Tarp Elono Musko valdomų įmonių jau kurį laiką vyrauja glaudūs ryšiai – ypač tarp automobilių gamintojo ir jo dirbtinio intelekto projektų. Pastaruoju metu aiškėja, kad „Tesla“ planuoja perduoti dalį savo pajamų mainais į prieigą prie xAI dirbtinio intelekto technologijų. Tokiu būdu vairavimo pagalbinės sistemos „Full Self-Driving“ tobulėjimas būtų grindžiamas būtent xAI kuriamais dirbtinio intelekto modeliais. Tai atskleidžia, kaip E. Musko valdomos bendrovės tarpusavyje dalinasi ištekliais ir paslaugomis.
Tesla ir xAI bendradarbiavimas: naujausi akcentai
Pagal naujausią informaciją, „Tesla“ ketina licencijuoti xAI sukurtus dirbtinio intelekto modelius. Šie modeliai bus pritaikomi automatizuoto vairavimo sistemai. Be to, xAI taip pat planuoja kurti nuosavą balso asistentą, kuris galėtų papildyti automobilių skaitmenines funkcijas.
Tikslios bendradarbiavimo sąlygos kol kas dar nėra nustatytos: jų apimtys priklausys nuo to, kiek „Tesla“ pasikliaus būtent xAI sprendimais, vietoje savų kūrinių. Neoficialiai svarstoma, kad dalis pajamų už „Full Self-Driving“ galėtų būti skirta xAI, gal net kalbama apie pusę pajamų dalies, tačiau viešai E. Muskas kategoriškai neigia sutarčių egzistavimą ar tokių planų įgyvendinimą. Jis dar kartą pakartojo, kad nėra poreikio licencijuoti nieko iš xAI ir, jo teigimu, žiniasklaidos spekuliacijos neatitinka tikrovės.
Kodėl autonominio vairavimo plėtra itin svarbi Tesla?
Elonas Muskas jau ne vienus metus teigia, kad „Full Self-Driving“ tapimas visiškai autonomiška sistema yra esminis „Tesla“ strateginis tikslas – be šio sprendimo, anot jo, kompanija prarastų didžiąją dalį potencialios vertės rinkoje. Anot Musko, sėkmingas autonominio vairavimo įgyvendinimas gali paversti „Tesla“ viena iš didžiausių technologijų bendrovių.
Migrantiniai resursai tarp Teslos ir xAI
Pastaruoju metu pastebimas ne tik finansinių, bet ir žmogiškųjų bei techninių išteklių perskirstymas tarp šių dviejų bendrovių.
- xAI yra pasamdžiusi nemažai darbuotojų iš „Tesla“ – įskaitant inžinierius, anksčiau dirbusius su autonominių funkcijų kūrimu.
- Pernai didelė dalis grafinių procesorių, reikalingų dirbtinio intelekto mokymui, buvo perkelta iš „Tesla“ į xAI. Po šio žingsnio paviešinimo, Muskas paaiškino, kad „Tesla“ tuo metu nebuvo paruošusi infrastruktūros procesorių panaudojimui.
- Dėl išteklių dalybų kilo nemažai akcininkų nepasitenkinimo – keli investuotojai kreipėsi į teismą, tvirtindami, kad tokie sprendimai kenkia „Tesla“ interesams.
xAI kaip būsima programinės įrangos tiekėja
xAI atstovai savo investuotojams pristato įmonę kaip potencialiai svarbią „Tesla“ programinės įrangos tiekėją. Įmonių bendradarbiavimas grindžiamas ne tik finansiniais mainais, bet ir bendrais technologiniais sprendimais bei tarpusavio konsultacijomis kuriant duomenų centrus ir rengiant infrastruktūrą superkompiuteriams, tokiems kaip „Dojo“.
Kiek investuojama į dirbtinį intelektą?
Nors xAI neseniai sulaukė 6 milijardų eurų investicijų vertinant įmonės bendrą vertę 24 milijardais eurų, „Tesla“ šiemet taip pat skiria reikšmingas lėšas (apie 10 milijardų eurų) nuosavoms dirbtinio intelekto technologijoms ir duomenų centrų plėtrai. Abi bendrovės dalyvavo tiek vystant specializuotus procesorius, tiek planuojant ir projektuojant infrastruktūrą įvairiuose miestuose.
Perspektyvos ir tolesnė raida
„Tesla“ ir xAI partnerystės apimtys dar nėra visiškai aiškios, tačiau akivaizdu, kad šių bendrovių bendradarbiavimas stipriai veikia tiek programinių sprendimų, tiek finansinių resursų paskirstymą. Vis dėlto Muskas išlieka pagrindiniu šios sąveikos architektu – ir nuo priimamų sprendimų priklausys tiek dirbtinio intelekto integracijos sėkmė, tiek „Tesla“ ateities vizija autonominio vairavimo srityje.




