Volkswagen e-Up (2013–2023 m.) apžvalga

Volkswagen e-Up (2013–2023 m.) apžvalga

Volkswagen e-Up – tai miesto hečbekas, pasirodęs kaip elektrinis automobilis sukurtas ant įprasto VW Up bazės. Vietoje vidaus degimo variklio čia naudojama baterija su elektriniu varikliu, tad automobilio DNR išlieka artima benzininei versijai.

Bendras vaizdas

Nedidelis Volkswagen e-Up turi savo pliusų – juo smagu ir paprasta manevruoti mieste bei pasistatyti siaurose vietose. Tačiau tiems, kuriems reikia daugiau erdvės ar didesnio nuvažiuojamo atstumo, gali labiau tikti konkurentai, pavyzdžiui, Renault Zoe arba Hyundai Ioniq, kurie talpesni ir nuvažiuoja daugiau kilometrų su vienu įkrovimu.

Pagrindiniai pliusai ir minusai

  • Lengvas valdymas ir kompaktiškumas – puikus pasirinkimas miestui
  • Bazėje jau gausu svarbiausių funkcijų – įranga nenuvils
  • Kaina – elektrinės e-Up versijos vis dar išlieka brangesnės nei benzininės
  • Nuotolis – priklausomai nuo modelio, gali būti ribotas
  • Salonas nėra labai erdvus, ypač gale esantiems keleiviams

Važiavimas ir nuotolis

Ankstyvieji Volkswagen e-Up modeliai turėjo 18,7 kWh talpos bateriją, kurios oficialus nuotolis – apie 161 km, tačiau realybėje, ypač šaltu oru ar važiuojant greitkeliu, įveikiamas atstumas gali sumažėti iki 80–120 km. Po 2021 metų modelio atnaujinimo baterijos talpa padidėjo iki 36,8 kWh, o nuotolis siekia jau apie 259 km pagal gamintojo duomenis. Tai – aiškus žingsnis į priekį, tačiau vis dar nepasiekia kai kurių konkurentų rezultatų.

Automobilis turi 81 AG variklį, tad nors dinamika nėra sportiška, eismui mieste galios netrūksta. Greitkelyje e-Up taip pat susitvarko, bet dažnai keliaujant tolimais atstumais verta apsvarstyti didesnio nuotolio elektromobilius.

Važiavimas Volkswagen e-Up malonus ir dėl lengvai valdomo vairo bei tvirtos pakabos – automobilis minkštai sugeria duobes ir nelygumus. Netgi lyginant su benzinine versija, komforto lygis gali maloniai nustebinti.

Energijos atgavimo (rekuperacija) čia penkių lygių – stabdant ar atleidus akseleratorių, stabdymo energija grąžinama į bateriją, tad kasdien važinėjant mieste galima šiek tiek prailginti nuvažiuojamą atstumą. Taip pat yra trys važiavimo režimai: „Normal“, „Eco“ ir „Eco+“. Jie leidžia taupyti elektros energiją apribojant kai kurias funkcijas – pavyzdžiui, „Eco+“ režime išjungiama šildymas ir dar labiau sumažinama galia naudojant siekiant maksimalaus nuotolio.

Salono sprendimai ir praktiškumas

Vairuotojo vieta – patogi, visos pagrindinės valdymo funkcijos logiškai išdėstytos ir nesudėtingos naudoti. Tiesa, vairo kolonėlė reguliuojama tik aukštyn ir žemyn – kai kuriems vairuotojams gali pritrūkti individualaus prisitaikymo.

Pirmoje eilėje vietos užtektinai, tačiau gale patogiai sės tik du keleiviai – aukštesniems gali pritrūkti erdvės. Bagažinė – pakankamai talpi tokio dydžio automobiliui, o reguliuojamas bagažinės dugnas leidžia lengvai paslėpti įkrovimo laidus.

Standartinė įranga ir apdaila

VW e-Up visada turi gausų pagrindinės įrangos paketą: automatinės šviesos, kruizo kontrolė, galiniai parkavimo jutikliai, Bluetooth ryšys, šildomos priekinės sėdynės, 15 colių lengvo lydinio ratlankiai, nedidelis spalvotas ekranas bei fiksatorius telefonui su navigacijos palaikymu per Maps+More programėlę. Didesnio komforto ieškantiems gali pritrūkti prabangesnių sprendimų, tačiau miesto automobiliui funkcionalumas daugiau nei pakankamas.

Kainos ir eksploatacijos sąnaudos

Lietuvoje naudoto e-Up kaina priklauso nuo pirmos registracijos metų, ridos bei būklės. Pavyzdžiui, ankstyvieji, apie 2013 m. gamybos modeliai, gali kainuoti apie 12 870 eurų. 2015 metų modeliai dažnai parduodami už maždaug 15 210 eurų, o už 2016–2017 gamybos automobilius dažniausiai prašoma 18 720–23 400 eurų.

Vienas iš pagrindinių elektrinio e-Up privalumų – labai pigios „kuro“ sąnaudos, nes elektrai išleidžiamos sumos kur kas mažesnės nei benzinui. Eksploatacijos kaštai mažesni ir dėl paprastesnės techninės priežiūros – nereikia keisti alyvos, o ir bendras dalių nusidėvėjimas mažesnis. Automobilis pritaikytas reguliariam aptarnavimui, tačiau sąskaitos dažniausiai būna mažesnės nei benzininės versijos. Gamykloje montuojama baterija dažniausiai turi iki 8 metų garantiją.

Lietuvoje e-Up savininkai moka metinį taršos mokestį pagal automobilio CO₂ emisiją, kurio dydis priklauso nuo kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Elektriniams automobiliams – įskaitant e-Up – šis mokestis dažniausiai itin mažas arba netaikomas, nes taršos rodikliai nuliniai. Draudimo sąnaudos dažniausiai panašios į įprastų mažųjų hečbekų.

Alternatyvos Volkswagen e-Up

Didžiausias e-Up konkurentas – Renault Zoe, kuris pasižymi erdvesniu salonu ir talpesne bagažine, o svarbiausia – nuvažiuoja daugiau kilometrų su vienu įkrovimu. Tokia savybė aktuali tiems, kas kartais planuoja tolesnes keliones ar rečiau krauti bateriją.

Dar vienas vertas dėmesio modelis – Hyundai Ioniq. Jis siūlomas tiek kaip hibridas, tiek kaip visiškai elektrinis automobilis, gaminamas didesnis ir pasižymi itin erdviu salonu. Elektrinė versija pasižymi puikia dinamika, geru valdymu ir gausia įranga viduje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *