Automobilių entuziastų pasaulyje Aston Martin One-77 užima ypatingą vietą – tai vienas rečiausių ir išskirtiniausių šios markės modelių. Nors planuota sukurti tik 77 vienetus, iš tikrųjų šis skaičius buvo viršytas. Ypač įdomi yra 78-ojo egzemplioriaus istorija: tai automobilis, kuris savo rida ir istorija gerokai išsiskiria iš kitų.
Atsiradimo istorija
One-77 debiutavo 2009 metais ir iškart atkreipė dėmesį išraiškingu dizainu bei galingu 7,3 l V12 varikliu. Pagaminti buvo tik 77 automobiliai, tačiau, kaip paaiškėjo vėliau, egzistuoja ir 78-asis modelis. Šis prototipas iš pradžių buvo skirtas bandymams ir naudojamas įvairiuose automobilių renginiuose, tokiuose kaip Goodwood greičio festivalis. Juo taip pat buvo atlikta daug bandymų lenktynių trasose automobilio kūrimo etape.
Prototipo transformacija
Po visų bandymų prototipas buvo perduotas entuziastui, kuris kreipėsi į gamintoją dėl pilno automobilio restauravimo. Per trumpą laiką šis One-77 įveikė daugiau nei 35 000 km. Jis buvo net naudojamas kaip saugos automobilis Le Mano lenktynių festivalyje, o per vieną incidentą kilo nedidelis gaisras, tačiau žalos išvengta ir automobilis sėkmingai suremontuotas.
Restauravimo darbai
Automobiliui atlikta išsami restauracija, kurios metu buvo sumontuota nauja priekinė grotelė, difuzorius, ratai, priekiniai ir galiniai žibintai, o interjeras visiškai pakeistas. Visgi pagrindiniai One-77 techniniai mazgai – variklis ir transmisija – liko nepažeisti ir nebuvo ardomi remonto metu.
Didelės eksploatacijos išlaidos
Kadangi kai kurios dalys buvo visiškai naujos arba mažai naudotos, per ilgą eksploatacijos laiką prireikė daug investicijų į remontą. Sukaupta rida, viršijanti 40 000 km, atskleidžia, su kokiu išlaidų sąrašu savininkui teko susidurti. Remonto poreikis buvo nušviestas vaizdo apžvalgoje, kurioje nurodyta keletas įspūdingų pavyzdžių:
- Kondicionieriaus siurblio keitimas kainavo apie 41 000 Eur.
- Valytuvų variklio keitimas – apie 9 100 Eur.
- Veidrodėlių valdymo funkcijų sutrikimai.
- Iškilusių problemų dėl iššokančios navigacijos sistemos taisymas; tikslių remonto išlaidų nepateikta.
Intensyvus naudojimas
Nepaisant didelių išlaidų, automobilio savininkas aktyviai naudojasi One-77. Šis egzempliorius nuvažiavo daugiau nei bet kuris iš kitų trijų rinkoje šiuo metu parduodamų One-77. Tai rodo, kad legendinis 559 kW (750 AG) variklį turintis superautomobilis tebėra eksploatuojamas, o jo išskirtinumas ir toliau stebina automobilių gerbėjus.




