM sukūrė nuo nulio, bet netrukus po gamybos starto projektas buvo nutrauktas dėl vadovybės permainų.

Viking (1929–1931)

„Viking“ buvo „Oldsmobile“ antrinis ženklas, orientuotas į aukštesnę klasę tarp „Oldsmobile“ ir „Buick“, tačiau dėl mažos paklausos jo gamyba greitai nutraukta.

Welch Motor Car Company (1901–1911)

„Welch“ garsėjo inovatyviais ir prabangiais automobiliais. GM įsigijo šį gamintoją, siekdama perimti jų technologines naujoves, tačiau labai greitai uždarė ir šią bendrovę.

Yellow Cab Manufacturing Company (1920–1943) ir Yellow Coach Manufacturing Company (1923–1943)

Abi kompanijos gamino taksi ir autobusus, kol GM paskutiniame ketvirtyje, 1925 m., tapo jų savininkais. Gamyba tęsta iki 1940-ųjų.

Išvados

Keli dešimtmečiai automobilizmo istorijos parodė, kaip dinamiškai keitėsi GM prekių ženklai – kai kurie jų atliko svarbų vaidmenį, kiti liko tik trumpalaikiais eksperimentais. Kiekvienas paminėtas ženklas paliko pėdsaką automobilių pramonėje ir automanų atmintyje.

Ankstesnis įrašas

WRC lenktynininkai protestuoja FIA keiksmažodžių draudimą – atsisako kalbėti angliškai prieš kameras

Kitas įrašas

„Google“ konkurentas „Starlink“ nesukels orbitos šiukšlinimo tūkstančiais palydovų

Gabrielė Vaičytė

Gabrielė Vaičytė

Automobilių kultūros ir gyvenimo būdo temų autorė, aktyviai besidominti motociklais, jaunimo mobilumo tendencijomis ir miesto transporto sprendimais. Gabrielės straipsniuose daug dinamikos, šiuolaikinių temų ir aktualijų. Dažnai kalbina vairuotojų bendruomenes, mokyklas ir renginių organizatorius.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Pigiai atrodantys, silpni arba tiesiog negražūs: šie automobiliai neverti savo kainos

2025 7 gruodžio
Automobilių apžvalga

Gražiausi visų laikų pikapai pagal mūsų skaitytojus

2025 7 gruodžio
Automobilių apžvalga

Verčiau šiuo būdu: Rinkitės vieną iš šių elektrinių pikapų, o ne Tesla Cybertruck

2025 7 gruodžio
Automobilių apžvalga

Turėjo būti „Lexus LX 700h“ apžvalga, bet išėjo interviu

2025 7 gruodžio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025